{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Hævet has {{forumTopicSubject}}

Hej
Min dv vallak på 8 år har ind imellem hævelse i den ene has - synes generelt den er en smule større end den anden.. Nu er det der så igen - han er hverken øm eller halt.. Nogle gange har jeg bare reddet og andre gange ladet ham stå stille og ingen ting har gjort den store forskel det virker til at gå i sig selv igen..
Han har aldrig fået taget røntgen af benene så ved ikk om der kan være noget.. Min egen dyrlæge har ferie nu så vil ikke ringe til dyrlæge da det jo har været der før..
Nogen ide hvad det kan være ? Og hvordan man kan forebygge ?? Havde tænkt lidt på en bot hase bandage ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet has
  • #1   8. jul 2014 Billedet er lånt fra google og det er den indtegnede område som hæver op og føles væske fyldt..

    profilbillede
  • #2   8. jul 2014 Kan være en piphas, så kan man købe en hase bandage og sætte på for at mindske den lidt, men vigtigt den er lukket helt til og ikke har et hul ved hasen smiley

  • #4   9. jul 2014 Når din dyrlæge er hjemme igen ville jeg få taget et røngtenbillede. Det kan være irritation fra enten mus eller spat . Det kan også bare være et tegn på hesten ikke er helt ny mere uden der er noget farligt i det.

  • #6   9. jul 2014 Den har som skrevet været hævet før samme sted.. Og synes generelt den højre has plejer at være lidt større end den venstre..
    Ville en bot hase bandage være en ide ? Og selvf den lukkede model smiley

    Han bliver brugt til distancer, lidt springning og eller Parelli træning smiley

    Han er hverken øm eller halt og har heller ikk været det de andre gange.. Skridtede en lille tur o rebgrimen igår og han ville meget gerne fremad ..


  • #7   9. jul 2014 Min fik det samme efter den havde sat sig på røven og kuret på vej ind fra fold . Der gik nogle måneder før vi fil ham scannet . Han stod næsten under behandling i et pr, skadet miniske og mangel på ledbåndsvæske og 2-3 mm af knoglen da jeg red videre på ham fordi han slet ikke var halt (daværende dyrlæge undersøgte flere gange og fandt ikke noget )

    Min fik en masse behandlinger med syntetisk ledbåndsvæske og hullet lukkede sig heldigvis pænt..

    Og ja under behandling hjælper BOT hasegamache smiley så få fat i dyrlægen


  • #8   9. jul 2014 Pr = stod under behandling i et år

Kommentér på:
Hævet has

Annonce