{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

min vallak vil bedække min hoppe {{forumTopicSubject}}

Hej - håber I har et par råd.

Jeg har to ponyer, vallak + hoppe, og hele forår/sommer kan de ikke stå sammen fordi hoppen bliver brunstig og vallakken gladeligt springer på hende. Indtil videre har jeg løst problemet med kønsopdelte folde smiley

Er dog blevet lidt lun på idéen om at få dem hjem at stå hos mig selv, bare dem to., så vil høre om I kender nogle gode råd, tips, tricks, så min hoppe og vallak kan stå sammen? Måske noget brunst hæmmende? Eller findes sterilisation til hopper? Ved at man nogle steder steriliserer gamle, afskrevne malkekøer, så de ikke kommer til skade under en brunst. Ville det hjælpe at give hoppen et føl ?

Spørger Stine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min vallak vil bedække min hoppe
  • #2   4. jul 2014 Sådan en har vi også den er på alle hopper på folden

• #3   4. jul 2014 En sterilisation ville være ekstremt dyr og ikke mindst "farlig" hvis der overhoved er en Dyrelæge Der går med til, hesten skal I fuld narkose også! Ved med en hund ligger det mellem 4000-6000, og Det er for en hund, så du nok på den anden side af 15.000 hvis det kan gøre det,.

Men mener at man kan få nogen hormon indsprøjtninger lidt alla p-piller, dog er det altid sundt for nogen at få hormoner i længer tid, ved ved katte der får p-piller i læger tid får de som reglt kræft efter et par år

• #4   4. jul 2014 Det bliver hun kun når hun deler fold med en lækker vallak. Delte dem engang i februar, og hun har endnu ikke være hestegal endnu. Kønsopdeling virker til UG, men håber lidt der også er andre løsninger.

• #5   4. jul 2014 En hest er i brunst 1 gang om måneden ca. Hendes brunst har nok bare ikke været så kræftig endnu

• #6   4. jul 2014 Anne Mette - min egen bølle, han blev endda kastreret fem mdr gammel.

Jamie - ja, husker udemærket dyrlæge regningen fra dengang vores hun blev steriliseret -_-
    Var bare fordi at min tidligere nabo, der var kvægdyrlæge, fortalte at han sterilisere de gamle malkekøer hos en landmand, og da jeg protesterede og sagde at det da aldrig kunne betale sig, sagde han at det var meget enkelt og ikke særlig dyrt. Men fik ikke lige flere detaljer. Tænkte at det samme måske kunne lade sig gøre med hopper ?

• #8   4. jul 2014 Jeg arbejder jeg på kvæg gård, har godt nok aldrig oplevet at vi har fået steriliseret nogen køer. Har ikke nogen råd til din hoppe og vallak, for syntes at først når en vallak springer på hopper så er det ikke bare noget de holder op med desværre

• #9   4. jul 2014 Øv, det lyder voldsomt Line smiley

Så ekstrem er min nu ikke. Meget diplomatisk, hvis en hest nan være det, og rar. Men når de står sammen, bliver min hoppe meget villig, hun bakker selv til og er særdeles klar, og så får hun hvad hun ønsker. Meget udramatisk, vil bare ikke have han gør det smiley

• #11   4. jul 2014 Anden Line - er selv landmand, og det var også meget (helt) nyt for mig. Det var så udsætter køerne ikke forstyrrede de andre køer med deres brunst, eller selv kom til skade af at hoppe rundt.

• #12   4. jul 2014 Det er også den eneste løsning, jeg med min viden, kan finde frem til, havde bare håbet der var en anden udvej. De er skønne begge to smiley

• #13   4. jul 2014 Og forresten, lækre billeder Line !

• #14   4. jul 2014 Den her er så kastreret sidste år som 2 eller 3 års smiley

• #15   5. jul 2014 Dejligt at høre at du vil undgå det, alt for mange synes bare det er sjovt eller "det skal de da have lov til"

• #16   5. jul 2014 Hvorfor er det vallakken der skal sælges og ikke hoppen?? smiley Det er jo ikke sikkert den vallak hopper på andre hopper. Der er jo noget der hedder kemi, og ikke alle heste kan lide hinanden så meget, at de vælger at parre sig. Bliver bare lidt irriteret at hoppene kan slippe væk med sin "løsagtige" opførsel smiley Og vallakkerne må bøde for den... smiley

Mvh TT

• #17   5. jul 2014 Tindur - helt rigtigt, i dette tilfælde er de lige gode om det. Min vallak gør bare hvad han bliver bedt om smiley

• #18   5. jul 2014 Hov, kan godt se i mine indlæg, at det lyder som om jeg vil sælge min vallak. Det var ideen om at have om at have 2xhoppe/vallak hjemme og en i opstaldning, jeg havde overvejet, men tror det er lige så nemt bare at have begge i opstaldning så.

Kommentér på:
min vallak vil bedække min hoppe

Annonce