{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Laura
Laura
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62

Hvad skal man have som hesteejer? {{forumTopicSubject}}

Hej igen!

Jeg sad og tænkte på, hvad man bare skal have som hestejer. Som ikke er ridemæssigt. Altså sadel og trense. Men alt andet, som hvor mange grimer, hovrenser, fluespray.. You name it smiley

Jeg sidder nemlig og laver en liste over ting smiley
Så, hvad synes i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal man have som hesteejer?
  • #2   24. jan 2015 jeg kan klare mig med 1 grime, 1 tov 1 hovrenser og 1 ridehjelm, alt andet er luksus

• #3   24. jan 2015 Det kommer vidst an på hvordan man holder hest - ikke forstået negativt - nogle kan bare ikke undvære nogle ting, som andre finder unødvendige.
    Sagt på en anden måde - der findes ingen facitliste på dit spørgsmål.

Men jeg kan da liste op hvad jeg har i mit skab på rideskolen, som er det jeg bruger mest - resten er opmagasineret hos mine forældre xD

Strigletaske - guld værd fremfor striglekasse smiley
    Indhold i tasken:
    Stiv børste til benene
    Plastik strigle
    Hovrenser med børste
    3 forskellige bløde strigler med forskellig længde hår
    Hårbørste
    Showshine
    Div. redskaber til fletning - mankam, elastikker, lille saks, nål, tråd osv.
    Stor saks

Så har jeg en spand - som generelt også er rar at have - bl.a. til stævner osv.
    I denne har jeg til hverdag:
    Shampoo
    Læder rens, læder olie, læder dressing og et par klude til at pudse med,
    Hut og fluemaske
    Fluespray
    Sårsalve

Ud over det har jeg div. ekstra underlag osv. det er altid godt at have noget at skifte med.
    Og så er der mine bandager jeg slet ikke ville kunne undvære smiley
    Så har jeg 2-3 ekstra grimer ud over den han har på.
    Og 3-4 ekstra trækketove.

og så er der jo så alle mine dækkener og selvfølgelig mit udstyr.
    Der er ikke rigtig noget af det jeg har på rideskolen jeg ville undvære som rytter .

Ting som jeg burde have - som jeg ikke har endnu er bl.a. et termometer, hvis hesten bliver syg eller virker sløj for at tjekke om den skulle have feber.

Og så i stalden er der en førstehjælpskasse, denne er også utrolig vigtig at have ved hesten.

• #4   24. jan 2015 Jeg syntes det vigtige er sådan noget til når hesten får en skade om det er is eller varme bandager eller salve og termometer og vat/klude og syge bandager osv smiley men det er bare mig smiley men har også en der er lidt vild på folden og skader sig selv tit, så der er det rart at have smiley

men ellers bandager/ gamacher, en grov, mellem & blød børst, hale børst, shampoo, hot and cool, spray til hale, mælkefedt, hovrenser & saks.. Kan sikkert mere men det er lige det jeg husker smiley

• #5   24. jan 2015 Greb, kniv, hegnstråd, led, pæle, klokker, hulbor.
    Varmt tøj, vandbalje, vand, hø, halm, wrap, stald og mark.

Jeg savner en høtyv tit

• #6   24. jan 2015 fotograf
    der blev spurgt om hvad man bare må have, ikke hvad man har......
    jeg har langt mere i min samling end de få ting jeg startede med at skrive.

i mit skab ligger der
    3 dækner
    2 skridttæpper
    4-5 trenser
    2 sæt transport gamacher
    5-6 træktove
    diverse reflekser
    strigler af forskellige type, et sæt i hver sin farve til hver hest.
    bandager og gamacher også i hver sin farve til hver sin hest.

hjemme gemmer jeg resten af udstyret..... som er diverse dækner, tæpper, grimer, trenser, gamacher, bandager, bandageunderlag, strigler, kapsun, underlag,stigebøjler og stige remme, piske, sporer, læder behandling, sår behandling, shampoo, alle mulige sæt i alle mulige farver, så alle heste kan have deres egen farve.
    men når alt kommer til alt, bruger jeg :
    min ridehjelm
    1 hovrenser
    2strigler
    grime
    træktov
    1dækken
    1trense
    en sjælden gang min sadel

så for mig er alt andet ren luksus.

• #7   24. jan 2015 Der også nogle af de ting jeg nævner som jeg bare IKKE KAN undvære og klare mig uden..

Som jeg også sagde tidligere, det kommer an på hvordan man holder hest - og det er virkelig ikke ment negativ på nogle måder! Det er bare så forskelligt..
    Lige så forskelligt som vi rider vores heste..

At jeg listede op var kun til ren inspiration til TS, men som sagt, ville ikke undvære noget af det, luksus eller ej smiley

• #8   24. jan 2015 jeg VIL heller ikke undvære mine ting, men jeg behøver dem ikke.

• #9   24. jan 2015 Tålmodighed, tid og penge smiley
    Ej, det jeg synes man skal have er en førstehjælpskasse, en hovrenser, en strigle, de dækkener hesten har behov for, grime + reservegrime hvis den første på mystisk vis er forsvundet/gået i stykker, træktov og godt fodtøj til sig selv. Vil man også ride er der selvfølgelig andre ting, men med det ovennævnte klarer man sig fra jorden smiley

• Laura
    Laura Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62
    #10   24. jan 2015 Tak for alle svar! Det er helt fint at skrive hvad i har smiley

• #11   24. jan 2015 En ansvarsforsikring skal man have...
    Hvad jeg ikke kan undvære: førstehjælps kasse med indhold, grime, trækov, hovrenser, børste, regndækken og så selvfølgelig et godt sted at have hesten stående smiley

• #12   24. jan 2015 Som skrevet tidligere er det individuelt smiley
    Jeg har: sommer og vinter grimer, 3 stk træktovet. Sveddækken, en hård strigle, to plastik strigler hvor en er til krop den anden til man/hale. En støvbørste og en kardesk. En gummistrigle, en svedeskraber, en pandebørste, en hovbørste og en hovkam. Og to hovskrabere hvor en er i lommen til tur. Så har jeg min første hjælp kasse med diverse creme, bandager, vat, sårpads og desinfektionsmiddel. Mine sakse, elastiker til hønetet, fluepandebånd, reflekser, longerings udstyr, håndklæder og vådservietter. +++ smiley ja jeg har nogle ting jeg ikke vil være foruden. smiley

Mvh TT

• #13   24. jan 2015 Og min høvægt og småmasket net vil jeg ikke undvære smiley ej heller mine handsker smiley lortespand, lortehandsker, eller foder spande smiley for ikke at glemme mit feje bret med kost smiley

Kommentér på:
Hvad skal man have som hesteejer?

Annonce