{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.608 visninger | Oprettet:

pasning af gård+dyr, hvad skulle det koste? {{forumTopicSubject}}

Sådan lidt kort, hvad skulle det koste, at få to veninder ud og bo på gården i en uge.

Leger med tanken om at kombinere pasningen af vores hunde med tilsyn af hestene næste gang vi skal på ferie.

Opgaverne ville være:
at kigge til hestene, en enkelt fold skal gerne have tildelt hø i små mængder. Resten står på sommergræs og alle har automatvand.

Passe to hunde, de er vant til at være inde eller ude som vi nu syntes. Der skal gås en kort tur med dem 3 gange om dagen (ca. 5 minutter) dels da den gamle ikke skider på grunden og dels da han ikke kan gå så langt.

Så er der lidt katte, fisk og lignende som skal have et drys foder også. Det tager, hvis vi sætter det højt ca 1 time at basis-tilse dyrene om dagen.

Opstalder og nabo kigger med over skulderen i forhold til hestene, så ansvaret er ikke uoverskueligt.

Men hvad skulle sådan noget koste? Og hvilken alder bør passerene minimum have?

ps vi ville selvfølgelig plukke i vores netværk og deres kredse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pasning af gård+dyr, hvad skulle det koste?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #1   27. jun 2014 Hvis keg var din veninde, og måtte bo på gården, og i havde købt lidt mad, slik og sådan så gjorde jeg det gratis smiley

• #2   27. jun 2014 Vil oz sige, at hvis køleskabet og "guf" skabet er fyldt, så ville jeg heller ikke have noget for det.. smiley

Og i kan jo altid, hvis i synes, tage en lille ting med hjem fra ferie smiley

• #3   27. jun 2014 lige nu bor jeg gratis i min brors hus, mens de er på ferie. de har sørget for noget mad i fryseren, og sådan, og så passer jeg hus og kat gratis mens de er afsted

• #4   27. jun 2014 Jeg gjorde det gerne gratis, specielt hvis der var mad på stedet:P

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #5   27. jun 2014 Men det skal lige siges at jeg så også er typen der ikke kan lide at ting mellem familie/venner skal handle om penge.. smiley

Men har i ikke en ung pige, lign. I familien som elsker dyr/heste?

Hun vil da sikkert elske at være sådan et sted, væk fra forældrene, måske med en veninde eller to?

I kan jo altid købe en fin gave til hende smiley

• #6   27. jun 2014 Jeg har passet hus og stald for et vennepar i en uge. Sådan noget synes jeg man gør gratis for at hjælpe hinanden.

• #7   27. jun 2014 Jeg passer familiens gård og dyr helt gratis når de er i sommerhus eller på ferie/weekender. De hjælper så også med børnepasning ved behov.

Men synes at sådan noget bør man som familie og venner hjælpe hinanden med uden der skal penge involveres.

Hvis i ikke kender nogle i det nære netværk, men skal længere ud for at finde hjælpen, kunne det nok ikke skade med en gave eller en skilling. smiley (max 500 kr. for en uge + køleskab fyldt op)

• #9   27. jun 2014 Ville da med glæde gøre det gratis for min ven...

• #11   27. jun 2014 Tak for jeres svar.

Vores pasning af hundene er nemlig sprunget fra. Nu har vi fundet en løsning i år, med en i den nære familie.

Men det er rart at høre hvad I gerne ville have haft, hvis nu I selv skulle passe gård for en I ikke kender personligt. Hvis eksempel det var jeres mors veninde (slik og mad og sodavand er en selvfølge, men vil de unge ikke hellere have penge og selv vælge maden)?

• #12   27. jun 2014 Ps Line Z Sikke et fantastisk billede. Love it!

• #14   27. jun 2014 Giv dem 200kr hver max og så sørg for der er mad/drikke og lidt lækkert at hygge med..
    Når de ikke skal lave andet end det så synes jeg det er flot i overhovedet vil give dem noget..

Jeg passede engang hund, kat og hest for en venindes forældre, jeg red hestene og havde huset for mig selv (tog dog hjem om aftenen da jeg boede tæt på), jeg måtte spise og drikke det jeg havde lyst til, bruge deres computer og bar være der og hygge mig som jeg ville..
    fik ingen penge for det, men nøj hvor jeg nød at kunne være bar mig selv og nogen dyr smiley

• #16   27. jun 2014 Jeg får 500kr om ugen ved at passe heste smiley Jeg bor dog ikke på stedet og skal køre frem og tilbage. smiley

Mvh TT

• #17   27. jun 2014 da jeg passede min venindes gård forventede jeg overhovedet ikke, at få noget for det. De havde købt noget mad ind, samt frosset lidt forskelligt færdigt ned. Da de så kom hjem havde de så købt en parfume med hjem til mig, samt 800 kr. Så det var en rigtig dejlig overraskelse, men ikke noget jeg forventede smiley

Jeg passede jo gården med det hele, 10 heste var der i hvert fald, 3 hunde, deres kaniner samt katte.
    Og så havde jeg så min egen hest med også, så jeg ikke skulle kører frem og tilbage hver dag smiley

Kommentér på:
pasning af gård+dyr, hvad skulle det koste?

Annonce