{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.633 visninger | Oprettet:

Til jer med bomløse sadler {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne have en bomløs sadel, da jeg arbejder som guide og derfor rider meget, specielt om sommeren. Jeg har problemer med at jeg rent ud sagt får sår ved ballerene, og det gør så djævelsk ondt. Jeg synes ikke om ret mange alm. sadler og der er stort set kun 2 ud af vores omtrent 60 sadler jeg kan lide at sidde i, men synes også de er en kende hårde.

Jeg har prøvet en karlslund kontakt, på en træhest på messe, og synes detn var fantatisk at sætte sig ned i !

Så nu sidder jeg og kigger på henholdsvis:
- Karlsund Kontakt
- Karlsund Kontakt 2
- Aquila Pad
- Aquila Pad soft - ser meget lækker ud smiley
- Eques Pad
- Draupnir Vilje

Så jeg vil gerne høre jer derude som har erfaring med disse sadler, hvad I oplever med dem, og hvilkenIi synes er bedst ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer med bomløse sadler
  • #1   16. jan 2015 Ingen erfaring med dem du nævner, men har du prøvet en Sensation? Jeg har pt en G4 og det er uden tvivl det behageligste jeg nogensinde har puttet min mås i! Jeg har en skade i bækken,korsben og lænd og har derfor ekstremt spændte sædemuskler, så gamle Stübben eller Passier er no-go.;-)

Sensation er meget blød og stiller krav til rytters balance (som med mange andre bomløse) og sadlen er ikke ideel til smalle, markerede heste men i og med at det er islændere du rider, så er det sjældent man støder på en smal med høj manke. Trykfordelingen synes jeg også er rigtig god i og med at stigremsophænget er hængt i selve sadelklapperne og dermed bruges hele sadlen til at fordele vægten fra stigremmene, istedet for et enkelt sted på ryggen.
    Optimalsadel har demosadler man kan prøve, så det er måske et kig værd?

• #4   16. jan 2015 Men ellers en billig løsning er at bruge en lammeskind sæde til sadlen smiley

• #6   16. jan 2015 Som skrevet længere oppe er Sensation G4 en fantastisk sadel. smiley dog er den så dejlig at sidde i så den gjorde ikke noget godt for min opstilling da den er så god som en sofa smiley her er et par billede af den smiley

profilbillede
  • #7   16. jan 2015 Et med mig i sadelen

profilbillede
  • #8   16. jan 2015 Endnu et tættere på smiley

profilbillede
  • #9   16. jan 2015 Tak for alle jeres svar smiley

Jeg vil lige tage et kig på den der Sensation ! smiley

Lammeskind finder jeg næsten kun værre, rider somme tider i den, og det kan godt blive en meget smertefuld oplevelse for mig, hvis jeg skal sidde der i lang tid !
    Det er skridt og tølt der generer min mås sådan smiley

• #10   16. jan 2015
    Det kommer lidt an på hvilken prisklasse du er til vdr. sadel ;o)
    For Sensation er ikke liiige en billig sadel,

• #11   16. jan 2015 Jeg ville ikke vælge en bomløs til langture. Mange er brede i taljen og giver derfor en dårlig opstilling. Dog findes der nogle med smallere talje, men de ligner ofte almindelige sadler og så er du jo lige vidt.
    Var jeg dig ville jeg kigge på en hipsaver fra Heather moffett. Det er en af de bedste investeringer jeg har gjort

• #12   17. jan 2015 Phonix Vogue også fra Heather Moffett , den bedste sadel jeg nogensinde har haft!
    Former sig efter din numes, efter ca 5-10 min. når den er blevet varm.
    Desværre har jeg den ikke mere, da den ikke passede hesten, så husk at bare fordi den er bomløs, er det ikke ensbetydende, med at en bomløs passer alle heste, de skal passe hesten ligesom alm. bomsadler skal.
    Og rider du langture, er det jo ret vigtigt den passer korrekt.
    Har smal talje og god støtte.
    Men ved ikke om den bliver for lang til en islænder?

Mange bomløse af de billigere modeller fraråder man letridning i, da de ligger trykket på et meget lille sted.

Kommentér på:
Til jer med bomløse sadler

Annonce