{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.693 visninger | Oprettet:

Trailertræning.. bil foran trailer? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har fået af vide fra flere hestemennesker, at man ikke må læsse en hest i trailer, heller ikke selvom man bare skal træne, uden at have en bil foran.

Jeg kunne godt tænke mig at høre... er i enige i det? og hvorfor, hvad vil der ske ved ikke at have det?

Jeg har nemlig ikke lige mulighed for at spænde en bil for min trailer særlig ofte, og jeg vil gerne i gang med noget trailertræning smiley

håber på jeres hjælp.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailertræning.. bil foran trailer?
  • #1   17. okt 2014 det er fordi traileren kan vippe ved at hesten træder op på rampen og det bærste del af traileren... og det ville være meget dumt at give hesten en dårlig oplevelse... smiley

hvis der er på traileren nogle støtteben ved rampen så kan det godt lade sig gøre ellers vil jeg ikke træne uden at der er sat en bil på.. smiley

• #2   17. okt 2014 Har før læsset min hest i en trailer uden bil foran - teorien med det var, at traileren kunne vælte. Jeg tvivler ærligt talt lidt på det, men samtidig står trailerens hjul rimeligt tæt, og langt fra bagaksen, så der kunne godt være noget om snakken. Min hest har ikke behov for den store trailer træning, så læsser ham kun når der er bil foran :)!
    Hvis han var svær, kunne jeg godt finde på at læsse ham engang imellem uden bil, ville dog aldrig gøre det med en større hest(Han er en lille 1'er pony).

• #3   17. okt 2014 De fleste trailere vil vippe ret voldsomt under læsning, hvis ikke de er spændt på en bil. Nogle trailere, feks. min egen Gaupen har dog støtteben på begge sider bagi, så her ville man nok godt kunne gøre det, dog ville jeg stadig foretrække at have en bil spændt for, da det stadig vil være langt det mest stabile, også med hensyn til om traileren evt. vil kunne rulle, selvom parkeringsbremsen er trukket, og der er klodser for hjulene.. Jeg kunne forestille mig at selv en lille-bitte bevægelse af traileren frem eller tilbage under læsningen vil kunne lave en DEL ravage i hele foretagenet..

• #4   17. okt 2014 jeg har ofte traenet uden bil fooran, men saa har der vaeret stoetter paa traileren og jeg har hoppet og danset rundt paa rampen inden hesten er hentet, for at vaere helt sikker paa at jeg havde faaet dem strammet godt nok smiley

Nej uden hverken stoetter og bil ville jeg aldrig i mit liv goere det smiley

• #5   17. okt 2014 okay, mange tak for svar smiley

• #6   17. okt 2014 Vi sætter hjulet ned, og så er der støtteben bag , som kan slås ned smiley

• #8   17. okt 2014 Jeg har været så dum engang og det resulterede i at traileren vippede op. Det er ikke sjovt når først en trailer er ved at vælte kan i tro.

Men har de støtteben på så kan man godt uden det sker.

• #9   17. okt 2014 Hvis du skal trailertræne en hest fra bunden, så ville det være dumt. Tænk hvis man gav den en dårlig oplevelse fordi traileren vipper

• #12   17. okt 2014 Vi har brugt et gammelt dæk, som er fyldt med beton.
    I støbningen er sat en gammel trækkrog, som traileren kan sættes på.
    Så vipper den ikke, selv ved meget store og tunge heste.

Kommentér på:
Trailertræning.. bil foran trailer?

Annonce