{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Kissing spines - grønt lys! {{forumTopicSubject}}

Efter at have stået stille det meste af vinteren, begyndte min ellers meget arbejdsvillige hest at beklage sig under ridning, bukkede og nægtede at gå framad. Derfor var hun en tur forbi dyrlægeklinikken for 4 uger siden, hvor hun fik konstateret en mild grad af kissing spines, lige foran lænden, med gode chancer for fremtidig brug.
Hun har så de sidste 4 uger været på smertestillende, mens hun har fået trænet nogle af rygmusklerne op igen, og har i dag haft kontroltjek.
Hun har nu fået grønt lys for ridning, da hun bevægede sig helt anderledes i bagparten, og ikke viste nogen tegn på ubehag. Hun skal longeres de næste tre dage, så hun kan blive rørt uden belastning, efter dyrlægen har stået og trykket og gjort ved, og så skal hun begynde at rides fast igen. Om 6 dages tid må vi så småt begynde at galoppere, og så skal hun have kontroltjek igen om 6-8 uger.
Men nøj, hvor er det en fantastisk nyhed at få, at ens baby bliver ridehest igen. Og så endda lige på dagen før hendes 7-års fødselsdag! smiley


Kommentarer på:  Kissing spines - grønt lys!
  • #2   16. apr 2014 Synes det er ret hurtigt du må begynde og ride igen..
    Jeg genoptrænede i længere tid.
    Hvordan har du trænet hende?


  • #3   16. apr 2014 Hun har været i genoptræning i 4 uger i longen og på gåture. Hun må jo heller ikke rides som hvis hun ikke fejlede noget og var i topform nu, hun må rides 20-25 minutter dagligt, max, udelukkende skridt og trav nu, og her snakker vi for lange tøjler og stræk, ikke noget der ligner samling af nogen art endnu.

    Og hvis min dyrlæge mener, at hun er klar til så småt at gå igang med ridningen igen, så stoler jeg på, at hun er det. smiley


Kommentér på:
Kissing spines - grønt lys!

Annonce