{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Det er dyrt at have hest! {{forumTopicSubject}}

Eihj synes jeg er rigtig uheldig for tiden!

Min ene hest bliver ved at smide sine sko..
Og nu har han fået en flænge på benet så han ikke må rides..
Min nye hest er igang med en masse behandlinger for stiv ryg, låst lænd osv osv = farvel penge!
Samme hest ville så heller ikke samarbejde med smeden så nu skal der dyrlæge ud og bedøve ham for at han kan få nye sko..

Fik en pony hjem som var MEGET langtået så det er også lidt af et projekt..

Min unghest er i træning, så der ryger også en masse penge.. Og så har de alle lige fået vacc + tandrasp.. Puha!

Så til alle jer som spørger hvad det ca koster at have hest: HUSK! Der er altid uforudsete regninger smiley

Men hvad man dog ikke ofrer for de kære dyr smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det er dyrt at have hest!
  • #1   17. mar 2015 Kender godt følelsen smiley

• #2   17. mar 2015 Jeg ved hvordan du har det... Nogle gange kunne jeg lige så godt putte penge i krybben og fodre ham med dem... Det er bare så dyrt nogle gange og så uforudsigeligt! smiley

• #3   17. mar 2015 Puha det ker jeg alt for godt!
    Min måtte et smut til Højgård, godt nok pga. Tidl, ejer ikke har talt sandt. Men der røg altsp også nogle penge.. 11 dage på Højgård er ikke gratis! smiley
    Og så havde jeg håbet vi kunne klare os uden sko, men ponyen er desværre så ømtået at sko er nædvendigt, men sådan er det jo! smiley
    Og ikk nok med det så hedder det hver halve år med tandraspning i stedet for 1 gang om året.. Det er dyrt at ha dyr smiley

• #4   17. mar 2015 Nogle gange tænker jeg også hvordan mit liv mon havde været hvis jeg ikke kunne li heste smiley
    Havde sikkert haft hus og bil og en masse lækkert tøj.. Og noget der hedder et overskud smiley uha

• #5   17. mar 2015 Kender det for godt..
    Generelt dyr er dyre, min ene kat skal vaccineres d. 1 april. 662kr
    Jeg skal snart have hø til både pony og kaniner.
    Pony skal have foder snart.
    Hun skulle også meget gerne snart have en massagetur.
    Hun skal snart have smed.

Rotterne, kaninerne og kattene skal også have mad.

Jeg har ingen vagter på mit arbejde her i marts, og jeg betaler alt selv. Åhha alle de ting og tid jeg kunne have uden alle de dyr!

• #6   17. mar 2015 Kender det! smiley Fik min unghest hjem for lidt over en måned siden. I mellemtiden har vi haft to gange dyrlæge (én gang syg, én gang tandrasp, vaccine osv) og så skulle vi have nyt hovedtøj og sadel. Derudover æder han som en mejetærsker og skal tage på, så der ryger også massere af penge! Men det er så meget dét værd! Vi er endelig påbegyndt tilridning og i dag travede han med rytter - stolt hestemor! smiley

• #7   17. mar 2015 Har det på samme måde fortiden, dyret skal have smed for tredje gang i denne uge nærmest fordi der er noget med hovene, tandraps skal hun snart have, vaccine, kiropraktor og dækkenet fik hun også ødelagt så nyt af det fik vi købt i sidste uge

• #8   17. mar 2015 Det lyder som en hård omgang.
    Min pony er heller ikke så glad for smeden, hun har ingen balance når hun skal stå i længere tid med benet oppe. Det kan heldigvis arbejdes væk. 2 heste med orm i maven og 1 med lus.
    Plus 2 vacc og 1 tandrasp næste måned. smiley

• #9   17. mar 2015 Er bare glad for at min venindes hest er flyttet.. Eftersom jeg måtte betale dækner til den og ordne alt -.-

• #10   17. mar 2015 Jgr: What? Hvorfor skulle du dog det? smiley

• #11   17. mar 2015 så skulle i prøve at have 15 indekatte. så ryder pengene næsten hurtigere end de kommer ind smiley

heldigvis er hestene noget billigere end kattene. de går nemlig som foldbumser hjemme, behøver ikke sko, og vaccinerne har jeg for længst droppet - min hoppe vil gerne dræbe for at undgå nåle, og da de alligvel ikke kommer nogen steder, ja så er de altså droppet.

• #12   17. mar 2015 Fordi hun aldrig havde penge til en skid.. Heller ikk til bussen så hun kunne komme og besøge sin hest

• #13   17. mar 2015 Hvis man ikke har råd til bussen skal man da I HVERT FALD ikke have hest smiley

Men godt af dig, at sørger for hesten og godt den blev rykket smiley

• #14   17. mar 2015 Fandt mig i det for længe fordi jeg vidste at hesten trods alt havde det bedre hos mig end derhjemme.. Men da hun ikke havde råd til smed 3 gange i træk så blev det for meget

• #15   17. mar 2015 Det kan jeg sagtens forstå!

• #16   17. mar 2015 Og det er så derfor jeg ikke har hest smiley
    Nu ville jeg ellers næsten have pengene - hvis jeg altså stadig boede i vestjylland hvor jeg kommer fra.

I denne måned har min uforudset udgift været et kølefryseskab, men den æder mig forhåbentlig ikke ud af huset, eller laver uforudsete ting mere end én gang smiley

• #17   17. mar 2015 Kender følelsen.
    Jeg købte en hundehvalp.
    3 uger senere brækker den albuen, og må opereres.
    Dette koster mig indtil videre 11000 kr og så er vi ikke færdige endnu.
    Så ja vi ender nok på 15000 inden vi er færdige.

• #18   17. mar 2015 Kender det alt for godt,
    Købte ny hest 5 feb. i år, her 6 uger efter har jeg allerede haft dyrlæge ude 4 gange + han måtte en tur på klinikken og indlægges i 4 dage og regninger på over 10.000kr -.-
    Derudover skal der os lige findes penge til udstyr, for dyret kan da self. på ingen måde passe noget af det jeg har.

Min tidl. pony kostede mig over 40.000 i dyrlæge regninger fordelt på 3 måneder, hvoraf den sidste regning på lige knap 15.000kr kom 14 dage efter han var aflivet.

Det godt jeg har nogle søde forældre og en god forsikring haha
    Hvis jeg ikke havde haft heste, så havde jeg været rig smiley

• #19   17. mar 2015 Den er vidst meget dækkende! smiley

profilbillede
  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #20   17. mar 2015 Ej... Med min er det altid sådan noget: "Den har brækket griffelbenet, men det er helet helt fint"... Tror aldrig, vi har fået en uventet dyrlægeregning på over 1450 kr i de 5 1/2 år, vi har haft ham og kan ikke huske, vi har haft dyrlæge andet end Ca 3 gange udover vaccination osv. smiley

Når jeg hører, hvad kollegaer os bruger på husleje osv, tænker jeg også sådan lidt... Havde det ikke været for min hest, kunne jeg rent faktisk have et liv hahaha

• #21   18. mar 2015 Kender alt for godt det med de uforudsete ting :S

indtil i november måned har jeg de sidste lidt over 6år aldrig haft dyrelæge til andet end vaccination, tandraspning, gødningsprøve, og chip/pas..

Men i slutningen af december gik det galt..
    min store hest havde kolik tegn, men som gik over men efter det lå han stortset hele tiden ned i flere dage, og vi fik taget gødningsprøve samt blodprøve og de fandt aldrig noget på ham..
    5dage efter han havde haft kolik tegn fik min anden hest akut gærrings kolik.. 2dage efter han var behandlet for det fik han infektion i halsen og skulle have smertestillende og antibiotika..
    Dette kostede 7000kr..

1 måned efter altså sidst i december fik samme hest mild gærrings kolik..
    og de blev begge vaccineret
    5000kr

så har jeg fået ordnet tænder på begge..
    3000kr

så fik hesten igen kolik havde alm. dyrelæge ude om natten og behandle..
    3000kr

hun sendte ham på højgaard hvor det viste sig han havde kæmpe mængder af sand i tarmene
    12000kr for 4dage der..

så gik det endelig godt men nej nej her stopper det ikke..
    den anden dag havde jeg dyrelæge ud fordi den store af mine heste snottede og små hostede, der var dog intet at finde, men i forbindelse med det fandt han ud af at han højst sandsynligt har mavesår..
    så det er vi os startet behandling på..

det har os kostet en 2000kr

udover det skal jeg de næste par måneder af med 1800kr ca hver måned på behandlingen til ham med mavesår..
    og han skal ind og skifte foder (det bliver dog heldigvis ikke dyre)..

den med kolik for store mængder loppefrøskaller pga det..

Så på dyrelæge siden sidst i november til nu har jeg brugt mellem 32000-35000kr kun på dyrelæge, dertil kommer behandling efterfølgende..

så jo kender det med uforudsete ting.. det gør rigtig rigtig ondt i pengepungen for tiden..

• #22   20. mar 2015 Hvis det Calle der smider sko , så skal han bare ha de samme sko på som han havde på da du fik ham ..

• #23   20. mar 2015 Min smed synes ikke de var så gode for ham smiley
    Men nu er mudderet jo efterhånden væk, så burde det ikke være så slemt smiley

Kommentér på:
Det er dyrt at have hest!

Annonce