{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Suk . . Dækner ??? {{forumTopicSubject}}

Hjælp , jeg ved ikke om vores hoppe skal skifte til vinterdækken nu eller blive i sit overgangs dækken . . . . Suk
Hun har dejlig vinterpels , er ved godt huld , går pt med 150 gram.
Hun er lun på ryggen / sadelleje , men er kølig over krydset . . .
Har prøvet af mærke ved roden af ørene , og syntes hun er kold ved det ene - og lun ved det andet .
Har et 300 grams klar .
Første vinter vi står som ejer , og er meget i tvivl
Alle i kloge dækken brugere - hvad gør jeg ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suk . . Dækner ???
  • #1   1. dec 2014 Mærk under dæknet alt det andet kan du ikke bruge til noget..

    så ind under dæknet helt oppe ved ryggen, er den varm der, har den det for varmt, er den kold har den det for koldt, men er den håndtemperatur har den det som den skal have..

    så meget lettere at gå efter og det virker..


  • #2   1. dec 2014 er det med dækken du har bemærket at den er kold ved krydset.. for så ville jeg nok give den lidt mere på men ikke så meget at den koger ved ryggen smiley

  • #3   1. dec 2014
    Har faktisk aldrig mærket min under krydset - mærker heller ikke på ørene.
    Jeg stikker en hånd ind under ved skuldrene og kigger på om hesten fryser, gør den ikke og temperaturen under er ok så ændre jeg ikke noget.


  • #4   1. dec 2014 Hvis hun ikke viser tegn på at fryse, så ville jeg vente med de 300 gram smiley
    Jeg mærker altid under dækkenet på hele overlinjen, men især ved lænd-kryds...


  • #5   2. dec 2014 Hun virker ikke umiddelbart til af fryse smiley
    Det er bare det af mærker jeg under dækken på krydset
    er hun kølig smiley
    Og ved skulder / midt ryg er hun håndvarm smiley
    Vil jo ikke ud i noget med nyreslag ell lign , men vil heller ikke have af
    hun står og koger . . . .


  • #6   2. dec 2014 Står faktisk i samme dilema med min, netop fordi jeg synes hun virker køligere på krydset end på resten af kroppen. Hun er min første hest, og all-time første hest der går med dækken (det har min parter aldrig gjort). Så jeg er helt blank på det område. Jeg synes dog også hun har tabt sig, så det var nok ikke alt for længe før jeg får givet hende vinterdækken på ^^'

  • #7   2. dec 2014 Hippie : smiley kunne være vi skulle forsøge om man kan sy
    et lænde dækken fast under dæknet smiley


  • #8   2. dec 2014 Ja og så alligevel. Tror bare det ville genere mere end det gavner smiley

  • #9   2. dec 2014 Hvis jeg var dig, så ville jeg overveje om fyldet i mit dækken er " skredet" ..?
    Det ville give ret god mening at det så er derfor at den er køligere over lænden, men tilpas lun på resten af kroppen..


  • #10   2. dec 2014 smiley det håber jeg da ikke - det føles ikke sådan
    Ved tidligere ejer købte alle 3 dækner sidste efterår ( regn , 150 g & 300 g )
    så gamle er de jo ikke endnu smiley


  • #11   2. dec 2014 Min fyld er i hvert fald ikke "skredet", for dækkenet er helt nyt og det føles bestemt som om det er ligeligt fordelt smiley

  • #12   2. dec 2014
    Det kommer jo an på hvordan de er blevet vasket, hvilken kvalitet dækkenet er og vigtigst af alt pasformen..
    Jeg ved at der ikke er så lang holdbarhed på nogle af de billige mærker, men det er jo svært at spå om smiley

    Tænkte bare at det da var noget du lige skulle have med i dine overvejelser omkring det kolde kryds smiley


  • #13   2. dec 2014 SavaLou : du har helt sikkert ret - der er stor forskel på kvalitet smiley
    De er kun blevet vasket 1 gang her i sensommeren , hos land og fritid .
    Syntes egentligt pasformen virker ok , men næste gang kunne jeg godt tænke mig
    af prøve dem hvor slidsen sider forand ved skulderen , hun bliver slidt med det samme smiley så hun har selvfølgelig et ekstre lag på forkroppen pga undertrøjen smiley


Kommentér på:
Suk . . Dækner ???

Annonce