896 visninger
|
Oprettet:
Hvad skal man have som hesteejer? {{forumTopicSubject}}
Hej igen!
Jeg sad og tænkte på, hvad man bare skal have som hestejer. Som ikke er ridemæssigt. Altså sadel og trense. Men alt andet, som hvor mange grimer, hovrenser, fluespray.. You name it
Jeg sidder nemlig og laver en liste over ting
Så, hvad synes i?
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Sagt på en anden måde - der findes ingen facitliste på dit spørgsmål.
Men jeg kan da liste op hvad jeg har i mit skab på rideskolen, som er det jeg bruger mest - resten er opmagasineret hos mine forældre xD
Strigletaske - guld værd fremfor striglekasse
Indhold i tasken:
Stiv børste til benene
Plastik strigle
Hovrenser med børste
3 forskellige bløde strigler med forskellig længde hår
Hårbørste
Showshine
Div. redskaber til fletning - mankam, elastikker, lille saks, nål, tråd osv.
Stor saks
Så har jeg en spand - som generelt også er rar at have - bl.a. til stævner osv.
I denne har jeg til hverdag:
Shampoo
Læder rens, læder olie, læder dressing og et par klude til at pudse med,
Hut og fluemaske
Fluespray
Sårsalve
Ud over det har jeg div. ekstra underlag osv. det er altid godt at have noget at skifte med.
Og så er der mine bandager jeg slet ikke ville kunne undvære
Så har jeg 2-3 ekstra grimer ud over den han har på.
Og 3-4 ekstra trækketove.
og så er der jo så alle mine dækkener og selvfølgelig mit udstyr.
Der er ikke rigtig noget af det jeg har på rideskolen jeg ville undvære som rytter .
Ting som jeg burde have - som jeg ikke har endnu er bl.a. et termometer, hvis hesten bliver syg eller virker sløj for at tjekke om den skulle have feber.
Og så i stalden er der en førstehjælpskasse, denne er også utrolig vigtig at have ved hesten.
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 933
men ellers bandager/ gamacher, en grov, mellem & blød børst, hale børst, shampoo, hot and cool, spray til hale, mælkefedt, hovrenser & saks.. Kan sikkert mere men det er lige det jeg husker
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 13 Emner: 41 Svar: 615
Varmt tøj, vandbalje, vand, hø, halm, wrap, stald og mark.
Jeg savner en høtyv tit
aug 2008
der blev spurgt om hvad man bare må have, ikke hvad man har......
jeg har langt mere i min samling end de få ting jeg startede med at skrive.
i mit skab ligger der
3 dækner
2 skridttæpper
4-5 trenser
2 sæt transport gamacher
5-6 træktove
diverse reflekser
strigler af forskellige type, et sæt i hver sin farve til hver hest.
bandager og gamacher også i hver sin farve til hver sin hest.
hjemme gemmer jeg resten af udstyret..... som er diverse dækner, tæpper, grimer, trenser, gamacher, bandager, bandageunderlag, strigler, kapsun, underlag,stigebøjler og stige remme, piske, sporer, læder behandling, sår behandling, shampoo, alle mulige sæt i alle mulige farver, så alle heste kan have deres egen farve.
men når alt kommer til alt, bruger jeg :
min ridehjelm
1 hovrenser
2strigler
grime
træktov
1dækken
1trense
en sjælden gang min sadel
så for mig er alt andet ren luksus.
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Som jeg også sagde tidligere, det kommer an på hvordan man holder hest - og det er virkelig ikke ment negativ på nogle måder! Det er bare så forskelligt..
Lige så forskelligt som vi rider vores heste..
At jeg listede op var kun til ren inspiration til TS, men som sagt, ville ikke undvære noget af det, luksus eller ej
aug 2008
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.582
Ej, det jeg synes man skal have er en førstehjælpskasse, en hovrenser, en strigle, de dækkener hesten har behov for, grime + reservegrime hvis den første på mystisk vis er forsvundet/gået i stykker, træktov og godt fodtøj til sig selv. Vil man også ride er der selvfølgelig andre ting, men med det ovennævnte klarer man sig fra jorden
mar 2014
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.897
Hvad jeg ikke kan undvære: førstehjælps kasse med indhold, grime, trækov, hovrenser, børste, regndækken og så selvfølgelig et godt sted at have hesten stående
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Jeg har: sommer og vinter grimer, 3 stk træktovet. Sveddækken, en hård strigle, to plastik strigler hvor en er til krop den anden til man/hale. En støvbørste og en kardesk. En gummistrigle, en svedeskraber, en pandebørste, en hovbørste og en hovkam. Og to hovskrabere hvor en er i lommen til tur. Så har jeg min første hjælp kasse med diverse creme, bandager, vat, sårpads og desinfektionsmiddel. Mine sakse, elastiker til hønetet, fluepandebånd, reflekser, longerings udstyr, håndklæder og vådservietter. +++
Mvh TT
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Hvad skal man have som hesteejer?