{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Underlig adfærd {{forumTopicSubject}}

Jeg har en normal meget rolig og omgængelig hest, som der ikke er nogle problemer med i daglig håndtering. Jeg kan børste hende over det hele, og hun plejer at stå stille og fint, specielt hvis alle hestene er på stald.
I dag da jeg var ude for at strigle hende, var hun som hun plejer: stille og rolig på staldgangen. Jeg redte hendes man og børstede mudder væk fra hendes hoved, og alt var som det plejer. Men da jeg ville flette en hingstefletning på hende, og jeg tog fat i manen oppe bag ørerne løftede hun hovedet meget høj og pustede sig op. Jeg prøvede så at nusse hende bag øret, hvilket hun normalt godt kan lide, med hun pustede op og lavede en meget underlig lyd.

Jeg har svært ved at beskrive denne lyd, men hvis man tænker på den lyd, som en hest laver når den brummer en anden hest velkommen, så hun lavede en lyd der minder om denne, men lyden kom i meget korte udbrud meget hurtigt lige efter hinanden mens hun pustede sig op. Jeg har aldrig hørt en hest sige således. Hun gjorde det samme, da jeg bagefter ville nusse hende under pandelokken, hvilket hun også plejer at nyde.
Til sidst lod hun mig nusse hende omkring nakke og ører, men hun slikkede så også meget voldsomt på jakke, trøje bukser, hud, alt hvad hun kunne komme i nærheden af.

Jeg aflæser udmidelbart denne adfærd som en reaktion på en slags stress eller ubehag ved at jeg rør hende oppe omkring ører. Det skal siges, at jeg ikke trykkede hårdt, jeg lagde bare min hånd mod hendes pels.
Hvordan ville i tolke denne adfærd ud fra hvad jeg har beskrevet? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig adfærd
Kommentér på:
Underlig adfærd

Annonce