{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Rygning og heste ? {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der synes det er fuldkommen uacceptabelt at ryge i nærheden af heste ? -jeg har oplevet til stævne, at en rytter sad på hesten, og så stoppede op for at snakke med nogle der kiggede på - og så begyndte hun at ryge ! det var godt nok tæt på, at jeg havde gået hend og prikket hende på skulderen og bedt hende smutte ud eller slukke den smøg. Men heldigvis stod hun af og gik inden !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygning og heste ?
  • #1   23. jan 2007 - Sidste dag jeg var med Jawa henne på rideskolen , red nogen rundt og røg .. Det er uacceptabelt !
    Og inde i en stald , det gør man bare simpelthen ikke smiley !


  • #2   23. jan 2007 jeg har da mere imod når de ryger ved siden af hesten .
    Jeg har intet imod rygere , men jeg synes det er for dårligt at mange ikke kan forstå at vi andre mennesker og dyg ikke vil have røg i hovedet.
    Var til en musikfestival forleden , og der fik jeg da ellers bare en røgsky i hovedet .


  • #3   23. jan 2007 Der er rigtig mange der ryger imens de rider. Men der skal trods alt være plads til alle, men når jeg ser det tænker jeg bare: "Jeg ville ønske at hesten blev bange for noget og stak af med rytteren i fuld galop." Så kunne hun fanme lære at lade være? I stalden syntes jeg heller ikke er særlig fint. Det ser jeg så heller ikke så tit, men nogle gange er der nogle der gør. Så syntes jeg at man i stalden burde sætte sådan et ikke-ryge skilt op ;D

  • #4   23. jan 2007 Det pisser mig fuldstændigt af. xD
    Især hvis man ryger i en stald. Der er jo tørt halm, osv.
    Altså efter min mening, skal man slet ikke ryge ?
    Det er noget af det dummeste man kan gøre !


  • #5   23. jan 2007 kender det det er dybt onsvagt og det er ikke godt for hesten

  • #6   23. jan 2007 Er enig med jer malle !!
    Det er simpelthen noget svineri !!


  • #7   23. jan 2007 der er ikke rygning i staldene på den rideskole Ian står. Hvis jeg nogensinde ser nogle ryger derinde tænder jeg fuld stændig af, har set 2 gårde brænde i nærheden, og det skal min ehst ik udsættes for..!

  • #8   23. jan 2007 syntes oså det er for dumt

  • #9   23. jan 2007 EEEJ jeg kan SLET ikke tage det der når folk sidder ved siden af en eller foran en eller sådan noget og så sidder og ryger en LIGE op i hovedet og de bare sidder og puster det der skide røg i hovedet på én. Det var der en dame der gjorde engang og hun blev VED med at tænde en ny cigaret, og jeg kunne bare næsten ikke trække vejret så prikkede jeg til hende og så sagde jeg "Undskyld, men gider du ikke godt at slukke din cigaret, eller flytte dig for når jeg går herfra gider jeg ikke at lugte af røg fordi at du sidder og puster din røg ind i hovedet på mig. Tak." Det var på restaurent. FUCK hvor var jeg sur, så gik hun ^^

  • #10   23. jan 2007 da jeg var til jagt, så jeg nogle personer sidde og ryge mens vi red.. og de havde sku også en lomme lærke med, med alkohol i.....

    det er bare noget svinberi


  • #11   23. jan 2007 alså jeg er selv ryger og syntes da selv jeg tager så meget hensyn som jeg kan... vi må godt ryge inde i rytterstuen men gør det kun om morgenen eller når der ikk er nogen på gården... kunne aldrig finde på at ryge i stalden og da slet ikke på ryggen af min hest... Så hellere ryge inden eller efter man har redet.... Men syntes ikke folk skal blive sure over man står udenfor og ryger. vi rygere må vel have lov at ryge nogle gange... men bare min mening...

  • #12   23. jan 2007 Men hvad andre gør er vel deres egen afgørelse hva de syntes er okay eller ej så længe der er nul rygning i stalden


  • #13   23. jan 2007 cecilie S : Jeg syntes da osse at folk har lov til at gøre det uden for stalden, på gårdspladsen, i rytterstuen eller sådan noget. Bare ikke på hesten eller i stalden. Eller ved siden af en hest hvis røgen ryger op i hovedet på den selvfølgelig. Men jeg har slet ikke noget i mod at folk gør det andre steder smiley

  • #14   23. jan 2007 haloo???
    Kammer i ikke lidt over? hvorfor ikke ryge en smøg når man skridter af?? det kommer jo aldrig i nærheden af hestens hoved, med mindre det blæser nedaf:-)
    Men, man ryger ikke i stalden.
    og hvis det er fordi man er bekymret om ryttereren er opmærksom, hvis noget skulle ske, er det da rytterens fejl. og skader da ikke hesten????
    Anita W


  • #15   23. jan 2007 anita W : Det er jo din menning? Men det er jo ike kun derfor. Det er ikke alle der rider alene, og rider man i ridehus og der er andre kan røgen stadig godt blæse over til en anden hest, f.eks. bag i én selv eller sådan noget.

  • #16   23. jan 2007 Ja okay forstår Anita W , heller ryge på hesten end i stalden .

  • #17   23. jan 2007 Sandie
    på jagt er det meget normalt med en lomme lærke, det er et gammelt ritual, og voksne mennesker bliver altså ikke fulde eller bedøvede at en enkel (lommelærke) det har hørt sig til i 100 år, og de fleste synes hvis, at det er en del af den gamle skik, at ride jagt.
    Anita W


  • #18   23. jan 2007 <b>-Jeg ser frem til den dag rygning blir <i> forbudt </i> i Danmark. Overalt, offentligt som hjemme - tobak skal ud af landet </b>

  • #19   23. jan 2007 anita W : Mega enig xD

  • #20   23. jan 2007 Jeg ser ingen grund til at folk ryger. Det gør jo intet godt, det ved vi jo godt. Man kan ikke finde en positiv ting ved rygning, som ikke kan skabes på anden vis. Rygning skader luften, og ikke kun rygeren selv men også menneskene omkring.

    -Der er ikke noget godt i at ryge - ud med det !


  • #21   23. jan 2007 Drengeklokken
    Hvor stort er dit ridehus, det må være meget lille, siden det kan genere dig, røg søger jo op, så har lidt svært ved at se og forstå hvordan den kan ramme dig, medmindre du ridder lige i røven efter dem, så kan det måske lykkedes at opfange lidt røg, skader det din hest? tror du? eller dig?

    Anita W


  • #22   23. jan 2007 foxy
    giver dig ret.
    Anita W


  • #23   23. jan 2007 Hvor mange af jer der skirver her inde ryger ?

    Jeg ryger og kan da godt tage en smøg når jeg :
    Rider tur
    Skridte op/af
    Sidder nede i rytter stuen på rideskolen
    Eller når jeg underviser andre elever.
    De dør jo ikke lige frem af det ?


  • #24   23. jan 2007 » FoxySuua «
    Når jeg rider tur så smider jeg den der hvor jeg kan de der er våt.. Vi bare ved en lille mose som vi rider forbi når vi rider tur og der smider jeg dem i, og så en gang om måneden går mig og nogle af de andre ryger ned og samler dem op


  • #25   23. jan 2007 Lima
    Jeg er helt enig med dig ! Folk der skrive SMS på hesten kan jo ikke se hvad der sker da man blive så fokuseret af hvad en person har skrevet til en ..


  • #26   23. jan 2007 » FoxySuua «

    det har du ret i - rygning forstyrer mig hvor end jeg er ! det var såmænd lige så meget for lige at have en grund til at poste det på HG, at heste kunne omtales.

    -Men ja, jeg tror godt vi ville kunne komme rygningen til livs. Nogle lande har allerede indført rygeforbud, fx. Irland - og jeg tror, at tager man det i alle lande skal man nok få bugt med det. Vi kan jo starte med vores eget land.


  • #27   23. jan 2007 Sabrina
    Vil du så også beskytte den mod trafik os, der er lang farligere, og som er meget sværre at kontrolere, der er jo også de smidtsomme sygdomme, virus abort, influensa, kværke, Er det bedre end tobak os?? jeg synes man forsøger at ramme et område man kan kontrolere, er det i orden? eller burde man forske lidt på de områder, der i virkeligheden tager livet af heste??? har aldrig hørt om en hest der er blevet syg eller er blevet afvlivet p.g.a røg fra mennesker, har i????
    Anita W


  • #28   23. jan 2007 » FoxySuua «
    Er prøvet men folk fik ikke slukket dem ordenligt og jeg gider ikke være ansvarlig for at andre folk ikke kan passe på dem selv! Hvis man vil ryge når man rider så må man også selv tage hånde om det og være ansvarlig for sit skod.


  • #29   23. jan 2007 anita W
    Det er ikke lige det man høre mest af . Har aldrig slv hørt det!


  • #30   23. jan 2007 anita W
    nemlig - det kan kontrolleres, men rygerne gør det bare ikke af sig selv. <i> Stadig </i> får folk røg i hovedet, af respektløse rygere - det er da langt fra i orden, hvis man har valgt ikke at ryge.
    -Samfundets penge kunne også gå til andet end at behandle syge mennesker, der er kommer ved bl.a. rygning


  • #31   23. jan 2007 » FoxySuua «

    Forstil dig et billede her (-: :
    En klam mose som er hegnet inde og som skal udrydes når komunen får nosset sig sammen. Den er helt grøn af alger og det er ingen dyr der KAN leve der nede .. Vi har nøglen der ned til og så hente vi vores skodder efter en måned, det tager os 5 min. så er der ikke flere skoder der nede. Hvis vi ikke vil ride med en pose eller sådan noget så er det vel fair nok at vi finder et smalet sted hvor vi alle sammen smider skoderne hen ! I steden for de ligger og fylder i det natur vi nu har tilbage ? Vil du give mig ret i det ? (-:


  • #32   23. jan 2007 Når jeg sidder op så ryger jeg ikke, men jeg ryger i vores rimelig store ridehus og det er kun når jeg skridter

  • #33   23. jan 2007 Molle - Møggaflen
    Det handler både om omgangen med heste, men også om menneskers helbred. -Og der er forskel på at sige det til folk, og skælde folk ud.




  • #34   23. jan 2007 -Gonat alle sammen ;D

  • #36   23. jan 2007 *Godnat

  • #37   23. jan 2007 Jeg forstår ikke jeres problem med røg når det ikke går udover jeres heste ? Ja, det ser dumt ud, men det er dejligt

  • #38   23. jan 2007 Der er faktis IKKE et eneste dokumenteret dødsfald fra passiv rygning, og når forskere undersøger kan de aldrig kommer til det resultat de gerne vil: passiv rygning er skadeligt for omgivelserne.

    anita W
    Det er jo shetlænder ryttere der rider foran dem og ryger, derfor kan røgen jo sagtens ramme dem smiley


  • #39   23. jan 2007 Stald søgård .
    Som sagt (-: Røgen søger op ad ? (-:


  • #40   23. jan 2007 N L < 3
    Ja, så hvis der rider en shetlænder(hvor rytteren ryger) foran mig på min frede på 1.74 så kan jeg lige nå at blive ramt ;p


  • #41   23. jan 2007 Hesten er ret ligeglad om hvem der ryger, så længe man ikke blæser røgen op i hovedet på den, der er så meget andet der er vigtigere.
    Samhold.
    samførdighed, læren om heste, kontakt i den gode forstand, hvil vi lære at blive partnere med vores heste, er røgen altså kun en biting.
    Alt andet kræver leg, og træning.
    Jeg er ryger, men ryger ikke i de områder der er udsatte, men ryger gerne når jeg træner, det kan der ikke være nogen der har ondt af, da jeg ikke chikanere dem.
    Hvis nogle mener at jeg kan chikanere dem ved det, er de velkommen til at skrive.
    Knus Anita W



  • #42   23. jan 2007 anita W
    Lige min ord


  • #43   23. jan 2007 shetlænder

    Stald søgård, den forstod jeg ikke.
    Anita W


  • #45   24. jan 2007 He He...

    Spøjst indlæg..

    Det er sjovt folk har så meget imod det.. Fatter det ikke...


    Jeg har lidt den holdning at jeg blander mig uden om hvad folk laver (med mindre der selvfølgelig er tale om mishandling eller vanrøgt) og så skal folk ellers også bare blande sig uden om hvad jeg laver..

    Selvfølgelig ryger man ikke i stalden - fatter da ikke hvis der er nogen steder hvor det er tilladt!

    Men når jeg sidder på min hest når jeg skridter varm eller skridet af - eller rider tur ryger jeg da alt det det passer mig..
    På min rideskole har de ellers opfundet en regel om man ikke må ryge til hest - men det er nu engang altså min hest og så længe det er mig der betaler regningerne gør jeg hvad der passer mig på ryggen af den...

    Til jer der har en ide om at det skulle være synd for hesten og skadeligt - lol - kan jeg kun sige - hvad er det for noget bavl..

    Vi snakker om det dyr der bor i en boks hvor den står strøet i halm som oftest er støvet - den får hø som oftest er støvet og foder som oftest er støvet. Den sover i sit egen - undskyld sproget lort og den går ude på en fol i mudder til knæene..
    Røg er nok ikke lige hestens største problem!

    Øhh - heste er altså ikke helt så sarte som I regner med og hvis det endelig var skadeligt for hesten ville min fuldblod som jeg har haft i evigheder nu være død af røgforgifning for længst for jeg har altid røget når jeg har skridtet hende..


  • #46   24. jan 2007 Thea ¤ ¤ TEAM KBK ¤ ¤
    Hvor er jeg dog enig med dig smiley

    Uhmm ... nyder lige en smøg, imens jeg laver dette indlæg!

    Tror der er gået mode i at være efter os rygere ... vi er blevet til et jaget folkefærd. Hva mon det næste bliver ?




  • #47   24. jan 2007 Jeg ryger selv ofte når jeg skridter varm og skridter af. Kan ikke se problemet i det.

  • #49   24. jan 2007 Hanne T

    Kunne ikke være mere enig...

    Inden længe ender det vel med vi slet ikke må ryge i nærheden af alle de stakkels sarte sjæle som ikke kan tåle det.

    Det er ufattligt hvad der er sket på rygerområdet de sidste 10 år - det er gået fra at være lige så normalt som at skifte underbukser for en stor del af danmarks befolkning til at være en skændsel..
    Af og til føler jeg mig sgu helt flov over at være ryger hvilket passer mig rigtig dårligt..

    Jeg har røget så længe nu at rygning er en del af min personlighed - hvilket vil sige at jeg pga. alle de nye lovkrav og ændring af og til føler mig helt flov over den del af mig selv..



  • #50   24. jan 2007 hmm...

    Jeg har selv røget, og dengang røg jeg da på hesteryg i ridehuset når vi skridtede af.
    Men smider aldrig skodder nogensteder, med mindre det er i et askebæger! Filteret er 5 år om at forgå! smiley
    Men ku ALDRIG finde på at ryge i stalden eller lignende :S

    Men idag ryger jeg ikke mere, opg nu generer røgen mig til fester osv i indelukkede lokaler, hvor mange ryger. Men ellers generer det mig ikke. Men et forbud imod rygning på restauranter osv vil da være fint. Tvivler stærkt på at det vil virke, hvis man helt forbød cigaretter...
    Der er jo rigtig mange ting der er ulovlige. Men de forbud blir da ofte brudt smiley


  • #51   24. jan 2007 Undskyld mig, men fatter ikke lige problemet i at ryge når man er i nærheden af en hest, ho hvis man står 30 mennesker og puster røgen i hovedet på dyret, men heæt ærligt, man ryger vel udendørs hvor røgen hurtig bliver fordelt, desuden vil jeg mene man er godt skør hvis man ryger inde i en stald (hvem gør dog det?!)

    og hvorfor er det forkert at ryge på hesteryg? hvis der er det mindste, er en cigaret altså ikke så svær at kaste fra sig... kan ikke se hvad problemet er..?


  • #52   24. jan 2007 Selvom jeg ryger, er jeg jo ikke en tosse - jeg kunne ALDRIG finde på at ryge inde i en stald, og jeg smider heller ikke skodet inde i ridehallen, ell på børns legeplads osv - jeg har da omløb i hoved ... trods alt!

    Hvis/når det ikke længere er tilladt, at ryge på restauranter og lign - er jeg ikke kunde i den gældene biks længere - og sårn tror jeg der er mange rygere der har det.

    Jeg mener, at vi rygere nærmest bliver gjort til forbrydere - og vi bliver umyndiggjort.

    Jeg vil ikke sidde og gemme mig, fordi jeg er ryger ... rygning er en del af mig ... og sårn bliver det ved med at være.


  • #53   24. jan 2007 jeg ryger selv når jeg skridter af el lign og røgen flyver altså ikke ned i hovedet på shetan og forgifter hans lunger =) det er bandlyst at ryge i stalden og sådan burde det være i alle stalde.. jeg ryger kun udendørs på hesteryg ikke i ridehus.
    hva så hcis man har en hund eller en kat skal man så også slukke smøgen hver gang dyret kommer i nærheden af en??
    nej tror man skal passe på at samfundet ikke blir en tand for hysterisk-det er nemmere at smide smøgen hvis hesten laver ballade end telefonen!
    bare lige en rygers mening


  • #54   24. jan 2007 Jeg sys altså også man reagerer noget hysterisk over, at man ryger sammen med hesten.
    Man står da for pokker ikke og puster røgen direkte ind i hovedet på dyret - for så er man ikke bagt færdigt i knolden da smiley

    Når jeg skridter en tur i naturen og en smøg i munden, så nyder jeg da også turen, og er 100% klar ... ligesom hesten. Hvorimod hvis man sad med en mobil og smser, mener jeg ikke man er 100% med, for der er man optaget af den skide mobil.


  • #55   24. jan 2007 Rygning, ild og heste høre ikke sammen.
    Og efter min mening burde man ikke ryge i en stald, ridehus, lade - what ever. Tænk på hvilke følger de kunne få, hvis der engang var en der glemte et skod og der gik ild til det hele. Har set mange der har røget til hest, fuldstændig sindsygt! Tænk enagng hvis man taber et skod på hesten smiley


  • #56   24. jan 2007 Jeg tænker ikke så meget på hvor vidt selve røgen skader hesten (Jo i en stald!). Jeg tænker mere på, at hvis man ryger til hest, og taber et skod på hesten. Eller hesten bliver forskrækket og man taber sin smøg. Hvis man skal ryge ved hestene, må man gå udendøre eller ind i et rum, rytterstue eller andet, hvor der ikke er heste.



  • #57   25. jan 2007 Hanne T. - er helt enig med dig mht at rygere bliver gjort til forbrydere.
    Så burde det da også være en forbrydelse fx at være svært overvægtig - bare tag de mange overvægtige amerikanerne, de belaster deres samfund mere end noget andet, både økonomisk og med alle deres åndsvage krav, og det er da kun et spørgsmål om tid, før det bliver lige så stort i problem i blandt andet DK.


  • #59   25. jan 2007 Selvom jeg er ryger - så går jeg altså ikke og puster røg i hovedet på folk ( men jeg er måske et særtilfælde) ??

    Noget helt andet ... et sted jeg arbejdede havde vi to kantiner- 1 til rygere og 1 til ikke ryger.
    Pudsigt nok, så i den kantine hvor der måtte ryges var der socialt sjovest at være - ALLE hyggede sig, og man snakkede sammen - hvorimod den kantine der ikke måtte ryges, sad folk i hvert sit hjørne og gloede ud af vinduerne - ingen tale sammen.

    Sys det fortæller en hel del - og forklarer måske hvorfor man er sårn efter rygere.


  • #60   25. jan 2007 Jeg synes det er fuldstændig uacceptabelt at ryge i alle dyrs nærvær, heste, hunde, katte etc., men da især også i andre stakkels sageløse menneskers nærvær.. Jeg Glæder mig til det bliver forbudt over hele DK, hehe, det er jo den vej det går :oD

  • #61   25. jan 2007 Eva K>
    ja måske...
    Men burde de så ikke også forbyde usunde ting?
    det er jo også skadeligt?
    og det generer da mig, når der kommer en eller anden gigantisk person vraltende forbi mig, eller tager halvdelen af mit bussæde?

    Fedme koster samfundet mindst lige så mange penge hvert år :S


  • #62   25. jan 2007 He he .. det er også forbudt at ta stoffer ... rygning kan ikke stoppes!

  • #63   25. jan 2007 Og jeg ved ikke om passiv rygning er dokumenteret skadelig eller ej. Men jeg ved at jeg selv meget nemt får ondt i hovedet og kommer til at hoste af lidt røg :o) Træls..

  • #64   25. jan 2007 Marie-Louise - Tjaeh, jeg går da bestemt heller ikke ind for overvægt.. Og jeg mener ikke rygning burde forbydes mere end hash og alkohol, men med alkohol fx vælger man jo selv om man vil indtage det og tage følgevirkningerne, det gør man jo ikke hvis der sidder en ved siden af en og ryger.. Jeg plejer self. bare at flytte mig hvis det er muligt, men det er det ikke.
    Og det er bare ikke sjovt at sidde og kunne smage røg, især fx ikke når man spiser og folk så bare giver sig til at ryge, det pisser mig af må jeg indrømme


  • #65   25. jan 2007 ja, men så skal det jo bare være forbudt offentlige steder som restauranter osv....

    men man kan jo ikke forbyde rygning konsekvent


  • #66   25. jan 2007 ML - Det var lidt en joke det med at det bliver forbudt i hele DK, gjorde lidt grin med det masser hysteri der er ang, røg for tiden :o)

  • #67   25. jan 2007 masser=masse

  • #68   25. jan 2007 oppe ved osse er det strengt forbudt at ryge i stalden, men dem der ryger må godt i ride hallen og cafeteriet.. kan ikke se noget problem i folk ryger på hesten.!!?

  • #70   26. jan 2007 Det jeg mener med overvægtige er, at de også optager en masse hospitalssenge, med tiden vil de også forlange brede døre, brede flysæder etc etc, som de allerede gør i USA. Hvis det ikke også er en belastning for samfundet, ja så ved jeg da virkelig ikke. Kan heller ik se problemet i at begrænse rygeområderne, men helt at fjerne dem, er for dumt. Ikke-rygere kan jo så bare lade være med at gå ind i rygeområderne

  • #72   13. jun 2007 Jeg syntes også i overreagere !
    Jeg ryger ? og jeg ryger også en gang imellem når jeg skridter af ? røgen blæser jo ikke nedad mod hestens mund eller næsebor, tværtimod!


Kommentér på:
Rygning og heste ?

Annonce