{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Forskel på ride on pads? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Jeg overvejer at ønske mig en ride on pad i julegave, men vil først gerne lige vide noget mere om dem smiley Hvad er forskellen på en almindelig ride on pad og en ride on pad physio?
Og hvad er jeres erfaringer med ride on pad?
Fx. Hvordan er den i forhold til en almindelig sadel?
Og kan i se om den på billedet er en normal eller en physio?
Tak på forhold smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• To træer skal beskæres 1.800 kr.
  • Samling af seng 700 kr.
  • Tilslutning af bruse blandingsbatteri 1.500 kr.
  • Lyskontakten i lejlighedsopgangen fungerer ikke 550 kr.
  • Beskæring 2.210 kr.
  • Opgravning og bortanskaffelse af jord 3.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel på ride on pads?
  • #1   7. dec 2014 De to modeller du nævner er nogle Barefoot laver. Vil du præcist vide forskellen så kig på deres hjemmeside. Physio-modellen har vidst noget lignende paneler og er så at sige mere "sadel-agtig" end normal modellen, man sidder dog nok på samme måde på begge smiley

• #2   7. dec 2014 Den på billedet er vist bare en almindelig ride on pad. Måske endda den lidt ældre model? Det ligner det i hvert fald i mine øjne.

Forskellen på physio-modellen og ikke-physio er i hvert fald, at der hos physio-modellen er et kammer til rygsøjlen.
    Det kammer, svarer til hvad der er på en almindelig bomsadel. Altså, det beskytter hestens rygsøjler og sørger for, at din numse og vægt ligger direkte på hestens rygsøjle.

Det er jo en form for "bareback" med en ride on pad. Det er altså et alternativ til at ride uden sadel, som er lidt hårdere ved hesteryggen (og måske din røv). Det er altså ikke en sadel, men den kan sagtens rides med som eneste "sadel".

Jeg ville anbefale dig at ønske dig physiomodellen. Så behøver du heller ikke et trykfordelende underlag! smiley

• #3   7. dec 2014 Ang billedet er det ikke noget man kan se på oversiden, det skal ses på undersiden smiley
    Jeg har selv normal-modellen smiley

• #4   7. dec 2014 Så vidt jeg ved, Mette, så findes physio kun i sort. :o) Derfor må det nødvendigvis være den helt normale, der er på billedet. I hvert fald hvis jeg har ret i, at den kun finde i sort smiley

• #5   7. dec 2014 Physio-modellen fås kun i sort, som Bidløse Madsen også skriver, så den på billedet er ikke sådan en. Som der allerede er blevet nævnt, har physio-modellen paneler, hvor man selv kan putte indlæg af forskellig tykkelse i, så man undgår, at padden ligger direkte på rygraden. Jeg har selv haft physio-modellen i nogle år, og er super glad for den! Jeg rider både dressur, ture osv. med den, og det fungerer super fint. Pga. det skridsikre materiale på overfladen, undgår man også at skøjte rundt på padden, hvorved man sidder godt fast, selvom man sådan set rider uden sadel. Kan i hvert fald klart anbefale physio-modellen! smiley

Kommentér på:
Forskel på ride on pads?

Annonce