{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

vil ikke ud af folden {{forumTopicSubject}}

hej allesammen håber i kan hjælpe mig...
min lille pony vil ikke gå igennem ledet, idag fik jeg hende hen til det, men ligeså snart det blev åbnet sprang hun tilbage..
jeg prøvede alle de muligheder jeg kunne komme i tanke om, uden for meget pres
jeg er virkelig ked af det fordi jeg blev så sur over hun ikke bare kunne gå igennem det dumme led..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil ikke ud af folden
  • #1   11. apr 2015 Måske har hun fået stød og er derfor blevet bange for det. smiley

  • #2   11. apr 2015 Det hjælper ikke noget at blive sur og frustreret, det går direkte i hesten og så kommer der slet ikke noget godt ud af det. Det lyder som om, at din pony har lidt nærkontakt med hegnet og har fået stød. Det kan godt gøre dem bange. Det kræver nok lidt lokkelse og tålmodighed at få den med igennem (-:

  • #3   11. apr 2015 Kan du ikke få en til at hjælpe dig med åbne leddet?

  • #4   11. apr 2015 Prøv at lave nogle ting på vej hen til ledet foreksempel lave stop og gå og stop og gå så du flytter fokus prøv også at lade vær med at gå direkte hen mod ledet men prøv at gå lidt ved siden afså du igen flytter fokus, bare prøv at flytte fokus på en eller anden måde. Det kan måske hjælpe dig og dine problemer?:-/
    Med venlig Mathilde og Axton;-)


  • #5   11. apr 2015 Min pony vil heller ikke gennem leddet, hvis det gnistrer, fordi der er strøm i.
    Hvis jeg var dig, ville jeg sørge for, at strømmen var slukket, når du skal trække din pony igennem.
    Og så ville jeg prøve en dag i nærmeste fremtid at træne at trække ponyen gennem leddet.
    Tag nogle godbidder, træk den gennem leddet, brug så lang tid på det, som din pony har brug for, og giv hende en godbid, når hun er igennem.
    Så lukker du leddet, åbner det igen, trækker den igennem igen, og giver den en godbid på den anden side. Husk ikke at blive frustreret over det, det er nok fordi din pony har fået stød, og derfor forbinder hegnet med noget, der er skidt. Sørg for at gøre leddet så åbent, som du kan, når du trækker den igennem, så den bedre kan se, at den ikke vil blive ramt af hegnet, når den skal igennem. smiley


  • #6   11. apr 2015 Du må ikke blive sur på den, det kommer der intet ud af.
    Prøv at træne det, så den bliver tryg ved at gå gennem ledet. smiley


  • #7   11. apr 2015 Har været der, har også pt en hvor vi nu bruger led nr to. Tror han har fået stød. Vær obs på om der vandpyt ved ledet, hvis jorden er fugtig kan hesten have følt stødet gennem hovene, og så blir det ikke sjovt med det led. smiley træn når der ikke er andre på folden så du kan åbne ledet helt og ja vær sikker på jorden ikke er fugtig. Tolmodighed god træning

  • #8   12. apr 2015 Min pony havde en overgang hvor han ikke ville gå ind oå staldgangen gennem den ene ende og det viste sig at det var fordi han fik stød. Vi snakkede med staldejer som fiksede problemet og efter et par forsiktige forsøg holdt han helt op med at være nervøs smiley

    Sp jeg vil anbefale dig at gøre følgende:
    For det første så find ud af om der er strøm i jorden (om strømmen føres gennem vandet på jorden) og hvis det gør, så få ordnet problemet.
    Dernæst, så træn problemet som Madsen har beskrevet det overfor smiley


Kommentér på:
vil ikke ud af folden

Annonce