{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Hjælp til kræsen hest {{forumTopicSubject}}

Har lige fået min hest hjem efter 8 mdr. udlån.
Her fik han vitaminer, og lucerne (som han ikke gad spise)

Han har tabt sig en del, side jeg sendte ham afsted. (han var til den gode side, nu er han lige i underkanten)

De andre heste fodres med:
Regultor complete
Roepiller
Lucerne
Wrap
Gulerødder og æbler smiley



Jeg prøvede at fodre ham med det samme foder, med det resultat at han ikke gad spise op i 2-3 dage.
Så kørte jeg og købte sommervit fra ES).

Dem gider han godt spise, men han lader roepiller og lucerne ligge. Jeg var så nede i dag for at finde noget andet til ham, og ekspedienten siger så at disse "sommerVit" ikke dækker hestens behov for vitaminer og mineraler.... OKAY!!!!! Rimelig dårlig vejledning jeg fik sidste gang så... Anyways..

Nu er jeg så på bar bund. Jeg er tilhænger af at fodre så stivelsesfri som mulig, hvorfor jeg fodrer som jeg gør.

Vitaminer og lidt hygge krybbefoder (tyggetid, udenom wrappen)

Jeg har prøvet følgende de seneste 4 år med denne hest:
*Suregrow (Brogaarden)
*Show improver (Saracen) Koster en krig, og hesten skal have meget store mængder smiley
* Pianissimo (Cavalor) Skulle fodre med MEGET store mængder, hvilket jeg ikke er tilhænger af
*Hestemineral (Salvana) Dette ville han SLET ikke spise, så måtte smide en hel dæk ud
*Pavo (Condition og Cerevit) Dette var fint, men igen store mængder daglig.
* Regulator complete. Dette gider han ikke spise.
* PleasureVit (ES) Dette gider han heller ikke spise.
* Roepiller og lucerne er heller ikke et hit... smiley

Han fejler intet, og æder lystigt sit wrap, gulerødder, vitamin (piller - sommetvit), bolcher, æbler osv osv.....

Han er super kræsen, men det nytter jo ikke noget at han ikke bliver dækket ind... Det er som i kan se ikke første gang han vælger krybbefoder fra.

Alle skift har været foretaget over min. en uge, med op/nedtrapning.

Nogen gode ideer. Vil gerne holde det så stivelsesfrit som muligt. Vil helst bare fodre med vitaminer og lidt hygge i krybben...
ANYONE???

På forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til kræsen hest
Kommentér på:
Hjælp til kræsen hest

Annonce