{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.722 visninger | Oprettet:

Ryggen skal rettes op (på mig) {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

For at fremme forståelsen, minder jeg lidt om Quasimodo når jeg rider. - Jeg falder sammen smiley
Jeg leder derfor efter et korset/bræt/et eller andet der kan hjælpe mig til at kunne sidde rigtigt oprejst i sadlen, i længere tid. Er der nogle der ved om man overhovedet kan få en sådan ting? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ryggen skal rettes op (på mig)
  • #1   15. jul 2014 Tror ikke lige umiddelbart, at der findes sådan en. Det handler mere om, at du selv er opmærksom på at rette ryggen, end at købe noget der "gør det for dig". Det handler om at øve sig i intervaler. Fx 1 minut med ret ryg, 1 minuts pause og så fremdeles smiley

• #2   15. jul 2014 Jo jo, ved skam godt at det er noget der selv skal "indlæres" som sådan, og at man ikke kan købe sig frem til ret ryg, men tænkte at der måtte være nogle former for hjælpemidler, som feks. http://beskytdinkrop.dk/rygstoette-8/kropsholdningskorset-p24

Så kan jeg starte med at lære hvordan jeg burde sidde smiley Min ryg kommer til at hade mig, hvis jeg bliver ved på denne her måde. smiley

• #3   15. jul 2014 Tror ærlig talt at sådan et "rygbind" der vil være mere irriterende end det gavner, hvis jeg skal være helt ærlig. Tror du bliver træt af det, ret hurtigt og tror heller ikke at det er specielt behageligt at have på. Så vil jeg hellere lære min ryg at rette sig på en anden måde, hvor ryggen selv kan "sige fra" smiley

• #4   15. jul 2014 Ville passe på med sådanne hjælpemidler, nu ved jeg ikke hvordan din ryg er, men hvis jeg gik med sådan et ville jeg lynhurtigt bare hænge i ryggen den modsatte vej(sveje).
    Jeg tror den bedste løsning for dig, ville være at have en stående ved banen når du træner, som siger "ret ryggen" hver gang du begynder at falde sammen. Det er pisse irriterende, for at sige det som det er, men det virker. smiley

• #5   15. jul 2014 Jeg har selv den forfærdelige vane at falde sammen når jeg rider. Jeg har så gået til pilates, og fået styrket mine muskler i ryggen, og arbejdet på at gå mere ret op når jeg bare går normalt - hvilket helt automatisk har gjort at jeg er blevet meget mere ret på hesteryg også smiley Personligt synes jeg det er nemmere at træne det først uden hest, og så "bare" tage det med op på ryggen af hesten. For det bliver hurtigt en normale vane at gå og være mere ret, og så er det nemmere bare at tage det med sig uanset hvad man laver smiley

• #6   15. jul 2014 Få noget undervisning, det er den letteste måde at 'købe' sig fra det. Kan anbefale centreret ridning, har også selv haft problemer med ryggen til hest(Fik ondt i ryggen).
    Mht. til hjælpemidler, tror jeg ikke at det kan anbefales på hesteryg, du kommer for let til at sveje, og så bliver det bare værre igen. Men mener at have set sådan en til ridning et sted... modellen på hesten sad bare håbløst svajrygget, så ja...

Edit: Found it: http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=940248&deptid=86&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
    Godt nok ikke med billeder af rytteren til hest, tror jeg så det i et blad engang, men ja, det findes...

• #7   15. jul 2014 Pas på med et hjælpemiddel der "gør det for dig" for når du så tager det af igen, har du ikke lært at være bevist om det.
    Jeg ville i første omgang forsøge med sportstape. Sæt fx to stykker fra nakken og ned til det øverste af lænden. Det skal sættes på imens du står i den ønskede holdning. Når du så falder sammen vil tapen spænde og minde dig om at du skal rette dig op. Tilsidst skulle du gerne være så bevist om det at du kan uden. smiley men det tager lang tid.

Har selv hypermobile led, og har en dårlig vane med at overveje mine knæ når jeg står stille. Her har det hjulpet mig til at minde mig om at have den rigtige bøjning. smiley

• #8   15. jul 2014 Jeg får skam undervisning, men blev igår gjort opmærksom på at jeg begyndte at falde sammen, hvilket gjorde at jeg skal være mere opmærksom på det med ryggen..

jeg kan sagtens se hvad i mener med hensyn til hjælpemidlerne, nemlig at det kan gøre ondt værre. Måske det også bare er en "her og nu" løsning.. hmmmm...

• #10   15. jul 2014 http://www.dressurstaldjemo.dk/27889638

Den er guld værd!!!!! smiley En af de redskaber Claus Toftgaard anvender til ryttere.

Kommentér på:
Ryggen skal rettes op (på mig)

Annonce