653 visninger
|
Oprettet:
25. sep 2007 Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 1.049
Kan heste være nærsynet? {{forumTopicSubject}}
Ja, som følge af hvad der muligvis var et troll-emne kom jeg i tanke om at jeg måske kunne søge råd her inde.
Jeg tænker ind i mellem på at min hest nok ikke ser særlig godt, den kan ikke bedømme spring særlig godt og en gang blev den skide bange fordi en rytter kom travende i mod os som om den ikke kunne se at det var en anden hest.
Problemet er ligesom kommet i løbet af det sidste år. For i starten af tilridningen var den den modigste lille hest, men nu bliver den bange for noget nær alt nyt.
Jeg vil selvf spørge dyrlægen når han kommer for at ordne tænder i starten af året
dec 2009
Følger: 7 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 122
Med hensyn til springningen, kan det være at hesten ikke får mulighed nor for at flytte på hovedet så den ser springet ordentligt
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
De ting du nævner tror jeg har en anden forklaring :o) At hestens synsfelt fx. er anderledes end vores, ligesom heste som os kan blive forskrækkede fordi vi har fokus på noget andet og der så pludselig står en person nær os - det er skræmmende.
At bedømme spring er ikke alle heste fantastiske til, de har bare ikke teknikken og er klumpe dumpe heste der er ligeglade med og ramme bommene og aldrig bliver gode til det spring - det behøver synet ikke være dårligt pga. af.
jan 2004
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.504
dec 2009
Følger: 7 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 122
Det har min egen grundet en sygdom
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
Men de ting du nævner er nok pga hestens synsfelt og faktisk kan hesten ikke rigtigt vurdere springet tæt på.
Kan heste være nærsynet?