{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Underlig Adfærd. {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet den lykkelig ejer a en super lækker DS DV hoppe på 15 år. jeg har købt hende i ringkøbing hvor hun bare gik som en drøm, og der var intet så snart man sat sig op på ryggen af hende.
Hun har gået her hjemme i 1½ mdr tid og vi har rigtig lært hinanden og kende, Troede jeg, i dag der fik jeg endligsadle hjem der passede til hende også ville jeg self. op og ride, da jeg giver hende sadle på er der ingen ting overhovedet, men da hun får hovedetøj på der begynder hun og stille sig til at flæbe (strække hals og vise tænder) tænkte bare hun fjollede og tænkte ikke vider over det, så kommer jeg op på hende men så begynder hun at gå baglæns og jeg prøver a drive hende frem af og det går da dog mod hendes vilje, men vi kommer frem, så da jeg vil vende hende stopper hun op igen og kan ikke ikke få hende frem, spraker til hende men hun bukker, jeg siger nej bestemt og prøver igen,. men ingen forskel får hende ikke frem, og hun bukker og laver tegn til buk, får min kusine til at trække hende frem da hun ikke skal vinde og stopper på et tidspunkt hvor det går godt.
Men jeg ville høre om hendes adfærd evt kan have tilknytning til at hun flæber og prøver a fortælle mig noget, kunne ikke se hun skulle have ondt i ryggen når jeg trykkede og hun reagerde heller ikke ved udstræk eller bøjning a alle 4 ben.
Kan en simpel tandrasp evt lave om på det?
Hvad er jeres erfaring.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig Adfærd.
  • #1   9. nov 2011 Det kan være hun er låst et eller andet sted.. Det behøver ikke være i ryggen.. Jeg ville have en til at kigge hvis det var min hest!

  • #2   9. nov 2011
    Gik hesten igennem handelsundersøgelse der inkluderede røngten? Red du den oppe ved ejer?


  • #4   9. nov 2011 prøv evt. equine touch smiley det er guld værd + en tandraspning for en sikkerheds skyld

  • #5   9. nov 2011 Hej igen.
    Hun var ikke igennem nogen hadelsundersøgelse da alle papir var iorden og i juli har haft fuld dyrlæge undersøgelse til a lave pas uden anmærkninger hvor papir blev fremvist. og har fulgt med hesten.
    Ja jeg var oppe og prøve hesten før jeg besluttede mig for at købe hende og der var der ingen problemer med hende og hun var så sød smiley
    er stadig i tæt kontakt med sælger har dog ikke konfronteret dem med det problem jeg har haft med hende i dag men det vil jeg self gøre, i morgen.
    Har ingenmistanke til at hun har været smertedækket da jeg var over a prøve hende, da jeg købt hende.


  • #7   9. nov 2011 Den har ikke været redet meget de sidste år hvor hun har gået som føl hoppe. men i sommers var hun udlånt til en berider hvor hun blev brugt dagligt ikke til hård ridning men dog ude dagligt.
    Hun havde stået stille i 2 mdr da jeg prøvede hende hos sælger og der var ikke noget. også igen 1½ mdr hos mig. Det eneste jeg forlangte af hende var at hun skulle skridt, men havde knapt sat mig op på hende før hun begyndte at te sig. ved det ikke er virkelig i vildrede, selvfølgelig vil jeg bestille en dyrlæge der skal komme og tjekke hende igennem for en sikkerheds skyld.
    Men hvis det viser sig der ikke er noget, og hun simpelhen ikke gider, hvad er jeres råd så? altså til at kunne motivere hende til hun syntes det er sjovt, evt stoler på mig selv om at jeg nu føler vi har et super godt bånd.


  • #9   9. nov 2011 Okay det må jeg prøve, måske jeg evt skulle prøve a starte fra jorden af? har egentlig ingen problemer med a arbejde fra jorden med hende, men det må vel på en eller anden måde skabe et større tillidsbånd mellem os

  • #11   10. nov 2011 jah det er det smiley


  • #12   10. nov 2011 Jeg var lige inde og se på dine billeder og kan se at hun stadig har hoppemave, hvilket gør at gjorden sidder meget langt fremme, dette kan måske også genere hende.
    Men hvis nu det viser sig det ikke er fysisk. så er mit råd at du eventuelt rider sammen med nogen eller rider en tur ud på hende istedet for baneridning, (hvis det altså var på bane du red hende sidst). Den sommer hun var udlånt til berider kan sidde i hende, ikke på den måde at hun har været redet hårdt eller forkert, men en hoppe som hovedsageligt har været brugt som følhoppe, kan altså blive ret øm hvis man pludselig forlanger samling af hende eller bare forlanger hun skal arbejde og på den måde kan hun forbinde rytteren med ømhed. "hun har prøvet det og det var ikke sjovt, så nej tak tænker hun" smiley
    Bruger hun ryggen og får hun bagparten ind under sig? Måske du kan husk det fra da du prøvede hende? hvis ikke så ville jeg arbejde fra jorden af med versader, traversade, bomme og andet smidighedsarbejde, så hun bliver løsnet op og eventuelt også longering.

    du kunne også hvis du har mulighed for det ride ud sammen med en anden, så er der selskab af en anden hest. eller trække hende en tur ud i naturen, give hende en græspause og så ride hjemad. det er altid rart at ride hjemad smiley


  • #13   10. nov 2011 Ved ikke om det bare er mig her, men du skriver du lige har fået sadlen lagt den op, og så sætter dig op, og hesten har ikke rigtig været redet. Så det undrer mig reelt ikke, at den er forvirret og siger fra. ny sadel rytter osv.

    At skridte er jo absolut minimum ja, men mentalt kan det med sadlen sagtens fylde meget oppe i hestens hjerne, derfor vil jeg klart anbefale start med at longere fra jorden, skridt trav galop, kontrolleret og med udstyret. så få evt. din veninde til at stå på midten, og rid rundt om hende, så hesten vænner sig til vægt og signaler fra rytter. og samtidig lige kan få støtte fra hende på midten.

    Hesten skal jo lige starte op igen, og mentalt starte forfra, evt. hvis du er i tvivl om tænder så start uden bid. og se om det gør en forskel.

    smiley tillykke med den nye hest, og ja en kiropraktor er altid en god ting, når det en ældre dame, der har fået føl osv. for der kan sagtens være skæve ting i ryg lænd osv, som kommer til udtryk når du nu begynder at bruge hende.

    (Min gamle hest havde mange problemer, og det var selv om han var gået rent gennem handelsundersøgelse.)


Kommentér på:
Underlig Adfærd.

Annonce