{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.288 visninger | Oprettet:

MIN HEST ER SKÆV- What to do? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

Jeg står pt. Med en hest som er skæv, han har skæv haleføring til højre, og virker som om han ikke kan 'vende sig' til venstre.

Altså han træder fint igennem i højre bag, men virker til at være så skæv og låst at han ikke kan træde igennem til venstre..

Min fornemmelse når jeg er på ham er som skrevet, og han bliver sur/siger fra ved at lægge ørerne ned, bakke af og skyde bagpart lidt fra side til side.

November 2013: Dorte Ringer på besøg, ser lidt skævhed omkring mankestykke samt låsninger længere oppe i nakken.
Dorte siger jeg skal prøve at ride og sætte nogle muskler på ham efter hun har rettet hvad hun kunne. (INGEN ÆNDRING)

Februar 2014: Helle Kornbæk på besøg: skævt bækken samt låst i højre side.
Der skulle gerne være ændringer over de næste par uger, og jeg skal begynde at ride stille og roligt efter en uges tid. (INGEN ÆNDRING)

April 2014: Dyrlæge Sisse Holm på besøg: får ordnet tænder, ret voldsomme spidser som bliver ordnet, og hun mærker lidt rundt om på forpart, hvor hans brystben så er forskubbet, dette retter hun op. (Ingen ændring på ridningen)

Maj 2014: På besøg hos Højgaard fordi han skal havde en tand fjernet som er knækket. Her vælger jeg at få ham røngten igen i hele overlinjen.
-er ren i røntgen i ryg, dog har han er gammelt brud på femte facetled i nakken som muligvis kan være årsag til at han er skæv i bag da det ligger lige ved rygmarven og nerverne.

Planen er nu at jeg skal prøve at ride på smertestillende for at finde ud af om det er der skævheden stammer fra. (Kan lige nu ikke ride ham pga. Den dumme tand der skulle ud, samt en bihulebetændelse)
Hvis han reagerer på det smertestillende (altså at der er en forskel) skal vi prøve at behandle ledet med binyrebarkhormon. Hvis der ingen forskel er tror dyrlægen at han nok bare er skæv, og der ikke kan gøres noget ved det.


Jeg har haft longeret ham lidt mens han var på smertestillende,(smertestillende han fik for tanden, men samme dosis som planlagt jeg skal ride på) hvor der ingen ændring var på nogen som helst måde, så jeg er meget skeptisk!




JEG ER SIMPELTHEN PÅ BAR BUND!
NOGEN DER HAR OPLEVET NOGET I SAMME DUR? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MIN HEST ER SKÆV- What to do?
  • #1   24. maj 2014 Et billede mere som blev taget i forbindelse med sadelmager

    profilbillede
  • #2   24. maj 2014 Min dv har skæv haleføring men dyrlægen siger det ikk har nogen betydning

  • #3   24. maj 2014 Nu er den skæve haleføring ikke problemet, blot Info som kan være relevant i forhold til at den går med til den side han er skæv til.


  • #4   24. maj 2014 Iøvrigt Ane, sjovt at din også har skæv haleføring og er efter Don Romantic ligesom min.

  • #5   24. maj 2014 Har du overvejet at vælge at få een behandler, fx dorte ringer, til at færdiggøre et behandlingsprojekt?

    nogengange er det lettere for den samme behandler at behandle hesten på en ny måde end det er for en ny behandler at vide hvad den forrige behandler har gjort..

    Når det så er sagt, så kan jeg se at du er fra fyn, og jeg kan KLART anbefale at få Chris Sassenberg ud. Hun kan lave kranio sakral terapi (KST) og derudover er hun lidt alternativ og kan både heale og "tale" med hesten under behandlingen.. om man tror på de to sidste ting eller ej er jo op til en selv, men jeg har set hende i aktion, og det er fantastisk at se på..!

    Ellers ville jeg se mig om efter en som kan behandle med laser, mener at der er et par stykker på fyn smiley


  • #6   24. maj 2014 Tenna: Jeg kan rigtig godt lide Dorte som person, men jeg jeg var ikke så glad for at smide 1000kr. Ud af vinduet, da hun slet ikke kunne genkende hvad jeg mente med at han er skæv bagtil...

    Derfor fik jeg i stedet Helle Kornbæk ud, som jeg havde en super oplevelse med- jeg har været i dialog med Helle efterfølgende, og hun vidste faktisk ikke helt hvordan hun skulle gribe det an, når der slet ikke på nogen måde havde været ændring fra da hun var der til et par uger frem. Hun sagde at jeg skulle vente til tandlægen havde været, og så se derefter om ikke det ville afhjælpe problemet.
    Hvilket det så ikke har gjort ! :/. (Og så kom problemet med den knækkede tand)

    Jeg synes jeg får anbefalet den ene efter den anden og der er ingen ændring ved nogen som helst.. Synes nu godt nok det er hårdt at smide penge ud af vinduet konstant, specielt når jeg er på su og har smidt snart 25.000kr. Ud af vinduet til diverse dyrlægere og behandlere fra Oktober til nu. smiley

    Jeg kan jo ikke blive ved med at prøve den ene og prøve den anden, er der virkelig intet som virker?? de skulle jo forestille at være uddannede/udlærte fagfolk dem som har set på ham..

    Synes altid man får ordene : måske, vi prøver, og det er muligt. Men ingen rene fakta kan man som sådan få :s


  • #7   24. maj 2014 Ane H
    Skæv haleføring er et problem, og en hest med skæv haleføring bør behandles. Haleroden er jo forlængelse af ryggen, er halen skæv, så er der noget galt.

    Når det så er sagt, prøv Rikke Andersen fra Ryet.dk - Hun er skrap, men finder problemet.


  • #8   24. maj 2014 Jeg havde prøvet at ride lidt forfra med løsere tøjler osv. I starten af tilridning skal hesten helst rettes ligeud og gå lige på begge sider

  • #9   24. maj 2014
    Dorte har jeg også haft ude til min. ½ år senere Kirsten fra Ærø Hestefys - super sympatisk og sød person også.

    Jeg har også haft Chris ude, koster 700 kr inkl. kørsel på Fyn. Jeg var lidt skeptisk vdr. hele det healing og telepati noget på forhånd. Hun gjorde ikke meget mere i løbet af den time og kvarter hun var der, end bare og have hænderne på på min pony, selvom hun ikke gjorde mere stod Fleur tydeligt og smaskede, sænkede hovedet, rystede på hovedet.

    Andre har haft pænt svært ved at komme til hendes bagpart og inderlår - hvor hun har haft sparket. Men pga. Chris kan healing startede hun et stykke fra og nåede til sidst ind og røre.

    Hun modtager nogle gange beskeder fra dyret hun behandler, min havde dog ingen intentioner om at sige noget som helst - hvilket jeg godt ved, det er bare hende i en nøddeskal ;o)

    Så hun kan absolut anbefales.


  • #10   24. maj 2014 Bettina- er afprøvet, ingen ændring af bevægelsesmønsteret eller reaktioner.

  • #11   24. maj 2014 ok surt når det er sådan, synes at det sker for mange.

  • #12   24. maj 2014 Jeg bliver så glad når en hesteejer virkelig forsøger alt hvad der kan forsøges og ikke stiller sig tilfreds med en enkelt ekspert udtalelse om at hesten er i orden.

    Jeg ville fuldføre behandlingen ved Højgård, hvis dette virker - skønt! Virker det ikke, så ville jeg forsøge at longere hesten i en længere periode i kapsun. Men vigtigt du får en ud, som har forstand på det, her vil jeg anbefale Gammelgaard Hestecenter ( https://www.facebook.com/pages/Gammelgaard-Hestecenter-vHeike-Wilde-ApS/251593034897365?fref=ts )
    Kapsunen er det perfekte værktøj til at rette hesten ligeud, samt at løsgøre den. Jeg har set store forandringer ved brug af kapsunen, og jeg helliger til den, oftest også som et forstadie til at en fagperson kommer ud, da hesten er lettere at ordne efterfølgende. smiley


  • #13   24. maj 2014 Ja det er faktisk lidt sjovt hmm

  • #14   24. maj 2014 Tusind tak for jeres input og anbefalinger- jeg tror på rigtigt meget, og synes at telepati og healing er meget spændende.
    Det lyder til at hun er værd at prøve.

    Et andet Info er : jeg har skrevet mails til Tove Due og Le Tølbøll og jeg fik svar omkring at den nok godt kunne rettes MEDMINDRE at han er. Naturligt skæv (det ligger og ulmer i mit hovede, det der naturligt skæv)

    smiley


  • #15   24. maj 2014 pøj pøj , jeg håber du for ham i bedring . Men har du overvejret på og vente med , at longere ham og i stedet lave nogle stræk øvelser med ham fra jorden . Og med ham i et træktov , lave nogle øvelser hvor han prøver og træde ind under sig . Uden han skal
    løbe rundt om dig . Han fortæller dig , at så længe det gør ondt er det ikke så rart at have en på ryggen . Jeg ved godt , at man for alle mulige svar . Håber at du evt kunne det her .


  • #16   24. maj 2014 ALLE heste har en naturlig skævhed, det er her vi som rytter skal hjælpe hesten til at det ikke bliver et problem. Se på det ligesom nogle mennesker er højrehåndet, mens andre er venstrehåndet, ligeså har hestene en stærk og en svag side, som med den rette træning kan rettes op, så det ikke er en hindring i dens daglige arbejde.
    Så jeg vil ikke være bekymret for Le og Toves ord, jeg ved bl.a. at Tove er vild med kapsun træningen, igen fordi det er godt til at hjælpe hesten med dens naturlige skævhed smiley


  • #18   24. maj 2014 Måske var det her noget for dig. Man kan få e-bogen gratis, og der er også en ST danmark gruppe på facebook, hvor man kan få hjælp.

    http://straightnesstraining.com/why-straightness-training/

    FB gruppen: https://www.facebook.com/groups/StraightnessTrainingDenmark/?fref=ts


  • #20   24. maj 2014 Jeg kan anbefale dig healeren "Helbredelse og bøn" på Facebook. Jeg ved ikke hvor meget hun tager for det, om hun overhoved tager noget for det.
    Min pony har ondt i lænden. Jeg har prøvet dyrlæge, røntgen, scanning, kiro, fys, osteopat, akupunktur, healing fra en anden, telepati, massage, kranio sakral terapi og sikkert også noget andet jeg har glemt.
    Det eneste der har virket, er Healingen fra Line Diemer aka "Helbredelse og bøn". Jeg kan kraftigt anbefale hende smiley

    Ellers tænker jeg på Equine Touch? Det havde jeg i tankerne før Line kom ind i billedet smiley


  • #22   24. maj 2014 Det var det hun gjorde for min hest. Aka healing.
    Jeg ved ikke om hun gør det anderledes, hvis man bestiller en tid. Hos mig var det meget impulsivt smiley


  • #23   24. maj 2014 Min hest har også døjet med mange problemer fra bagparten. Blandt andet roteret lændeled og andre skævheder. Jeg har prøver flere forskellige behandlere, men sværger nu til Johanne Hviid. Hun er super dygtig og har indtil nu læst alle problemer til UG.
    Vil også klart anbefale dig selv at blive tjekket. Jeg går pt. til behandling hos kiropraktor fordi hestens skævhed stammede fra mig smiley


  • #24   24. maj 2014 Tusind tak for alle svar : jeg kan ikke lige svare alle da jeg er ude her til aften.

    Jeg afleverede gerne min hest på Højgaard for at sige : gør hvad i skal for at finde ud af hvad der er galt.
    Nu er situationen så bare at jeg bor i Odense, er på Su og kører rundt på en scooter som snart 22årig fordi jeg ikke har råd til et kørekort.

    Jeg prioriterer min hest ALTID, men jeg er ikke rig på andet end kærlighed til min hest.

    Tina: Jeg ville hellere end gerne få lavet en scintigrafi, hvilket også blev diskuteret på højgaard hvor min dyrlæge svarer at det er rigtig rigtig mange penge at ofre på noget man ikke er sikker på om man kan finde noget på- han siger at det ikke er sikkert at man kan se noget på den, for det er ikke alt den viser..



  • #25   24. maj 2014 Skæg overskrift - Sku lige til at spørger om din hest stod på hamp smiley

  • #27   24. maj 2014 Tina: den må du så diskutere med dyrlægen, det er hvad jeg fik at vide.

    -jeg gør alt hvad jeg og min konto kan bære lige nu- jeg har haft denne hest siden september og har maks redet en halvanden måned sammenlagt.

    Jeg sparer op til hver enkel ting, og forhører mig hos fagfolk, eks. Dyrlægen.

    Jeg vurderer hele tiden hvad jeg skal gøre som det næste.. Har F.eks. Heller ikke nogen sadel da jeg ikke kan finde nogen som passer (hvilket også er lidt ligegyldigt da jeg jo ikke kan ride ham lige nu)

    Hesten er en jeg har fået fordi den bar misforstået og bare havde fået bank, derfor har der ikke været nogen som kunne ride den, og den ville være blevet slagtet hvis ikke jeg havde taget ham..


  • #29   24. maj 2014 Min pony blev også skæv I krydset ved en "ulykke". Nu kender jeg en som er uddannet hestemassør og som hjalp med hende og min tidl. Kissing spine hest. Da min pony var skæv efter ulykken.. Skulle jeg massere hende på den side hun var skæv I. Jeg skulle lægge (balderne/trædepuderne) Eller hvad man nu lige kan kalde det, fra min hånd på hende og bruge Dem til at trykke.
    Min hånd blev placeret ved hendes flanke/lyske. På midten af den. Også pressede jeg fra den og til spidsen af hendes røv. Og begyndte forfra. Det gjorde jeg et par minutter hver dag, og hvis hun startede med at hvile på sit ben var det et godt tegn, da det er hestens måde at sige det virker og lade dig " komme til".
    Og udover det skulle jeg skridte og KUN skridte hende I et par uger.

    Ved ikke om det vil hjælpe for dig, men det er da værd at prøve og koster ikke noget ud over tid.

    Held og lykke med set. Mvh. Melanie smiley


  • #30   24. maj 2014 Hvor er jeg ked af det på dine vegne Mette smiley
    Jeg føler også at det går den vej efterhånden, men vil jo gøre alt for den hest!

    Der er bare flere ting med den her stakkel hele tiden.

    Han har været indlagt på højgaard i halvanden uge (kom hjem i tirsdags) pga den tand som skulle ud og lige en bihulebetændelse oveni, hvor de så har boret hul i hovedet på ham og sat slange ind for at skylle..

    Igår står han så med noget der minder om en byld ved kæben/ganachen, hvilket indag så viste sig at være en byld som skulle skæres op.. Det er liige blevet gjort for et par timer siden. smiley
    Vedhæfter lige nogle billeder!


  • #31   24. maj 2014 Slangen de brugte til at skylle for bihulebetændelsen (kom ud i mandags)


    profilbillede
  • #32   24. maj 2014 Tanden han fik fjernet for 2uger siden (den var flækket efter han løb ind i en mur i ridehuset og derefter gået tandrodsbetændelse i den )

    profilbillede
  • #33   24. maj 2014 Byld før og efter han skar den op her til aften smiley

    profilbillede
  • #34   24. maj 2014 Håber Tove kan hjælpe dig.. smiley Har både gode og mindre gode erfaringer med hende smiley Jeg skal have Dorthe fra Fyns hestefys ude og tjekke Tindur igennem før jeg går i gang med tilridningen da jeg vil være 100% sikker på at han ikke fejler noget smiley Hestene har jo en naturlig skævhed..Derfor gode/dårlige volter osv. Og derfor vi9 skal håndtere og føre vores heste fra begge sider smiley Håber virkelig det løser sig for Jer smiley Så træls I skal igennem alt det her! smiley

    Mvh TT


  • #35   24. maj 2014 Jeg er helt med på de naturlige skævheder, en god og en mindre god volte osv osv. Ligesom vi er højre og venstrehåndet.

    MEN dette er simpelthen bare ikke normalt når han bakker så kraftigt af og siger nej tak (på en meget pæn måde iøvrigt)

    Jeg har redet SÅ mange heste, har arbejdet i forskellige salgsstalde, hingstestation, andres heste, været selvstændig med heste i tilridning og ridning, haft mine egne heste, og aldrig kun en hest.
    Jeg har ALDRIG oplevet noget i samme stil som ham her- jeg kan mærke der er noget galt, og det er ikke noget "den er lige lidt skæv til den her side"
    Det er virkelig noget galt, men jeg kan ikke sige andet end at han for mig virker skæv..

    Det er så frustrerende at jeg kan se det her, men ikke selv gøre noget ved det..


    Jeg kan godt lide Dorte ringer (fra Fyns hestefys) hun er skøn og meget behagelig at tale med- men ville ikke bruge hende igen efter der ikke var ændring sidst, og har ligeledes set et andet eksempel i vores stald, hvor der ikke er sket, om man så må sige, en skid forskel..

    Det er jo meget individuelt hvad og hvem man er tilhænger af- men thumps up for at få tjekket din hest inden du går igang smiley

    Og tak for beskeden TT smiley


  • #36   25. maj 2014 Så lidt smiley Håber Tove opdager hvad der er galt så smiley Synd du har dårlige oplevelser med Dorte. Har kun brugt Tove tidligere så jeg ville prøve noget nyt da hun er så svær at få ud og min hest ikke kører trailer endnu smiley (dette arbejder vi dog på)

    Mvh TT



  • #37   25. maj 2014
    Kan sagtens se hvad du mener :o)
    Jeg har også haft brugt 4-5 forskellige behandlereinkl Dorte og med forskellige uddannelser og kunne sagtens finde på og finde endnu en. Nogle gange løser tingene sig ikke, andre gange vil man bare afprøve en ny teknik og se om den er bedre.


  • #38   26. maj 2014 jeg føler med dig Trine . Du har godt nok været igennem meget med ham . Og man kommer til at holde af sin hest . Har du læst bogen Linda Tellington-Jones Rideskole
    Nu må du ikke grine , men der er nogle gode øvelser i bogen omkring Kropsarbejde med hesten . Jeg bruger dem selv til min . Så det kan være at der er noget du kan bruge ,
    Og du kan lave noget massage på ham , strækøvelser , Og mange gange viser ens hest til en hvis de er øm / ondt nogen steder .
    Og omkring sadel ,hvis du kender nogen så prøv og lån en der er bomløs .
    Jeg rider selv med forskellige sadler , både bomløs , western , combisadel . Og jeg rider kun uden bid , hvor jeg bruger 2 forskellige hovedtøj .
    Jeg håber du kunne bruge noget af det her .
    Krydser finger for dig og hesten at i kommer fremad igen smiley


  • Mette j
    Mette j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 4
    #39   26. maj 2014 Jeg har ikke lige læst alle svar i tråden. Men jeg har næsten samme problem med min hoppe. På højre volte er hun en drøm at ride, på venstre kan hun ikke engang gå fremad. Vi troede det var sadlen - så ny sadel hos sadelmager. Hjalp ikke. Så Helle Kornbæk ude, hjalp lidt. Helle ude igen. Hjalp igen lidt men med meget træning. Et års barsel for hesten hjalp absolut ikke på det.
    Vi fik så ny smed her i foråret - han opdagede med det samme at hendes ene fornem er længere end det andet, og spurgte om hun havde problemer på venstre volte. De har så prøvet at rette det. Med det resultat at hun overhovedet ikke kan gå ligeud på venstre volte og låser hele kroppen.

    Jeg ved ikke hvad du skal gøre. Men held og lykke med der hele.


  • #40   31. maj 2014 Jeg har selv en hest som havde skæv haleføring, gik på to spor, kunne ikke dreje til venstre, og bukkede utrolig meget. Vi fik Vivian Lock ud, hun tager 600 for en behandling. Utrolig dygtig massør.
    Det viste sig min hest, var låst i krydset og var født med et skævt kryds. Det lykkes hende at få rettet op på det, hun kunne self ikke gøre krydset lige igen, men han havde efter 2 behandlinger ikke skæv haleføring, gik kun på 1 spor, kunne dreje, og endelig galoppere uden at bukke smiley
    Kan helt sikker anbefale hende. Hestene står og nyder når hun massere den. Hun giver også nogle øvelser med på vejen som man kan lave med sin hest, som løsner den.
    Jeg har været meget tilfreds med hende.
    Lucky (min best) Fik dog også muskelafslapning af dyrlægen lidt tid efter. Siden der har han bare været en drøm at ride.


  • #41   8. jul 2014 Hej alle der har været så søde at svare smiley

    Vi har lige skullet over alt det her tand/bihulebetændelse/byld halløj før jeg har kunnet gøre noget..

    Lige en Update- dyrlægevejen gav ingen løsning, så nu har jeg haft Chris ude i fredags, han er totalt skæv, lige fra mulen til halen, skævt bækken og Chris tror aldrig han har været lige. (Han har jo haft er brud på femte facetled i nakken. Muligvis da han blev født allerede)

    Hun "trevlede" ham op fra hoved til haleroden som hun så fint sagde smiley
    Nu står den på gåture, jordtræning, lidt longering og tilsidst skridte.
    Hun kommer igen om 14dage og tjekker op.
    Han har fortalt hende at han helst vil være bidløs, og det skal være en hackamore (hvilket godt kan give mening, da vi har prøvet en del forskellige bid han er ikke vild med nogen af dem, og da jeg fik ham rykkede han tunge)
    Så det afprøver vi, jeg har ligeledes bestilt sadelfitter til ham, og fredag i næste uge, kommer hun og vi finder forhåbentlig en sadel..

    Min plan er nu at give ham en "sidste" chance med Chris, og vi har masser af tid, det eneste jeg snart ikke har mere er penge på kontoen, men sådan er det jo med de dejlige kræ :o) de stæjer ens hjerte og ens penge smiley


Kommentér på:
MIN HEST ER SKÆV- What to do?

Annonce