{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Kan heste være nærsynet? {{forumTopicSubject}}

Ja, som følge af hvad der muligvis var et troll-emne kom jeg i tanke om at jeg måske kunne søge råd her inde.

Jeg tænker ind i mellem på at min hest nok ikke ser særlig godt, den kan ikke bedømme spring særlig godt og en gang blev den skide bange fordi en rytter kom travende i mod os som om den ikke kunne se at det var en anden hest.

Problemet er ligesom kommet i løbet af det sidste år. For i starten af tilridningen var den den modigste lille hest, men nu bliver den bange for noget nær alt nyt.

Jeg vil selvf spørge dyrlægen når han kommer for at ordne tænder i starten af året

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan heste være nærsynet?
  • #1   10. dec 2014 En hest kan ikke se i dimensioner og må hele tiden flytte på hovedet for at stille skarpt, så om man kan sige at den er nærsynet tror jeg ikke.
    Med hensyn til springningen, kan det være at hesten ikke får mulighed nor for at flytte på hovedet så den ser springet ordentligt smiley

• #2   10. dec 2014
    De ting du nævner tror jeg har en anden forklaring :o) At hestens synsfelt fx. er anderledes end vores, ligesom heste som os kan blive forskrækkede fordi vi har fokus på noget andet og der så pludselig står en person nær os - det er skræmmende.

At bedømme spring er ikke alle heste fantastiske til, de har bare ikke teknikken og er klumpe dumpe heste der er ligeglade med og ramme bommene og aldrig bliver gode til det spring - det behøver synet ikke være dårligt pga. af.

• #3   10. dec 2014 Omvendt, så kan en "Klumpe-dumpe-hest" altså også netop være klumpet, FORDI dens syn er dårligt...

• #4   12. dec 2014 Selvfølgelig kan heste da have dårligt syn, det er slet ikke det smiley
    Det har min egen grundet en sygdom smiley

• #5   12. dec 2014 Nu skal i lige huske at nærsynet betyder man ikke kan se langt smiley
    Men de ting du nævner er nok pga hestens synsfelt og faktisk kan hesten ikke rigtigt vurdere springet tæt på.

Kommentér på:
Kan heste være nærsynet?

Annonce