{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.719 visninger | Oprettet:

Hvornår skal et sår sys? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lige opdaget at min søsters hest har fået et sår på det ene forbens overarm. Såret sidder faktisk præcist der hvor stregen som symboliserer overarmen, på dette billede:
http://www.davincico.dk/images/emne/sep2007/ydre.jpg

Dette sår er ca. 1,5 cm langt og jeg vil skyde på 3-4 mm dybt. Mit gæt er at han er blevet sparket (han bestemmer på folden, og leger meget med den anden vallak.) og huden så er 'sprunget' da såret er rimelig clean. Ikke rigtig noget blod. Så er ret friskt.

Sprøjtede antibacteria i såret og smurte det med kopattesalve, og smurte insektspray rundt om såret- ikke i.

Er det et sår, som I ville have syet? Jeg vil sige at der kun skal et sting til, his det skal.
Hvornår skal et sår generelt sys? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår skal et sår sys?
  • #1   15. jun 2015 Såret burde sys. Men det skal være hurtigt hvis det skal kunne lade sig gøre.. Husker ikke hvor længe Max er.. Tindur fik et kut ca 10cm over koden for nogle år siden. Det burde have været syet men jeg troede ikke det var nødvendigt.. Det er healet rigtig fint men han har et stort arr der i dag.. Dyrlægen ville have syet det.

Mvh TT

• #2   15. jun 2015 Det må maks være 8 timer gammelt for at det kan syes smiley

• #3   15. jun 2015 Colour fik et spark på bagbenet, det var en halv finger dybt da der var blevet lavet en hel "lomme" inden under.. Ja undskyld billedet smiley

profilbillede
  • #6   15. jun 2015 Heidi - dit ligner det Tindur havde over koden.. Han var dog en tur i hegnet pga en anden hest smiley

Mvh TT

• #7   15. jun 2015 Det er på ingen måde så slemt, som de billeder i viser! smiley

Fik lige min far til at kigge, og han mener ikke det skal sys. Så jeg sørger bare for at holde det rent, og tjekke om der går infektion i det.

• #10   15. jun 2015 Min havde lavet noget alla dit. Det var dog dybere, men kun gået lige igennem huden. Man kunne altså se ind til laget under huden, men der var ingen skade. Hun kom på antibiotika, fordi hun altid hæver op over sår og der går betændelse i alt smiley

Men som der er skrevet før, så hellere ringe en gang for meget smiley

• #11   15. jun 2015 Hvis det skal syes så skal det ske når såret er helt frisk, mener der er en huske regl der siger at der maks må gå 8 timer.
    men hvis du først har smurt noget på/i så kan det ikke syes.
    Så hvis det sker en anden gang skal du ringe efter dyrlægen før du selv gør noget ved det.
    Jeg har mobil nr. til min dyrlæge så når sådan noget sker, så sender jeg ham lige et billede med mobilen, og spørger om det er noget han skal se på eller om jeg bare selv skal rense det.
    Men tror det er de færeste dyrlæger der giver deres mobil nr. ud.

• #12   15. jun 2015 Jeg har da også min dyrlæge sit nummer smiley
    Er hun ikke på vagt eller ikke kan hjælpe så beder hun mig ringe på hoved nummeret smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Hvornår skal et sår sys?

Annonce