{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyremishandling
  • #1   17. jun 2015 Åh hvis jeg kan finde min stil kan jeg godt hjælpe skrev også om det nemlig

  • #2   17. jun 2015 hvilken slags fakta skal det være?
    Dyremishandling kan jo være mange ting smiley


  • #4   17. jun 2015 Bare en masse fakta om selve dyremishandling, og hvilke former der er for det:-)

  • #5   17. jun 2015 Dyremishandling er jo et meget bredt emne, tror som sådan ikke du kan finde konkrete fakta over hvad det er, da noget af det også er et fortolkningsspørgsmål og folk ser det forskelligt. Men altså der er jo både misrøgt, vanrøgt og disideret mishandling.

  • #6   17. jun 2015 Hvis du bare søger på google så kommer der mange eksempler op? smiley

    Aktiv dyremishandling: Den aktive dyremishandling kendetegnes ved, at et menneske overlagt og bevidst skader et dyr fysisk eller psykisk. På engelsk bruges undertiden forkortelsen NAI (Non-Accidental Injury), som bedst kan oversættes med “skader der ikke skyldes uheld”.

    Passiv dyremishandling: Den passive dyremishandling karakteriseres ved, at mishandlingen nærmere består i mangel på handling end i handlingen selv. Denne type mishandling opstår typisk som følge af uvidenhed, tankeløshed eller negligering af dyrs forhold, uden at mennesket har intention om at skade dyret. Eksempler på passiv dyremishandling kan være:

    Udsultning
    Dehydrering
    Parasitinfektioner
    At et halsbånd indgror i dyret hud
    Mangel på ly (under dårlige vejrforhold)
    Mangel på dyrlægehjælp


  • #7   17. jun 2015 Tak

Kommentér på:
Dyremishandling

Annonce