{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Rideskole pris? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg laver et lille projekt med at lave et oplæg til en rideskole. Derfor vil jeg gerne spørge jer hvad I ville give for at gå på en god rideskole.
Jeg tænker omkring 750 kr. om måneden for 1 gang om ugen

Her er nogle fakts om rideskolen (i behøver ikke diskutere om det er økonomisk realistisk eller noget, kun hvad I ville betale om måneden)
* max 4 pr hold
* veluddannet heste, bl.a. PRE heste
* Gode heste forhold, med store bokse og meget foldtid og massere af hø.
* Gode undervisere
* Kun hold for let øvede og øvet
* 45-1 timed hold
* mulighed for part (ingen anden rider hesten på partdagene)
* mulighed for privatundervisning

Det er i hovedtræk tanken bag rideskolen, som er placere oppe ved Birkerød, Vedbæk, Hørsholm området smiley
Hvad er jeres tanker, ville I betale det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rideskole pris?
  • #1   9. mar 2015 Jeg syntes det er meget dyrt...
    Vi betalte 500 for 1 gang om ugen med nogenlunde samme forhold smiley


  • #3   9. mar 2015 Jeg betaler 325 kr pr måned for at gå der hvor jeg går smiley
    Plus medlems kontingent på 150 kr pr kvatal.

    Alle hestene, på nær de aller mindste er godt uddannet smiley ( Ikke fordi de ikke kan noget, men altså.)

    På langt de fleste hold er der en 4 - 5 stykker.
    Dog har vi også babyridning, nybegynder ridning og handicap ridning.


    Synes det lyder temmelig dyrt, 300 - 450 om måneden lyder bedre, hvis du spørger mig smiley Så nej, ville nok ikke betale det. En 500 mand kunne måske gå an, men det er noget dyre end hvad man ellers kan gå til smiley


  • #5   9. mar 2015 Kommer VIRKELIG an på, hvor mange heste pr. hold. Fx lærer jeg meget mere de dage, hvor vi kun er 2-3 stykker på vores hold fremfor "normalen" på 6-7 stykker smiley

  • #6   9. mar 2015 Man kan jo næsten få en helpart for de penge. Da jeg gik til ridning gav vi under 750, for at jeg red 2 gange om ugen. Du kan da sagtens sætte din pris til 750kr og der er da nok et par enkelte der vil betale det - men det skal nok ikke være noget du skal sætte næsen for højt efter, når man kan få det meget billigere mange andre steder smiley

  • #7   9. mar 2015 Det lyder dyrt smiley
    Mine elever giver 400kr på hold for 1 gang om ugen i måneden smiley

    Velredne hest, max 5 pr hold... Et hold er 45 minutter.


  • #8   9. mar 2015 Det lyder voldsomt dyrt! Det kan man jo få halvpart (på en rideskole) for! smiley
    Dengang jeg gik på rideskole for mange år siden - måske en 5 år siden - betalte mine forældre 270 kroner for det. smiley


  • #9   9. mar 2015 Meget af det du beskriver, er jo sån det faktisk skal være på en rideskole.
    Var det en flok goe M+ heste, måske, jeg skulle virkelig ha noget ud af det.
    Så nej, det ville jeg nok ikke (det andet er ik så realistisk) jeg ville vælge en part i stedet.
    Men hvorfor så dyrt, hvad er det der gør, at prisen sku ligge der?


  • #10   9. mar 2015 Da jeg gik på rideskole i 2008 betalte jeg 750 kr. for undervisning 1. gang ugentligt, så synes ikke prisen lyder så voldsom.

  • #11   9. mar 2015 Jeg ville ikke røre det. Heller ikke selvom det er sådan nogle luksusforhold. Men jeg kommer også fra Vestjylland og har tidligere givet 250 kr. for 1 time 1 gang i ugen. Det er så på noget større hold. Men jeg er stadig ved at vænne mig til, at det altså koster 400 kr. for det samme i Østjylland hvor jeg lige er flyttet til. Det synes jeg er voldsomt. Især fordi der INGEN rabat er for flere gange i ugen, ligesom jeg er vant til.
    Jeg gav 600,- for næsten helpart hvor jeg boede før. Det var halv opstaldning, og lidt billigere på grund af specielle forhold.


  • #13   10. mar 2015 Det koster mig 1450 for en halvpart ude på min rideskole. Jeg syntes selv det er alt for dyrt! Men jeg må komme ud og starte stævner, som jeg ser som en ret god fordel. I selve prisen er der også 2 gange undervisning og en hvor du selv rider.

  • #14   10. mar 2015 Jeg skulle nok have skrevet et det er PRE heste på M niveau man rider på smiley

    Og ja det er meget dyrt. I kender virkelig også billige steder, hvor ligger de?
    For at betale 250-400 kr undervisning i jylland kan ikke sammenlignes med priserne i nordsjælland. Så jeg er meget interesseret i at høre hvor i landet I har gået. Alle de steder jeg har gået har det kostet 400-650 med 8-20 på et hold, hvor mange af hestene ikke mere en LB hvis de da overhovedet kunne så meget smiley


  • #15   10. mar 2015 Jeg betalte 500 og red på heste der nok godt kunne gå en LA smiley
    I Frederiksværk (1 time fre KBH ca smiley )


  • #16   10. mar 2015 Jeg gav ca. 750 kr. for en times dressur og en times spring samt 1 - 2 gange ponygames om ugen, da jeg fik undervisning smiley
    Ponyen jeg red på kunne sagtens springe en MB-MA og LA dressur, og han var rideskolepony. smiley


  • #17   10. mar 2015 Amagerlands: 500kr smiley

  • #18   10. mar 2015 Jeg rider i storkøbenhavn hvor jeg betaler 375 pr måned for 1 gang om ugen smiley
    Og du skal tænke på selvom dine heste er veluddannet, finder de stadig ud af at de er rideskole heste, og så gider de ikke lave noget mere, vi havde en hest hvor jeg går, der gik MB, den "opdagede" den var rideskole hest, og nu vil den knap nok trave smiley


  • #19   10. mar 2015 Jeg ville gerne betale den pris, hvis det virkelig var så alt bare var i orden og jeg kunne stå inde for det. Så ville jeg faktisk ikke synes det var så dyrt - eneundervisning på egen hest kan jo let blive dobbelt så dyrt for en gang om ugen, pr. måned... sååeh smiley

  • #20   10. mar 2015 At det er PRE heste, ville ikke tiltrække mig mere.
    Jeg har det fint med andre heste (DV, Hann, OL) der ka gå M - gerne +170.
    Problemet med heste på det niveau er, at bliver de ik redet af ryttere der selv er ca der, forsvinder det ligeså stille.
    Men jeg ville heller ik få meget ud af, at ride sådanne en hest 1 gang om ugen.
    Sku jeg ha noget ud af det, ska jeg ha min 3 x om ugen.

    Da jeg i sin tid gik på rideskole, kostede det vist ca 600 for dressur+spring 1 gang om ugen.
    Det var på Djursland og ved Skanderborg, er ca 12 år siden.


  • #21   10. mar 2015 Gik i Kolding hvor man betalte 250 for en time og 300 for 2 gange i ugen. Ville aldrig røre de 750 smiley Vi kunne få part med stævner og alt for 800, og til selve ridningen var vi 4 MAX 5. Ofte færre. Eneundervisning var ikke en sjældenhed smiley
    Hestene var ikke helt så højt uddannede, men vi fik dem nærmest som vores egne og vi kunne da bare uddanne dem selv med vejledning fra ridelæreren hvis vi da havde lysten!


Kommentér på:
Rideskole pris?

Annonce