{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.486 visninger | Oprettet:

Dyremishandling {{forumTopicSubject}}

Hej vi har projekt uge!??
Vi skulle vælge et emne om verden omkring os!??
Og da jeg elsker dyr, valgte jeg dyremishandling!??
Og jeg vil gerne høre jeres mening!??

1: Er det okay at pony drab i Danmark kun giver 30 dages fængsel?!??

2: Er det okay at have dyre-sex?!??

3: Er det okay at bruge skind, fra forsvarsløse dyr?!??

4: Synes i det er okay at hunde bliver aflivet fordi de ser " forkerte" ud?!(i følge loven)

Vil blive rigtig glad hvis i vil svare!???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyremishandling
  • #1   11. nov 2014 Bare til info er der kommet en lov omkring dyresex xD

  • #2   11. nov 2014 1: det er overhovedet ikke okay at de kun får 30 dages fængsel!! Man skulle da have meget mere efter min mening.
    2: nej det er slet ikke okay. Dyret bliver traumatiseret! Og desuden er det jo bare vildt forkert og klamt.
    3: nej. Jeg bliver vildt forarget når jeg ser folk med rigtige pelsjakker. Føj!
    4: slet ikke okay! Det er jo forfærdeligt at mennesket tænker sådan

    Sådan smiley


  • #3   11. nov 2014 Hængemulen: Er der?

    1: Er det okay at pony drab i Danmark kun giver 30 dages fængsel?!??
    - Nej, men det er generelt ikke ok at alt der har med drab at gøre giver kun op til få år, men røvrender du staten er det livstid.

    2: Er det okay at have dyre-sex?!??
    - Selvfølgelig ikke.

    3: Er det okay at bruge skind, fra forsvarsløse dyr?!??
    - Ja, så længe dyret er blevet aflivet humant samt har haft et godt liv inden og ikke kun for huden. Som kød æder og ejer af læderprodukter til heste, ville et andet svar være dobbeltmoralsk.

    4: Synes i det er okay at hunde bliver aflivet fordi de ser " forkerte" ud?!(i følge loven)
    Nej.


  • #4   11. nov 2014 1. Nej det er bestemt ikke ok.
    2. Nej det burde forbydes
    3. Jeg er modstander af at slå dyr ihjel for at få skindet til en dyr jakke, men vi bruger jo læder til vores udstyr og det er jo også forsvarsløse dyr selvom de også bliver spist.
    4. Jeg synes ikke det er ok at aflive en hund fordi den ser forkert ud. Men der er en del hunde jeg ikke bryder mig om, og jeg forstår ikke meningen med at man opdrager en muskelhund til kamphund. Og skulle en hund uden videre angribe mennesker eller andre dyr synes jeg de skal aflives.


  • #5   11. nov 2014 DD: mener lige det kom frem .. Syntes i hvert fald jeg har læst det er eller andet sted .. :'D

  • #6   11. nov 2014 Hængemulen: Mig bekendt overvejer de det kun. smiley

  • #7   11. nov 2014 Hængemulen: Der er ikke kommet en lov om det, men et lovforslag. - Stor forskel smiley

  • #8   11. nov 2014 1: Er det okay at pony drab i Danmark kun giver 30 dages fængsel?!??
    Nej selvfølgelig er det ikke det. Men generelt er det danske system rigtig langt bagud. Man får generelt længere dom hvis man svindler med penge end hvis man begår mord.

    2: Er det okay at have dyre-sex?!??
    Nej, det er bare ulækkert hvis man har sådan nogle lyster. Men som sagt så mener jeg at der er kommet en lov omkring det.(Jeg ville tjekke lidt op på det)

    3: Er det okay at bruge skind, fra forsvarsløse dyr?!??
    Et meget ledende spørgsmål :'D
    Er det okey at slagte grise for at spise dem? .. Så længe dyrene bliver behandlet ordentlig så syntes jeg det er helt okey. Så længe at skindet ikke bliver hevet af dyret mens det stadig er i live osv.

    4: Synes i det er okay at hunde bliver aflivet fordi de ser " forkerte" ud?!(i følge loven)
    Man afliver da ikke hunde fordi de ser forkerte ud men fordi de har en bestemt race. Hvilket jeg så også syntes er forkert. Som regel er det fordi at dyrene er blevet behandlet forkert og ikke opdraget ordentlig.


  • #9   11. nov 2014 Sorry my bad... Havde ikke lige gennemlæst det bare skimtet det

  • #10   11. nov 2014 1: Er det okay at pony drab i Danmark kun giver 30 dages fængsel?
    Nej, det synes jeg ikke er okay, fordi at det er et levende dyr du har slået ihjel uden nogen grund.

    2: Er det okay at have dyre-sex?
    Nej, jeg syens det er virkelig ulækkert og synd for dyrene det går ud over, fordi de bliver traumatiseret for livet.

    3: Er det okay at bruge skind, fra forsvarsløse dyr?
    Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, men jeg ville aldrig selv fx købe en minkjakke, fordi at jeg synes det er forkert på så mange måder. Jeg tænker mest på hvordan dyret er blevet behandlet inden.

    4: Synes i det er okay at hunde bliver aflivet fordi de ser " forkerte" ud?(i følge loven)
    Nej, man skal væreglad for det dyr man har.


  • #11   11. nov 2014 Sender over besked smiley

  • #12   11. nov 2014 1: Er det okay at pony drab i Danmark kun giver 30 dages fængsel?!??
    Nej jeg synes ikke det er okay, generelt at slå dyr ihjel. Men i brund og grund er der vel ikke forskel på om det er en pony eller en ko der bliver slået ihjel. Dem der slagter kør, grise, høns og andre dyr kommer jo ikke i fængsel.

    2: Er det okay at have dyre-sex?!??
    Nej det er det bestemt ikke, Men det er næsten umuligt at komme med et forbud.

    3: Er det okay at bruge skind, fra forsvarsløse dyr?!??
    Nej det synes jeg ikke, men det er ikke mere okay at bruge dun/fjer, pels, læder end at bruge skind. Jeg bruger ingen af delene.

    4: Synes i det er okay at hunde bliver aflivet fordi de ser " forkerte" ud?!(i følge loven)
    Jeg synes det er okay hunde bliver aflivet hvis de har store smerter problemer med hofter, hvis de er meget aggressive m. m. Men generelt er jeg i mod at dyr bliver dræbt uden grund.



    profilbillede
  • #13   11. nov 2014 1 de burde sidde længere i fængsel

    2 nej det er klamt og i følge loven er det vist blevet ulovligt

    3 nej kun hvis dyret ikke har haft det godt og den skulle aflives hvis den er aflivet pga dårligt liv syntes jeg det er ok ellers ikke

    4 nej kun hvis den er en alvorlig sygdom og ikke har det godt ellers BESTEMT! Ikke

    Sådan


  • #14   11. nov 2014 1: Er det okay at pony drab i Danmark kun giver 30 dages fængsel?!??

    nej absolut ikke, ikke fordi dyret et blevet aflivet/dræbt, men fordi dyret led overlast.

    2: Er det okay at have dyre-sex?!??
    nej det synes ikke, både af hensyn til dyret, men også fordi at jeg er lidt nervøs for hvad en person med så "underlige" tendenser ellers kunne finde på.

    3: Er det okay at bruge skind, fra forsvarsløse dyr?!??
    skind fra fx Kina tager jeg stor afstand til, har set grusomme videoer, hvor de ikke aflives humant, men i en produktion hvor dyrerne har det godt og aflives humant, synes jeg det er okay. Jeg går jo også i lædersko, spiser kød og har tasker af læder

    4: Synes i det er okay at hunde bliver aflivet fordi de ser " forkerte" ud?!(i følge loven)
    tænker du på hundeloven??? Jeg er meget ambivalent. Jeg mener man i stedet burde ha indført et kørekort til hund. Jeg mener nemlig alle hund er farlige i de forkerte hænder og så er det ligegyldigt om det er en rottweiler, bulldog, puddel eller labrador.


  • #15   11. nov 2014 1: Er det okay at pony drab i Danmark kun giver 30 dages fængsel?!??
    Selve drabet skal ikke kunne flægselsstaf. det er jo ikke værre end dyrlægen der afliver den, bonden der skyder hesten fordi den har brækket ben, slagter der senere skær den op og sælger den som føde, eller jæger skyder den for sin nabo..

    Det der skal give skaf er hvordan det er sket...
    At den har været i live da de har skåret den tissemand af..

    men hvis de havde skudt den og så bag efter har skåret den op kan jeg ikke se noget galt i for så liver den ikke, og hvis ikke være værre end dyrlægen som undersøger hvad er der galt med den hvorfor blev den så syg...

    men at deres tanke er at de gør det fordi er sjov synes jeg ikke er okay..


    2: Er det okay at have dyre-sex?!??
    Så længe dyret ikke lider overlast.. men hvis dyret lider overlast er det jo også ulovligt..

    Jeg kan ikke se det som et stort problem er det ikke bedre de har sex med en gris end de voldtager et barn..?? tanken er syg, det ikke værre end når man tapper sæde eller løber heste, hunde, køer eller grise

    3: Er det okay at bruge skind, fra forsvarsløse dyr?!??
    Ja det er da bedre at bruge det...
    hvis man ikke brugt det ville da bare skulle aflives ..
    De steder hvor man samle hunde og katte ind fra gaden er på grædsen til jeg synes er okay de er enlig skade dyr og skal jo bare aflives da de ofte er fuld af sygdom..

    4: Synes i det er okay at hunde bliver aflivet fordi de ser " forkerte" ud?!(i følge loven)
    Ikke hvis de er opdagret det var mere at de skulle i en test hvor de skal udsættes for ting og se hvordan de klare det og det skulle alle hunde kunne indstilles til hvis man har mistanke om at de er til fare for andre...


  • #16   11. nov 2014 1. Nej, det er ikke okay at et drab på et dyr koster 30 dages fængsel. Nu kender jeg ikke 100% til loven vdr. drab på dyr. Og syntes heller ikke det okay man får en både på ja 3000,- eller hvad det er for mishandlingen..

    2. Dyr sex ? Nej det bestemt ikke ok, det burde være lige så ulovligt som i de andre lande der har forstået det.

    3.Syntes det ok at bruge pels - hvis du bliver aflives på en ordenlige måde. Hvis det skulle være synd, er det vel også synd og spise en hest? Eller en ko.. De fleste dyr der bliver pelset, deres kød går bla. til hunde mad, og pelsen til man kan få det varmt.

    4. Kan du uddybe dit spørgersmål ? Er det muskelhunde du tænker på? For hvis, nej det er bestemt ikke ok, dyret er jo hvad mennesket selv gør det til, at nogle ikke kan finde ud af at havde dyr - også la det gå ud over os der kan.. nej den holder ikke... Alle skal bare huske at et dyr... ikke er et menneske og skal behandlet som et dyr. fx.. Hest er et folk dyr - alle dyr kan vende 180 på 0/5. Selv den sødstes lille hund og den søsteste hest der aldrig har gjort noget.. Tit glemmer vi mennesker dyrense natur.


  • #17   11. nov 2014 1:
    Nej, generelt er dommen for drab bare for lavt og det gælder ikke kun Danmark desværre smiley (enkelte lande undtages selvføgeligt, har ikke styr på dem alle)

    2:
    Nej, det er bare forkert og som andre ser ulækkert.

    3: Er det okay at bruge skind, fra forsvarsløse dyr?!??
    Det er okay at bruge skind fra dyr som på en eller anden måde skal dø/aflives (fx ved jagt, for at holde bestanden nede) men ligefrem at avle på dyr der hele sit liv igennem skal bo under de værste forhold for i sidste ende at blive syet sammen til en jakke er ikke okay.

    4: Synes i det er okay at hunde bliver aflivet fordi de ser " forkerte" ud?!(i følge loven)
    Nej, det er ikke hunden skyld at den er blevet avlet til at se sådan ud, eller brugt til fx kamp i nogle lande. Men ejerne er selv skyld i hundens misadfærd, hvis den ikke er blevet opdraget/trænet ordenligt.


  • #18   11. nov 2014 1. Nej overhovdet ikke!

    2. nej, slet ikke, folk er syge der har seksuelle forhold til deres dyr! Om det er kæledyr eller husdyr, det er fuldstændig det samme!

    3. nej slet ikke, kun hvis dyret er fundet dødt eller måske skulle aflives pga en sygdom eller noget, men at man avler for pels er sygt! Når man kan få falsk pels der ser ens ud. Og dun er fjer har jeg det samme forhold til, bruger ingen af delene selv.

    4.Slet ikke, den lov skal laves om med det samme! Alle hunde kan være farlige om det så er en stor dobberman eller en lille chiwawa.Og af den grund skal de ikke aflives,kun hvis den er sådan over for alle og ingen kan komme til den og røre den eller klappe den eller få den til dyrelægetjek, men ikke hvis man kan rette op på det, man skulle i det mindste prøve.Nogle hunde er kun glade for én person og så længe man bare holder den væk fra andre (hvis den bider) så er den jo ikke et problem


  • #19   11. nov 2014 2 timer siden

    Hej vi har projekt uge!??
    Vi skulle vælge et emne om verden omkring os!??
    Og da jeg elsker dyr, valgte jeg dyremishandling!??
    Og jeg vil gerne høre jeres mening!??

    1: Er det okay at pony drab i Danmark kun giver 30 dages fængsel?!??

    Aflivning giver ikke fængselsstraf, og hvis hesten/ponyen er blevet aflivet humant (uden smerte), ser jeg ingen grund til at straffe det (jeg tager afstand fra det af etiske årsager, men hvis dyret ikke lider har jeg svært ved at se hvad der skal straffes for)

    2: Er det okay at have dyre-sex?!??

    Ja, så længe dyret ikke lider skade. Man kan ikke forbyde ting bare fordi man synes det er klamt, der skal være en årsag funderet på "harm" princippet, og dvs. At så længe ingen - dyr inklusiv - lider skade er der ingen moralske problemer i det

    3: Er det okay at bruge skind, fra forsvarsløse dyr?!??
    Ja, så længe dyret er slagtet på en human måde, og ikke har lidt

    4: Synes i det er okay at hunde bliver aflivet fordi de ser " forkerte" ud?!
    Jeg synes det er en dårlig grund, men kan dyret ikke gives et ordentligt liv, og aflivningen sker humant, så ja


  • #20   11. nov 2014 1: Er det okay at pony drab i Danmark kun giver 30 dages fængsel?!??

    Nej

    2: Er det okay at have dyre-sex?!??

    Nej

    3: Er det okay at bruge skind, fra forsvarsløse dyr?!??

    Ja

    4: Synes i det er okay at hunde bliver aflivet fordi de ser " forkerte" ud?!(i følge loven)

    Nej


  • #21   11. nov 2014 1: det kommer jo an på situationen.. Er der mishandling indblandet er 30 dage langt fra nok.. Men er det en human aflivning er det kun lovbruddet der bør straffes..

    2: Jeg synes ikke dyresex er ok, nej.. Dog kan jeg godt "forstå" idéen med at lovliggøre det så længe dyret ikke lider.. Men hvem skal så vurdere det?!

    3: bruge skind eller skinde dyr? Den måde mange dyr bliver skindet på er så langt fra ok og de der gør det burde virkelig tæves med en skovl, analt,. Men de der bruger skind er jo ikke de samme som mishandler dyrene.. Ville dog ALDRIG selv støtte sådan noget!

    4: sorry to say, men ingen hunde bliver aflivet fordi de ser forkerte ud.. De bliver aflivet fordi de er af en race med lettere tendens til aggressivitet.. Og jo du kan vel godt inddrage deres udseende i denne debat, eftersom det er udseendet de ofte bliver valgt på af deres ejere som (i nogle tilfælde) vil have en hund der ser farlig ud og så bliver den ikke opdraget ordentligt.. Jeg synes det er synd at det er på denne måde.. Det er jo ikke hundenes skyld.. Man burde have tilladelse til at få hund.. MEN når det nu er som det er og disse hunde ofte ender i forkerte hænder, så synes jeg det er bedre at racerne nu er "udryddet" fra Danmark.. Af 2 onder er dette dog den bedste..


  • #23   11. nov 2014 1: Er det okay at pony drab i Danmark kun giver 30 dages fængsel?!??
    aflivning af dyr skal ikke straffes, hvis ellers det er foregået hurtigt og smertefrit.

    2: Er det okay at have dyre-sex?!??
    jeg mener ikke vi skal have en lov mod sex med dyr, vi har en dyreværnslov der forbyder at udsætte dyret for unødig smerte. Vi kan ikke lovgive os ud af ting som vi ikke forstår, og fordi man tænder på at have sex med et dyr gør det ikke en til et farligt menneske. sex med dyr er tabubelagt, fordi vi der har dyr lægger en masse følelser i dyret, og derfor finder det ulækkert. var det noget man turde tale om ville det ikke længere være så tabubelagt, og nej jeg mener ikke at det nødvendigvis er mishandling.
    syntes dog det er sjovt at å mange fejlagtigt tror at det er mænd der sexer med dyr, uden at tænke på at der faktisk er lige så mange måske flere kvinder der gør det.

    3: Er det okay at bruge skind, fra forsvarsløse dyr?!??
    ja det syntes jeg det er, hvis dyret er passet optimalt frem til sin aflivning og er aflivet hurtigt og uden smerter

    4: Synes i det er okay at hunde bliver aflivet fordi de ser " forkerte" ud?!(i følge loven)

    jeg syntes ikke det er okay at dyr aflives fordi vi har en lov der siger de ikke må være her. jeg syntes ikke vi bør aflive en bestemt race udelukkende på baggrund af racen. men jeg syntes det er okay at man som ejer af dyret vælger at aflive det, også uden at have en umiddelbar grund, når bare det sker hurtigt uden smerte


  • #25   11. nov 2014 Rikke Blume og jeg er også uenige. Men der er ingen grund til at dømme mennekser ud fra hvad de skriver på en debat. Rikke, behandler sikkert sine dyr helt udemærket.

  • #26   11. nov 2014 Tina så er det heldigt at du og jeg ikke skal handle

  • #28   11. nov 2014 nu antager du at jeg ville vælge at aflive mine dyr hvis de er til besvær.... i det hele taget antager du at jeg ud fra mine svar er på en bestemt måde.
    der står ingen steder at JEG har sex med mine dyr, eller at JEG afliver efter for godt befindende ej heller at jeg dræber ponyer og laver pels


  • #30   11. nov 2014 Tina jeg elsker mennesker der er dømmende og ud af stand til at være rummelig og acceptere at andre mennesker har en anden holdning end dem selv.

    Så fordi jeg ikke vil se anderledes på dig HVIS du valgte at aflive dit dyr, uden nogen grund så skal der tages afstand til mig?

    Fordi jeg ikke blander mig i at pels industrien, eksisterer og at de har dyr som de nu en gang har. så skal der tages afstand fra mig?

    generelt fordi jeg har en anden holdning til tingene så skal der tages afstand, hmm slående, at du ud fra mine holdninger i en tråd på HG kan se at jeg støtter alle disse ting, det morer mig faktisk. Jeg som netop ikke selv ejer pels og ikke støtter industrien for pels, men jeg vil da ikke dømme dem der elsker at bruge pels. jeg som ikke selv afliver uden grund.... morer mig over at fordi jeg ikke vil dømme andre ud fra deres gerninger så skal der tages afstand.

    at aflive et dyr fordi det er til besvær er da netop at indse at man har taget munden for fuld og tage ansvar for at man alligevel ikke er i stand til at have dyret. det er i mine øjne ansvarsfuldt. men det fortæller ingen steder hvad og hvordan jeg har dyr.

    jeg kunne godt bruge tid på at fortælle dig om mine BESVÆRLIGE dyr, som jeg har valgt at tage til mig, men uanset fornemmer jeg ikke at du er i stand til at rumme andre holdninger end dine egne, og det er faktisk mest synd for dig selv.

    men ja jeg har mange dyr, som ofte er til besvær, men de lever og de trives, og flere af dem har en alder hvor selv dyrlægerne er imponeret over alder, men også fysisk og psykisk velbefindende. jeg får altid ros for netop mine dyr, der findes velstimuleret, vel afrettede og sunde....... det kan ikke ses ud fra mine holdninger til hvad andre gør, men selvsamme holdninger fortæller intet om hvad JEG gør.

    og så må du i øvrigt også have en fantastisk dejlig aften.




  • #31   11. nov 2014 Nå. Jamen så må jeg hellere melde min familie og mig selv som medskyldig. Har trods alt slagte ænder og høns herhjemme som vi selv afliver. Godt det bare er sølle 30 dage her i DK smiley

  • #32   11. nov 2014 DD og det uden anden grund end lyst til af æde dem....... godt du kan melde dig selv

Kommentér på:
Dyremishandling

Annonce