{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest taber hele tiden sko
  • #1   12. jun 2015 Skift smed....

• #2   12. jun 2015 Er han vild på folden?

• #5   12. jun 2015 Hvis hesten har så dårlige hove, at den ikke kan holde skoene på, så burde den gå med boots i en længere periode, indtil hovene er fine igen. Sømmene ødelægger hoven endnu mere, så den får svært ved at få stabiliseret hovvæggen.

Der findes et hav af forskellige tilskud til hovene, som man kan købe sig fattig i, men hvis hesten ellers generelt er dækket ind med vitaminer og mineraler, så burde dette ikke være nødvendigt.

Hvis den i stedet har tendens til at træde forskoene af, fordi den smeder, så kan du selvfølgelig prøve at træne den i at stoppe med at smede. Dvs. sørge for, at den løfter forbenene inden den sætter bagbenene i jorden (kan trænes når du trækker med den). Det er absolut IKKE sikkert, at det lykkes for dig.

Derimod kan din smed lægge nogle special forsko på, som ikke kan trædes op i. Hvis din smed ikke har kendskab til dette, så bør du overveje at finde en anden smed, som ved lidt mere om emnet.

Held og lykke med det smiley

• #6   12. jun 2015 Her hjalp et smed skift.

• #7   12. jun 2015 Min gjorde det samme. Efter vi skiftede smed og gav hende to klokker på, på hvert ben, har hun ikke trådt dem af smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #8   12. jun 2015 Jeg ville også skifte smed. smiley

Nu ved jeg ikke, hvilke klokker du bruger, men har indtrykket, at disse gør det sværere for hesten at træde skoene af (hvis det er det, der sker), fordi de er tykkere og altid dækker skoene pga ballestop.
    Kan forestille mig, at fx gummiklokker kan rykke på sig ved voldsom leg.

profilbillede
  • #9   12. jun 2015 Jeg vil ikke skifte smed smiley
    Tak for rådene

• #10   12. jun 2015 Jeg ville uden tøven også skifte smed - Det er usundt for hoven at smide sko så tit og du risikere både seneskader og overbelastnings skader hver gang den river en sko af...

Min hest var tidligere SLEM til at smide sko også... Men det er hun ikke længere... Efter jeg skiftede smed..

• #11   12. jun 2015 Må nok også sige: Skift smed! Når den smider skoene så tit så ender du med en skadet hest før eller side ...

• #13   13. jun 2015 Jeg bliver ikke nødt til at skifte smed?
    Min smed er skide dygtig og han bruges også af flere "topryttere"..
    Hans arbejde er helt i top, men min ene hest vil bare ikke beholde de sko på smiley

Jeg er blevet anbefalet en intensiv biotin kur fra england, så den vil jeg prøve smiley

Tak for hjælpen

• #14   13. jun 2015 Bare fordi den pågældende smed bruges af nogle "top ryttere", er det jo ikke ens betydende med at hans arbejde passer til lige netop DIN hest´s behov...

Men det styrer du jo heldigvis selv.. Du spurgte til råds, og det fik du... Om du så vil lytte eller ej, det er jo op til dig selv..

• #15   13. jun 2015 Nej men mit argument med at jeg synes han er dygtig var åbenbart ikke nok smiley

Jeg har skrevet at jeg ikke vil skifte smed, så må folk meget gerne komme med andre råd istedet for det samme smiley

Kommentér på:
Hest taber hele tiden sko

Annonce