{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Hvad betyder mest stævne eller hesten? {{forumTopicSubject}}

Hvad betyder mest stævne eller hesten?

Det er faktisk et spørgsmål jeg tit har stillet mig selv..
jeg er som en del andre for gammel til at ride pony, jeg vil gerne ride stævner, men kan simpelthen ikke nænne at komme af med min pony! Nu er jeg så i den heldige stilling at hun er fjordhest, så der er masser af fjordheste stævner.
Men ligemeget hvad, så tror jeg aldrig jeg ville sælge min pony bare fordi jeg blev for gammel, hvis vi stadig passede i højden? Man kan da sagtens ride stævner på mod hestene på en 1'er pony (Bare min mening) :).

Nu tænker jeg mest på dem der bliver 16 og skiller sig af med deres pony fordi de er for gammel. Jeg kommer nok aldrig til at forstår dem der gør det og hvorfor. Da jeg ALDRIG ville bytte min pony ud for en hest smiley
Det elsker jeg hende simpelthen for højt til smiley

Men hvad betyder egentligt mest for dig og hvorfor?
Stævnerne eller hesten?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad betyder mest stævne eller hesten?
  • #1   23. dec 2010 JeG

• #2   23. dec 2010 Før jeg begyndte at starte stævne på Jake kunne ikke heller ikke forstå det. Det er jo ens bedste ven. Jeg har så været ude og starte nogle stævner på Jake og jeg ELSKER det. Hesten elsker det.. Det er så tydeligt at mærke.

Jeg ville ikke kunne skilde mig af med Jake (hvis han var pony) men heller ikke nænne, at han aldrig kunne komme ud og starte stævner mere. At ride sig op til noget også tage ud og vise det er SÅ skønt. Man kan self. klasse ponyen op, ville jeg selv gøre. Men efter et stykke tid vil man gerne op og starte på hest for, at kunne komme længere.

• #3   23. dec 2010
    Jeg er egentligt ligeglad med hvad folk sætter højest så længe de der sætter stævne højest ikke klynker højt når de skal sælge hesten.
    Vælger man stævner frem for hesten har man selv taget det valg også vil jeg mene det ikke er så meget og klynke over. Elsker man virkelig den hest så beholder man den. Derfor bryder jeg mig ikke om at man bruge ordet "elsker" om noget man sælger fordi en matrialistisk ting betyder mere end den.

Så burde man hellere bruge " holder af " - det har slet ikke samme betydning.

• #4   23. dec 2010 Jeg har førhen været indstillet på at når jeg bliver 16år. Hopper jeg af ponyerne, og det er nok pga. alle de rygter der vil gå, hvis folk synes jeg er for stor til dem. Jeg er nemlig rimelig høj, men meget tynd.
    Nu tilred jeg så min pony selv, og føler mig tættere knyttet til ham. Fordi jeg har noget med ham!
    Ham 'dropper' jeg ikke bare fordi jeg har redet mit år ud, men han har stor potentiale og det skal han ud og vise. Jeg har så heldigvis en kusine der er forelsket i ham, så hun kommer til at ride stævner på ham når de har lært hinanden at kende. Men ellers ville jeg af med ham, da han virkelig er en dygtig pony.:-)

• #5   23. dec 2010 Jeg forstår det heller ikke.. Folk glemmer at det er et levende væsen de har med at gøre ''en gang i mellem''... (:

• #6   23. dec 2010 Min telefon gik lige amok.
    Men jeg fik min hest da jeg var 14 (en måned inden jeg blev 15), kiggede både på hest og pony, da jeg var ligeglad med stævner. Jeg endte op med en sød hest på 152. Mange på rideskolen sagde jeg skulle købe mig en pony, og så sælge den når jeg blev 16 og købe en hest, da jeg så kom med min lille hest blev alle meget overrasket, også fordi han ikke kunne noget.
    Jeg kan måske godt forstå hvis man har haft sin pony længe, og begge parter trænger til at komme videre og man måske tror ens pony får et bedre sted at være og man ønsker at en anden skal have glæde af den. Men kan ikke forstå hvis man kun ser sin pony eller hest som en ting man kan vinde på. Hvis min var en pony havde jeg ikke solgt den når jeg blev 16, da min hest er mere end blot en hest og nogle cm.

• #7   23. dec 2010 Hmm.. Folk er i rideverdenen af forskellige grunde - og sådan er det smiley
    Om man synes sporten er vigtigere end at beholde sin gamle pony som man falder for aldersgrænsen på, er jo en meget individuel ting. Jeg tror det er vigtig ikke at stemple folk som noget dårligt, bare på grund af det valg. Jeg tør væde med at findes ponyer, som ikke er blevet solgt videre pga af aldersgrænsen, som ville have haft det lige så godt hos en anden - og stadig have kunne få lov til at starte stævner.

Jeg tror man skal passe på med at stemple en hel masse bare på DET grundlag. Måske synes man selv at det er ufølsomt at folk sælger sin lille pony på det grundlag, men jeg tror nu der findes værre ting i hesteverdenen end lige nettop dette smiley

• #8   23. dec 2010 Sofie S

Der er mange forskellige måder at tage sin hest med til stævne på, pas nu lige på hvad du siger smiley

• #9   23. dec 2010 Jeg valgte at skille mig af med min pony, både fordi jeg gerne vil videre og fordi ponyen elsker at springe, så hvorfor skulle han ikke det, med en der kunne få glæde af det?

- Jo det kunne jeg måske også godt, men jeg er 100% konkurrence rytter og rider for stævnerne. Bonussen ved at starte stævner er at jeg har min baby med over alt. - Jeg fortryder aldrig at jeg skilte mig af med apollo og købte en anden. Desuden kunne Apollo og jeg ikke komme længere fordi jeg ikke turde springe højere, på netop ham af visse årsager.
    Og min hest bliver sat højere end noget andet, så det er ikke fordi jeg rider for at starte stævne hver weekend, jeg rider for at blive god.. rigtig god.
    - Jeg vil bruge min ridning resten af livet, så mod ikke jeg havde brug for at kunne komme noget længere.

Jeg forstår godt dem der beholder deres ponyer, hvis det er det de vil. Jeg ville bare ikke

• #10   23. dec 2010
    Lige det med at hesten "elsker" stævner kan det jo ikke rent teknisk set pga. dens hjerne.
    Men jeg vil tro at den ændre humør fordi den kommer til et nyt sted. Maja bliver frisk når hun kommer til et nyt sted, meget mere opmærksom og energisk - slf. gør den det, det er et byttedyr.
    Hesten må også kunne mærke på hele stemningen at der skal ske noget og derfor præger ejers energi hesten.

• #11   23. dec 2010 Jeg forstår det, jeg er nemlig en af dem der solgte min pony for At få hest. Og min søster skal sælge hendes pony til næste år, da hun skal op og have hest. Vi vil gerne ud og starte stævner og komme langt inde for dette. Men i gude hvor var det svært St sælge min pony smiley

• #12   23. dec 2010 Hesten..

Jeg rider slet ikke stævner..

• #13   23. dec 2010 Sofie S

Nej det har jeg da virkelig heller ikke sagt at den kan smiley
    Jeg kan godt lide at tage min egen nye steder hen - det er god træning. Jeg tror man skal passe på med at stemple stævner som noget fuldt ud negativt, men at der faktisk også kan komme noget helt godt ud af det - også selvom det er ude på de store pladser.

• #14   23. dec 2010 Det kommer jo helt an på, hvad man vil med sin ridning og hvilken type rytter man er.
    Nu står jeg jo i den situation, at det her er mit sidste ponyår, og at jeg nu er for gammel til at ride pony. Min pony er en haflinger, så uanset hvad, vil jeg have muligheden for haflingerstævner, men da han er en 2'er, kan han ikke klasses op til hest.
    Heldigvis skal min søster have ham, og hun har så de næste 3 år som ponyår, og jeg skal så have stor hest. Havde muligheden for at hun kunne overtage ham efter mig ikke været der, tror jeg at jeg havde solgt ham, selvom det er en meget hård tanke, men jeg ville simpelthen ikke have de muligheder som jeg ønsker, og jeg synes det er synd hvis han bare så "nøjes" med de 5-8 stævner der nu er af haflingerstævner i året, det er han simpelthen for god til smiley
    Desuden synes jeg også, at jeg trænger til nye udfordringer, og selvom jeg kun er omkrin 163, så kan jeg sagtens passe en hest på 1.70, samtidig med at jeg også passer på en stor 2'er pony.

Mit ønske er bare ikke, hvis han nu var 1'er, kun at ride de lave LA klasser (fordi en pony oftest ikke kan klare sig højere mod heste, pga. gang osv.) når jeg ved han har kap. til mere, og min interesse ligger heller ikke i at ride stævner bare for at være med, når jeg rider stævner rider jeg for at vinde xD

Dog vil jeg indrømme, at jeg er MEGET glad for han bliver hos mig, selvom han overgår til min søster smiley

• #16   23. dec 2010 jeg skulle rigtig ha lejet en pony de sidste 3 år inden jeg skulle over på hest, men så faldt jeg for min hest som er 160 også blev det altså bare ham og ham sælger jeg ALDRIG, så vil jeg 100 gange heller lade vær med at starte stævner selvom jeg elsker at være til stævne og er stævnerytter smiley min hest betyder langt mere for mig end et stævne eller 2 :')

• #17   23. dec 2010 jeg går aldrig af med min fjordhest,selvom jeg er 23 år,og han hverken kan springe eller gå pænt,jeg elsker ham aligevel,så hver gang ponyens ejere fylder 16 så farvel mor godag mor hele dens liv,stakkels heste

• #18   23. dec 2010 Det er vel et spørgsmål om hvad man som rytter gerne vil?
    Der er rigtig mange, som elsker deres ponyer, men ikke vil undvære stævnerne.

Personligt ville jeg ikke undvære stævnerne,
    da jeg ikke kan nøjes med hyggeridning og skovture
    - jeg skal have noget at træne frem imod,
    for at kunne være seriøs med min træning.

Jeg er så bare en af de heldige som havde mulighed for at beholde
    min højtelskede pony, da jeg faldt for aldersgrænsen sidste år,
    samtidig med at jeg fik en hest.

• #19   23. dec 2010 Jeg vil aldrig skille mig af med min pony pga. stævner!
    hun er kun 135 og jeg har haft hende i 4½ år.. jeg bliver selv 19 om en måned + 2 dage

jeg ville dog også gerne have en hest smiley

• #20   23. dec 2010 Det afhænger jo fuldstændig af hvorfor man rider og hvordan man har sine heste.
    Jeg er helt sikkert konkurrencerytter og kunne ikke forestille mig at ride, hvis jeg ikke red stævner. Men dermed ikke sagt at jeg ikke holder af mine heste, de er det jeg bruger al min tid, krafter og penge på.
    Hvis jeg havde haft mulighed for at have mine ponyer gående hjemme, ville jeg da helt sikkert have beholdt dem.
    Mine dyr er mit "redskab" for at komme frem i denne sport, og dette er på ingen måde ment på nogen dårlig måde - det er blot et fact. Men for at de kan præstere som jeg forventer skal de også passes optimalt, og dermed skal de også have den størrelse som er nødvendigt.

Dette skal ikke forstås negativt, jeg elsker mine heste.

• #21   23. dec 2010 PONYEN!!! Jeg ville ALDRIG bytte min pony ud for en bunke rosetter!!

• #22   23. dec 2010 Hesten betyder og vil altid betyder ALT for mig, jeg går ikke så meget op i stævner lidt pt. men gjorde engang, har lært at elske og nyde selskabet med hesten. og det gør jeg fuldt ud smiley

• #23   23. dec 2010 nu er det også sådan at jeg tit rider flere heste end min egen, smiley
    men grunden til at jeg ikk købte en pony var at jeg ikk ville kunne sælge den igen:) jeg vil altid beholde min hest, da han snart bliver 19 og han har betyder så meget for mig! men derfor vil jeg stadig starte stævner, men nu kigger jeg også efter en hest jeg kan låne og uddanne og starte stævner på:)

• #24   23. dec 2010 Egentlig synes jeg at ponyen eller rosetter/stævner, er det forkerte udtryk at bruge.

For selvom man holder af sin pony, så kan andre også komme til at holde af den, og den kan komme til at knytte sig til sin nye ejer. Jeg ved fx, at da jeg fik Story, gik der virkelig ikke lang tid før han havde knyttet sig til mig, så hvorfor skulle det ikke kunne ske igen? Jeg tror ikke, at heste "elsker" os, som vi "elsker" dem.

Kender fx også folk som har været nødt til at sælge deres hund, selvom den var voksen, og den har stadig kunnet finde sig til rette hos ny ejer smiley

Desuden har stævnerne været med til at hjælpe mig med at blive en bedre rytter, og ved at ride stævner sætter jeg mig nogle mål, hvor jeg bliver nødt til at træne, træne og træne, for at opnå disse smiley

Tror det hele kommer an på, hvilket slags menneske man er, og hvilken interesse man har.

• #25   23. dec 2010 Ponyrytteren - kan ikke være mere enig! smiley

• #26   23. dec 2010 Mh, jeg synes det er okay at folk sælger deres ponyer, når de falder for ponygræsen. Jeg gider bare ikke høre på deres piveri om at det var deres bedsteven, at det er med blødene hjerte og hvad man ellers hører. for hvis det var det -så solgte de ikke ponyen. man sælger ikke sin bedsteven(-:
    Jeg har valgt at beholde Senia, for hun er min bedsteven og jeg vil på ingen måde af med hende. Jeg vælger bare at starte hende som hest til stævner(:

• #27   23. dec 2010 også enig med Ponyrytteren smiley

• #28   23. dec 2010 Synes da også det afhænger af hesten.
    Hvis man nu, som ponyrytter, vælger at beholde pony, selvom man får hest, som man vel og mærke skal videre med, og langt med. Så er chancen for at ponyen ikke får de samme udfordringer og ikke bliver brugt på samme måde mere, eller bliver måske foldbums. I det tilfælde er det vel kun for ejers egen skyld og "samvittighed" at man beholder ponyen.
    Ponyen kan jo i princippet måske få nogle rigtig gode år med en ny ejer, og måske gøre en pige på 12 år ovenud lykkelig!
    Synes bestemt ikke det er sort og hvidt.

• #29   23. dec 2010 begge dele.

Ville aldrig, med vilje, tage afsted med min hest til stævne hvis den ikke er iorden til det, hverken fysisk eller psykisk..

Men ville min hest være i en stand hvor den ikke kunne gå stævne, ville jeg skille mig af med den og finde en der kunne.

• #30   23. dec 2010 hvis jeg nogensinde sælger min pony, er det ikke fordi at jeg hellere vil starte stævner. rider slet ikke stævner på hende smiley
    - men man kan jo altid pludselig komme i økonomikrise osv.
    selvom min pony kun er 1.38 cm regner jeg med at kunne bliver ved med at ride hende, men nok kun til hyggeridning. men jeg hyggerider sådan set også mest nu smiley .

- jeg forstår det personligt heller ikke.

• #33   24. dec 2010 Jeg ville til en hver tid beholde ponyen.
    - Også skaffe en hest ved siden af.
    Ligesom min kusine gjorder! smiley

Kommentér på:
Hvad betyder mest stævne eller hesten?

Annonce