Købe hest sammen med mulige parter? {{forumTopicSubject}}
Ved ikke om overskriften siger det ordentligt, men nu prøver jeg at forklare hvad jeg mener
Jeg har længe gået og tænkt over at skulle leje min egen løsdrift, men i den forbindelse skal min basse selvf have en at gå med.
Har overvejet om jeg kunne søge part/parter inden jeg købte anden hest, sådan at de var med til at bestemme hvilken hest der skulle købes så den kom til at passe deres behov.
Jeg ønsker selv en hest/1.pony som kan ride dressur og spring. Niveauet har jeg ikke noget krav til da jeg ikke vil bruge den til stævner, men det kan være at parterne godt vil det?
Jeg ønsker måske kun at ride den på tur eller bane en gang om ugen maks, (vil gerne fokusere på min egen nemlig men også have en der kan 'storme' igennem en springbane) derfor jeg tænker to halv parter eller en helpart, så hesten får den opmærksomhed og motion der passer til den.
Jeg har ikke lyst til at købe hest, som bare kommer til at stå stille, fordi jeg ikke kan få part til den efter købet.
Lyder det total hul i hovedet? Eller tror i det vil kunne lade sig gøre?
Det er ikke aktuelt her og nu, tænker bare frem ad
Og i får lige et billede af min pony med
(Lig også gerne et billed ind af jeres/jeres parter efter svar, så bliver emnet lidt mere hyggeligt)
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
Det kunne måske være en ide, hvis du havde haft en part igennem længere tid, som du kendte godt, og nogenlunde vidste hvor du havde en.
Men skal finde en inden du finder hesten, aner du ikke om vedkommende er ansvarlig og stabil før i jo er i gang
apr 2009
Følger: 51 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 91 Svar: 1.068
Hvorfor tilbyder du ikke opstaldning istedet? Så tjener du lidt penge, og din hest får selskab, samtidig med at du har en at ride tur sammen med
okt 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 5 Emner: 137 Svar: 968
Situation for parten: Fed mulighed, fedt at være med!
Husk at i begge skal være enige om nogle ting muligvis en kontrakt omkring det! der findes mange gode parter! Før jeg fik min nuværende hest havde jeg part på den samme hest i 5 år. og min veninde har også haft part på sin i 5-6 år derudover underviser jeg en ung pige som har haft part på sin i ca 8-10 år !!
Så det kan lade sig gøre i skal bare være enige om alt fra starten af
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 51 Emner: 100 Svar: 591
Jeg har en part som har redet her i 6 år ca, og hun valgte faktisk selv den den fuldblod jeg har nu
Hun deler ham med en anden part og det fungerer super fint og det er rart at have nogen at ride med
Skulle det ske at de begge stopper, så har jeg sådan set intet at bruge hesten til og så bliver han solgt..
Men det regner jeg bestemt heller ikke med sker..
Dog ville jeg aldrig gøre det samme med en ny part.. Det var KUN fordi hun har redet her så længe og jeg kender hende så godt.. Kunne ikke drømme om at lade en ny part have indflydelse på køb af hest
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.019
jan 2013
Følger: 13 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 66 Svar: 590
Kontrakt ville der selvf altid blive lavet. Dette tager jeg som en selvfølge.
Kan godt se hvad i mener med at have kendt parten i længere tid, har bare overhovedet ingen venner der rider eller kan lide heste.
En part kan jo altid springe fra om man har dem før eller efter?
Opstaldning: jeg kan jo ikke ride deres heste. Det er fordi jeg gerne vil have en mere frisk/aktiv hest til lidt spring ca. En gang om ugen, hvilket min egen ikke kan bruges til.
Men så i anbefaler ca: Jeg køber hest på relativt spring og dressur niveau som jeg ville ønske og så søge part til den bagefter? Parten vil jo stadig være en jeg ikke kender og ved jo ikke om parten er useriøs før vi alligevel er i gang?
Tak for svar
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
køb en hest du vil have, so du vil være glad, som lever op til det behov du har. og led så her efter, efter en part.
jeg købte sidste sommer en hest der skulle gå som selskab til min vallak, til mit held kom den hest jeg i en lang periode har sagt jeg ville til salg samtidig, så hende købte jeg..... jeg har en hoppe der har helpart, som jeg faktisk aldrig ser, da den står opstaldet langt væk, god ordning for parten, og hun knus elsker min hest, men en elendig ordning for mig. De to jeg har hjemme, der får jeg kun brugt den nye, og min vallak går bare og hygger sig på folden.
mine heste skal kunne gå i flere uger uden at blive brugt og stadig være lige cool når det pludselig passer mig at ride dem. jeg har ikke et problem med at lade hestene gå for i min optik er ridningen for min skyld ikke for hestens.
Købe hest sammen med mulige parter?