Hvad betyder mest? Håndværket eller beviset? {{forumTopicSubject}}
Hvis du som kunde skal bestille en kiropraktor, hestemassør, fysioterapeut, smed eller lig. til din hest
Er det så vigtigst for dig at personen har taget alle diverse uddannelser og/eller kurser...
Eller er det håndværket, altså den del du betaler for der betyder mest?
Og hvordan med prisen?
Er det vigtigt at personen er dyr og har mange udd. og måske derigennem er dygtig
Eller er det lige så godt at personen laver et godt stykke arbejde men ikke kan fremvise nogen uddannelsesbevis - men prisen er også derefter.
Håber på en god diskussion
Spørgsmål er selvfølgelig velkomne hvis jeg ikke har forklaret mig godt nok.
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.498
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
Hvis jeg har tiltro til, at vedkommende gør sit arbejde godt nok, kan "fine papirer" være ligegyldige.
Måske det ville være anderledes, hvis jeg ikke var på SU, men det er nu sådan, min situation er, og derfor ville jeg gerne vælge én, der kan lave et lige så godt arbejde for værre penge.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Uddannelsen er vigtigt - jeg ville ikke betale for en som ikke var uddannet, aldrig om jeg turde det. Der udover, så er prisen også - jeg vælger konsekvent kiropraktorer fra fordi de tit er dyre. Har ikke givet over 1000 kr for behandling pr. gang til min.
Ved smede er jeg lidt hips som haps - jeg har intet imod at bruge en trimmer, som så derfor ikke er uddannet beslagsmed men som jeg ved ellers er uddannet og videreuddanner sig/søger ny viden. Her betyder håndværket også noget for mig, da trimmerne tit har en anden tilgang til tingene.
okt 2007
Følger: 213 Følgere: 182 Heste: 8 Emner: 52 Svar: 1.654
Men det er self bedst med en uddannet som laver arbejdet godt, da de har fået den fornødne "undervisning" i at udføre det korrekt og man formoder de har styr på hvad de laver
maj 2006
Følger: 124 Følgere: 121 Heste: 12 Emner: 66 Svar: 1.710
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.144
Hvordan ved man at de kan deres kram hvis ikke de er uddannet og hvad gør man den dag de har lavet uoprettelig skade på ens hest og man ikke kan gøre en skid ved det fordi de ikke er dækket af en ansvarsforsikring da de arbejder som "kvaksalvere" ?
Blogger
Følger: 29 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 85
Jeres betragtninger er meget interessante.
Mit spørgsmål går nok ikke så meget på dyrlæge, smed og kiropraktor, da det jo kræver en lang uddannelse, og en ufaglært kan gøre mere skade end gavn i nogen tilfælde.
Men det går faktisk mere på hestemassage/fysioterapi og/eller rideundervisning? Hvordan har i det med uddannelse kontra håndværk der?
Jeg har selv prøvet en udd. hestemassør som var mindre god. Samt en udd. humanmassør der ikke var hestemassør der hjalp min hest enormt meget, og også mig.
sep 2007
Jeg gider ikke en berider uddannet - hverken prisen eller ridemetoden ved de fleste.
Så der får jeg en der passer til mine behov.
Har endnu ikke mødt nogen der tilbud massage e.l uden at være uddannet :o)
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
Fx er den kiropraktor jeg bruger til min hest: dyrlæge + kiropraktor + osteopat + bruger akupunktur. Min underviser er massør og har være på flere praktikophold i hesteverdenen (også i udlandet) og har flere uddannelser inden for hesteverdenen (fx centreret ridning og BBH).
For mig er det vigtigt at vide, at de har interesse i at holde sin viden up to date og lære nye ting. Dvs. de sidder ikke bare fast i noget de lærte for 20 år siden.
sep 2007
700 kr for KST behandler inkl. kørsel
800 kr inkl. kørsel Fys/osteopat
470 kr for massør under uddannelse til fys/osteopat ( færdig start 2015 )
Det er en stor foreskel når jeg skal bruge hver 2-3-4 måned.
Pt. giver jeg 350 kr ved en trimmer - som iøvrigt også er forsikerede, det kan trimmere sagtens blive. En smed koster på Fyn koster typisk mellem 400 og 550 kr til beskæring.
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.144
Har mødt en del med fine berideruddannelser som vistnok var fraværende den dag de havde om pædagogik og undervisning af børn og det med at være i børnenes højde og give dem selvværd, mod, lyst og glæde til ridning
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.737
Min egen underviser er udd. inden for centreret ridning og har hentet mange elementer fra akademiske trænere m.m. verden over. Det er måske ikke alle sammen diplomer, men hun er knald hamrende dygtig. Det kan godt være hun er dyr (400 kr pr. 45 minutter) men hun er simpelthen også bare en som ved hvad hun laver og virkelig formår at hjælpe en videre, give værktøjer til den daglige træning go få en til at rykke.
Hvad betyder mest? Håndværket eller beviset?