{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.862 visninger | Oprettet:

Lymfangitis {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg ville høre om der er nogen der har erfaringer med lymfangitis? Min pony har været så uheldig at have fået det to gange i år nu, og hun har aldrig fejlet noget tidligere.
Jeg har spurgt en masse, og det virker ikke rigtig til nogen kender noget til lymfangitis eller har hørt om det før. Det virker heller ikke som vores dyrlæge har særlig meget erfaring omkring det.
Har kunne finde en masse om lymfangitis på nettet, men ville være rart at høre om andres erfaringer - hvad behandling og forebyggelse har været osv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lymfangitis
  • #1   6. jun 2014 Min veninde hest fik det gentagne gange og var indlagt på dyrehospital alle gangene. De fandt aldrig årsagen, så det var svært at forebygge. For hver gang de kom igen blev det værre og til sidst var der ingen effekt af behandlingen. De kunne hverken behandle eller smertedække og måtte til sidst tage den tunge beslutning og aflive.
    jeg beklager at jeg ikke kan komme med noget mere opløftende

• #2   6. jun 2014 Min hoppe fik det efter en voldsom gang muk. Hun stod med staldbandager (gerne BOT eller Magneter) om natten. Det allerbedste er løsdrift, så lymfevæsken kan blive draneret væk... Dwt er desværre ikke noget der sådan lige forsvinder...

• #3   6. jun 2014 Min har haft det en enkelt gang. Han havde et sår i den ene kode, som han blev ved med at klø hul på. Der gik betændelse i det, som satte sig i lymfebanerne. Tror der gik ca 1,5 måned, før han var helt rask igen.,,

• #5   6. jun 2014 Min gamle hest fik det en enkelt gang. Efterfølgende hævede hans ben, når han stod inde om natten, men ellers mærkede vi ikke mere til det.

• #6   6. jun 2014 Må jeg spørge hvad symptomerne er? Har aldrig hørt om det før?;)

• #7   6. jun 2014 Ved lymfangitis bliver hele benet MEGET hævet, nogle kalder det også elefantben af en god grund!

• #8   6. jun 2014 Jeg har haft et føl, som fik lymfangitis i alle fire ben, af at gå på en meget våd fold, da den var et par måneder gammel.. Dyrlægen anbefalede antibiotika-behandling, men efter en måneds behandling og meget lille effekt, blev jeg rådet til at prøve at give føllet urtepencilkapsler, som er et håndkøbspræparat til mennesker, som trænger til at få renset ud i kroppen..
    Efter en uges behandling var der stor effekt og efter et par uger kunne dyrlægen konstatere at føllet var frisk igen..
    Der vil dog altid være en stor risiko for at lymfangitis'en kommer igen, så når jeg efterfølgende har set tegn på hævede ben ved føllet, som nu er en stor vallak på 10 år, har den fået en kur med urtepencil og vi har på den måde kunnet undgå flere udbrud..

• #9   7. jun 2014 Min dreng fik det sidste år. Det var en pludselig opstået halthed, og det var som om der var væske i benet. (det ene bagben). Stanley fik en eller anden kur mod det, og han blev lynhurtigt rask. Der har ikke været noget siden til trods for hans nu 23 år smiley

• #10   8. jun 2014 Tak for svar alle sammen. Er rart at høre så mange har oplevet dette, uden for mange bivirkninger efterfølgende eller aflivning..

Thorsholm - Hvad er det for nogle urtepencil??

• #11   8. jun 2014 Og forresten, er der nogle der har oplevet at hoven slipper i kanterne, grundet hævelsen?

• #12   13. apr 2015 Hejsa.hvor mange urtepensil kapsler brugte du og er det foreviget de ska ha som forbyggende min Old har det for anden gang puuu. Og står m.bot 24-7 ska igang m.og skridte hende så den hævelse falder mere.kan det passe hævelsen bliver svære og svære og få til og gå over for hver gang de har det

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #13   13. apr 2015 Vi har en der fik det for år tilbage pga et voldsomt muk angreb vi ikke fik slået ned i tide, den kom i medicinsk behandling omgående og i dag skal der altid holdes ekstra godt øje omkring så på hans ben så risikoen for infektion holdes nede.

Synes denne forklaring som Faxe dyrehospital har lavet er rigtig god og informativ, det er ikke nogen sjælden sygdom desværre

http://www.faxedyrehospital.dk/Artikler/Lymfangitis-”Rosen”-hos-hest.aspx

Kommentér på:
Lymfangitis

Annonce