{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.260 visninger | Oprettet:

Dyremishandling! :( {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Min veninde og jeg har projektuge, og vi har emnet dyremishandling. Vi har et par spørgsmål som vi tænkte i måske havde lyst til at svare på smiley

SPØRGSMÅL:
Hvordan har du det med dyremishandling?
Hvad ville du kalde dyremishandling?
Hvorfor tror du at folk gør det?
Har du nogensinde set/været vidne til Dyremishandling?
Har du hørt om wspa?
Syntes du at der er nok fokus på dyremishandling? (Hvis nej, hvordan syntes du at der kan komme mere fokus på det?)
Hvis du kunne gøre noget mod dyremishandling hvad ville du så gøre? Og ville du gøre noget?
Er det dyremishandling at have dyr med i cirkus/golgershows?

Håber at har lyst til at svare smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyremishandling! :(
  • #1   15. dec 2014 Hvordan har du det med dyremishandling?
    Det er ikke noget jeg har lyst til at se på eller være en del af

    Hvad ville du kalde dyremishandling?
    Grusomt

    Hvorfor tror du at folk gør det?
    For at få magt, og det dømmes jo ikke

    Har du nogensinde set/været vidne til Dyremishandling?
    Tror jeg ikke

    Har du hørt om wspa?
    Ja

    Syntes du at der er nok fokus på dyremishandling? (Hvis nej, hvordan syntes du at der kan komme mere fokus på det?)
    En ting som dyresex er sat for meget bag lyset

    Hvis du kunne gøre noget mod dyremishandling hvad ville du så gøre? Og ville du gøre noget?
    Jeg ville gøre noget, ja. Hvad ved jeg ikke. Det er svært at stoppe en epedemi alene.

    Er det dyremishandling at have dyr med i cirkus/golgershows?
    Kommer helt an på hvad de bruges til, og om dyret selv vil


  • #2   15. dec 2014 Hvordan har du det med dyremishandling?
    -Jeg syntes at det er helt forfærdeligt, og folk burde straffes for at gøre sådan noget. Jeg ville ønske jeg kunne hjælpe alle de mishandlede dyr i verdenen, dog er der ikke resurser til det .. smiley

    Hvad ville du kalde dyremishandling?
    -Alt hvad man gør for ikke at behandle dyret bedste muligt, når man ikke tænker på hvad der er godt for dyret, eller bare ikke tænker på dyret.. smiley

    Hvorfor tror du at folk gør det?
    Ærgligtalt tror jeg enten det er fordi de ikketænker over at de har dyret. Eller for at se sej ud i andres øjne.

    Har du nogensinde set/været vidne til Dyremishandling?
    Nej det har jeg heldigvis ikke! smiley

    Har du hørt om wspa?
    Ja, og jeg ELSKER deres arbejde de gør for dyrene!! smiley

    Syntes du at der er nok fokus på dyremishandling? (Hvis nej, hvordan syntes du at der kan komme mere fokus på det?)
    Nej, de gør ikke så meget ud af det, som de gør med alt andet. Hvilket jeg ikke forstår dyr har da også et liv at leve! smiley
    For at samle mere fokus, skal man måske samle en flok dyreelskere ved statsministeren, og vise at vi ikke er ligeglade! smiley

    Hvis du kunne gøre noget mod dyremishandling hvad ville du så gøre? Og ville du gøre noget?
    Jeg ville først og fremmest prøve at få folk til at lytte. Derefter ville jeg prøve at hjælpe alle de dyr der har haft et forfærdeligt liv, så de i det mindste kan få lidt godt ud af livet. Enten ved at tage dem til mig, eller sørge for at de kommer et sted hen til en kærlig familie.

    Er det dyremishandling at have dyr med i cirkus/golgershows?
    Det kommer an på så mange ting, der er folk der behandler dyrene som dronninger og konger. Der er også de mennesker, der behandler dem som en bunke møg. bogstavligtalt.. smiley


    Håber mine svar kunne hjælpe jer lidt smiley


  • #3   15. dec 2014 Hvordan har du det med dyremishandling?
    - Det er bare noget forfærdeligt noget!!

    Hvad ville du kalde dyremishandling?
    - Når et dyr ikke bliver behandlet ordenligt. Det kan være rigtig mange ting, Men det kan være dyr der ikke får mad og dyr der bliver slået osv.

    Hvorfor tror du at folk gør det?
    - Det kan være fordi de ikke ved bedre, det kan være fordi de ganske simpelt er ondsindet. Der er mange muligheder. Fx. dyr der bliver holdt i fangenskab for turismen skyld. Fx. Den grædende elefant Raju.

    Har du nogensinde set/været vidne til Dyremishandling?
    - Nej, det har jeg ikke. Heldigvis da.

    Har du hørt om wspa?
    - Ja det har jeg og de gør et fantastisk arbejde!

    Syntes du at der er nok fokus på dyremishandling? (Hvis nej, hvordan syntes du at der kan komme mere fokus på det?)
    - Nej, der kunne sagtens blive sat mere fokus på det, samt en fængselsstraf.
    Mennesker elsker jo deres kære dyr og det er aldrig rart at se noget man har kært blive mishandlet eller ligne.

    Hvis du kunne gøre noget mod dyremishandling hvad ville du så gøre? Og ville du gøre noget?
    - Man prøver jo at gøre så meget. Vi har diverse organisationer som hjælper dyr. Men ellers kan vi som person gøre rigtig meget. Når vi er på besøg rundt omkring i verden og ser dyr i fangenskab for turismen skyld, så kan vi lade være med at gå derhen. Når vi står i supermarkedet, kan vi lade være med at købe buræg osv. der er rigtig mange små ting man som menneske kan gøre.
    Det kan godt være det kun er dig der gør det, men så ved du med sikkerhed at du ikke støtter det! smiley

    Er det dyremishandling at have dyr med i cirkus/golgershows?
    - Det kommer meget an på hvordan dyrene har det, men igen lad være med at besøg det hvis man ikke vil støtte det smiley



  • #4   15. dec 2014 Hvordan har du det med dyremishandling?
    Helt sikkert noget vi bør forsøge at stoppe.

    Hvad ville du kalde dyremishandling?
    Alt hvor hesten lider fysisk, psykisk overlast.
    sult, smerte, ubehandlet hest ved sygdom og i tilfælde en hårhændet behandling.
    Hvorfor tror du at folk gør det?
    Uvidenhed, dovenskab, magt..
    Har du nogensinde set/været vidne til Dyremishandling?
    ja..
    Har du hørt om wspa?
    Ja, men bestemt ikke det sted jeg vil sætte mine penge for at redde dyr...

    Syntes du at der er nok fokus på dyremishandling? (Hvis nej, hvordan syntes du at der kan komme mere fokus på det?)
    Jeg synes egentlig fokus er ok her hjemme. der kører efterhånden en del sager..

    Er det dyremishandling at have dyr med i cirkus/golgershows?
    Nej, det vil jeg ikke mene - men igen der kommer an på forholdene og håndteringen..


  • #5   15. dec 2014 Tusind tak for alle jeres svar smiley og at I gider at bruge tid på at svare os smiley

  • #7   15. dec 2014 Ida J: hvorfor syntes du ikke om WSPA? smiley

  • #8   15. dec 2014 SPØRGSMÅL:
    Hvordan har du det med dyremishandling?
    - Ikke godt, syntes man skal behandle sine dyr ordenligt og ikke udsætte dem for unødig smerte eller sult.
    Hvad ville du kalde dyremishandling?
    - At lade sit dyr gå med smerter uden behandling
    - Vandrøgt (Mangel på vand og foder)
    - Unødig fiksering af dyr (For små bure)

    Hvorfor tror du at folk gør det?
    - Nogen gør det pga de er for syge (altså fysisk eller mentalt) til at påtage sig ansvaret for dyret, andre gør det af ren afmagt, andre gør det pga penge også er der dem som gør det af ren uvidenhed.

    Har du nogensinde set/været vidne til Dyremishandling?
    - Jeg har været ude og se en vanrøgt sag hvor dyrene skulle aflives pga de var så svage.
    Har du hørt om wspa?
    - Jep
    Syntes du at der er nok fokus på dyremishandling? (Hvis nej, hvordan syntes du at der kan komme mere fokus på det?)
    - Både og, syntes der er fokus på nogen former for mishandling, men bestemt ikke alle.
    Hvis du kunne gøre noget mod dyremishandling hvad ville du så gøre? Og ville du gøre noget?
    - Jeg ville melde sagen til dyrværet eller politiet også lade dem gøre arbejdet. Også støtter jeg det økologiske landbrug, da jeg syntes de har en bedre dyrvelfærd end det konventionelle

    Er det dyremishandling at have dyr med i cirkus/golgershows?
    Kommer helt an på hvordan dyret bliver behandlet, hvis dyrene bliver passet og trænet godt så ser jeg intet forkert i det. Bliver de istedet tævet og holdt i bitte små bure så er det ikke i orden.


  • #9   15. dec 2014 Der er flere slags dyremishandling.
    Der er dem der gør det bevidst
    Dem som gør det af uvidenhed, f.eks at slå hunden og råbe af den, løfter kanin i ørene eller tværer kattens næse ned i det uheld den har haft på gulvet. Eller fodrer helt forkert, hvem har ikke set en stakkels hund stavre sig afsted, fordi den var så fed at man ingen hofte ku set. Det er i mine øjne os dyremishandling.
    Og så er der dem, som af et godt hjerte, har alt for mange dyr og de f.eks har en psykisk diagnose, som gør at de ikke overkommer at passer dem, fodrer, vand ect.


  • #13   15. dec 2014 Hvordan har du det med dyremishandling?
    Jeg syntes at folk der så meget som kan lide at se på det burde komme i fængsel!
    Hvad ville du kalde dyremishandling?
    Hjernedøde folk der laver det!

    Hvorfor tror du at folk gør det?
    Fordi det er sjovt at se på at dyret ikke svarer igen og at man i mange lande ikke bliver straffet for det

    Har du nogensinde set/været vidne til Dyremishandling?
    Jeg har set det mange gange før at folk har mishandlet deres dyr -men kunne aldrig tænke på at gøre dyr fortræd

    Har du hørt om wspa?
    Ja, har selv doneret 400-, til dem smiley

    Syntes du at der er nok fokus på dyremishandling? (Hvis nej, hvordan syntes du at der kan komme mere fokus på det?)
    Nej overhovedet ikke måske her i Danmark er vi ok gode til det men i lande som Kina hvor nogle mennesker spiser hunde syntes jeg der burde være en liv om forholdene for dyrene!

    Hvis du kunne gøre noget mod dyremishandling hvad ville du så gøre? Smadre alle der havde noget med det og gøre ( smiley ) eller åbne et center til hjælp af dyremishandling/vanrøgt

    Er det dyremishandling at have dyr med i cirkus/golgershows?
    Hvis du ikke kan behandle dem ordenligt og lære dem det med tålmodighed syntes jeg der er i orden men det er ikke fordi jeg bryder mig om at se på det smiley


Kommentér på:
Dyremishandling! :(

Annonce