{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Brug af glide tøjle {{forumTopicSubject}}

Hej jeg tænkte hvilke oplevelser har i haft/har med glide-tøjle? Det skal lige siges at jeg aldrig har brugt eller vil bruge gilde-tøjle, da det for mig virker som om det er det samme når man tager den af? Jeg går derfor ind for god træning på den gode "gamle" metode:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brug af glide tøjle
  • #2   29. jun 2014 jeg brugte glidetøjler på min gamle part, jeg havde den stortset altid helt løs, men jeg brugte den fordi at man aldrig vidste hvad han kunne finde på, og jeg er en lettere nervøs rytter, så jeg følte mig mest tryk ved at have et stærkere redskab hvis han lige pludselig løb/stejlede/bukkede osv. og at jeg ikke brugte det hele tiden, som et stærkere bid eller chambon. denne var altid helt løs, og var der kun til nødstilfælde smiley

• #3   30. jun 2014 Har brugt det 1 gang og tror ikke på jeg kommer til at bruge dem igen. Synes de giver en falsk fornemmelse af "min hest går godt" bare fordi den bukker nakken.

Det er synd for dem der bruger dem, for de kommer bare ikke til at opleve korrekt ridning smiley

• #4   30. jun 2014 Jeg brugte glidetøjle på mit arbejde, da jeg arbejdede i stald smiley . Det gjorde den daglige træning nem, minimerede konflikterne og det var nemmere at guide hesten i den rigtige retning. Så længe man ikke misbruger glidetøjlen eller virkelig ikke kan ride uden, så synes jeg faktisk det er ok at man bruger dem smiley .

Jeg rider ikke selv med glidetøjle på min egen hest, men jeg har på ingen måde i mod de der kan ride korrekt uden, men bare bruger det som en guideline for hesten smiley

• #5   30. jun 2014 jeg har brugt den på min hoppe, for at give stabilitet foran, dog hang den altid løs, men bare det at der var en ekstra tøjle gav ro til både hende og jeg.

• #6   30. jun 2014 En glidetøjle vil altid tvinge hesten ned - med det resultat, at hesten aldrig kommer til at bruge sig selv korrekt, og kommer til at "knække" i nakken smiley

• #7   30. jun 2014 Jeg har brugt/bruger den på min vallak dels fordi min tillid til ham er meget lille efter et par fald og han har en tildens til at se spøgelser lige pludselig hvilke kan resultere til konflikter. Men så er det som om når den er på bliver han den "gode gamle Thor" igen. Jeg har den altid løs da jeg ikke ser grunden til at han skal pakkes ind. Derudover bruger jeg den til at "vejlede" ham i de øvelser hvor min egen hjælpere ikke er nok, og derved undgår mig og ham de store konflikter der kan komme i og med han selv bliver "sur" over jeg bliver ved med at prøve.
    Jeg kan dog ikke sige med sikkerhed at tidl. ejer har brugt det eller dengang da han var i tilridning, da han går betydelig bedre når den bare er der.

• #8   30. jun 2014 jeg har i samarbejde med min ridelærer (uddannet tysk berider) brugt den til vores Charlie da den var unghest - ved ridning og longering

kan ikke se problemet hvis man ved hvad man har med at gøre og ikke misbruger den

mvh Ponymor (rytter i over 35 år smiley )

OBS - hvorfor spørger du hvis du ikke bruger og ikke vil bruge ??

• #9   30. jun 2014 jeg rider med så få hjælpemidler som muligt, da jeg synes det er sjovt at se hvor langt jeg kan komme med min hest uden "snyd"
    derudover handler det jo ikke om at få hestens hoved ned, det handler jo om at ride den i en holdning hvor den bruger ryggen osv. så derfor giver glidetøjler ikke rigtig nogen mening i mine øre smiley

• #10   30. jun 2014 distriktmester dressur 2013+spring 2014 for kat I:
    Det står i teksten hvis det er så vigtigt smiley smiley

• #12   30. jun 2014 Undskyld dette side spring, men må Man ride med indspændingstøjler?:)

• #13   30. jun 2014 Jeg har brugt den før, ikke meget, men har brugt den. Men nu er jeg blevet meget klogere. Det handler om at finde årsagen til hvorfor ens hest ikke vil/kan bærer sig selv og ikke skjule den. smiley

• #14   30. jun 2014 Jeg bruger en lige for tiden på min part, fordi hun godt kan finde på at stikke af/blive bange og løbe, når vi rider ude, men den er løs når hun går godt, den strammer først når hun løfter hovedet, og laver kænguruhop.

• #17   30. jun 2014 Team traver: Det kan man godt men hvis din hest lige pludselig bliver bange og springer til side og de sidder på kan den finde på at gå amok og der ved skade dig og sig selv ved at den springer bag over:)

• #18   30. jun 2014 Jeg er ikke ligefrem fan af den..
    Men jeg har redet på en fjordhest der ikke rigtig havde lært noget, den løb og hopppede som en gal (Nej, den har ikke ondt men har bare lært at det er en måde at få rytteren af)
    Vi proppede en glidetøjle på da han simpelthen var for stærk når han tog overtaget, men den blev ikke redet med, og havde kun fat de første par gange til den fandt ud af at det ikke hjalp alligevel..
    Men det skal nok over i liv eller død afdelingen før jeg propper en glidetøjle på en hest igen smiley

• #19   30. jun 2014 Clara og Ricki: er det da ikke det samme som glidetøjler??

• #20   30. jun 2014 Team traver:Nej det er det ikke:) Glide-tøjle bliver brugt til ridning.Det gør indspændings (staves)-tøjler ikke:)Hvor på at man ikke må ride med indspændings (staves)-tøjler:)

• #22   1. jul 2014 Okay tak! Havde bare hørt at man også kunne bruge den til ridningen:)

Kommentér på:
Brug af glide tøjle

Annonce