{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Nej til lukning af Toftegården i Albertslund! {{forumTopicSubject}}

Albertslund kommune har sat et lukningsforslag i høring. Vi vil jo gøre alt for at vores dejlige dyregård ikke skal lukkes, så vi vil derfor bede Jer støtte op om Vores kamp.

Dyregården/Toftegården er en besøgsgård og et økologisk landbrug, som også huser områdets 4H børn. Toftegården værner om de gamle danske husdyrs racer, som de bevarer og udstiller hvert år. De er et stort aktiv for kommunens andre faciliteter såsom institutioner som dagligt besøger gården, men de deltager også i børnefest ugen og giver hestevognskørsel, pony træk til grøn dag og mange andre arrangementer.

Toftegården/4H giver børn mulighed for at ride, tage kæledyrs kørekort, dyrskuer og en masse andre arrangementer.
Lukker Toftegården, lukker 4H gruppen og børnene har derefter ingen sted at være og ligeledes de mange dyr som gården har. Vi beder Jer igen, støt op om Vores dejlige gård

http://www.skrivunder.net/nej_til_lukning_af_toftegarden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nej til lukning af Toftegården i Albertslund!
  • #1   19. jun 2015 Ærgeligt, de vil lukke sådan et sted. Gid, vi havde flere af dem. Flere steder, man kunne komme ud og opleve dyr, lære om god behandling og tage kørekort til kæledyr. Jeg har selvfølgelig skrevet under.

Håber inderligt, at underskriftsindsamlingen bliver taget alvorligt ..

• #2   19. jun 2015 Hvad er årsagen til forslaget om lukning? Er der andre lignende tilbud i området?

Jeg går udfra det hænger sammen med økonomien, så måske man skulle se på mulighederne for at financiere stedet med færre offentlige midler.
    -måske kommunen så er mere villig til fortsat at give tilskud, ved størrelsen på tilskuddet bliver mindre

• #3   19. jun 2015 tak smiley vi har til august før høringen er overstået og indtil da er vi mange der vil kæmpe for at vi kan få lov at beholde Toftegården smiley

• #4   19. jun 2015 årsagen er at de vil etablere et nyt kulturtorv. Til dette er de nødt til at spare penge andre stedet fra og et af de steder er så Toftegården. Der er ikke andre steder i nærheden som fungere på samme måde hvor besøgende kan komme gratis og klappe dyrene samt få ture på vores ponyer og er man heldig er det også muligt at få en hestevognstur. Derudover benyttes gården af institutioner fra flere kommuner som bestiller hestevognsture og folk kommer langvejs fra for at besøge gården. I Albertslund findes der så også Albertslunds rideskole men denne er også lukningstruet så de vil lukke de to steder hvor rigtig mange børnefamilier og unge har rigtig stor glæde af.
    ang. rideskolen så er der rigtig mange andre rideskoler i nærheden men besøgsgårde af denne type findes der desværre ikke lige i nærheden, og derfor vil vi rigtig gerne holde fast i Toftegården da den har eksisteret i rigtig mange år smiley
    muligheden om nedskæring er desværre heller ej muligt i følge de oplysninger vi har fået, så det eneste vi kan gøre for at bevare Toftegården er at samle flest mulige underskrifter osv. inden høringen er slut og sagen skal op for politikerne smiley

• #6   19. jun 2015 Har tilbragt det meste af min barndom der, så har selvfølgelig skrevet under! Det ville være så trist hvis dyregården måtte lukke smiley

• #7   20. jun 2015 tusind tak begge to smiley vi er mange der vil kæmpe til det sidste for at Toftegården fortsat skal have lov at blive! smiley så vi kan som sagt bruge al den hjælp vi overhovedet kan få! smiley

• #8   20. jun 2015 Underskrevet!

• #9   20. jun 2015 Tak smiley

• #10   20. jun 2015 Jeg ville ikke selv gøre noget, da jeg absolut intet forhold har til stedet. Jeg kommer kun i københavnsområdet når jeg er på job derovre smiley derfor synes jeg også at det er forkert af mig at underskrive. Men det er hvad det er.

Hvis de har gamle danske husdyrracer, og gør noget for at bevare eller udbrede dem, så kunne man jo også alternativt tage kontakt til foreningen for gamle danske husdyrracer for at få lidt hjælp i form af en kommentar. Jeg kan så ikke huske nøjagtigt hvad den forening hedder.

• #11   20. jun 2015 Tak for rådet smiley vi er medlem af den forening og der er også taget kontakt til dem smiley det er helt valgfrit om man vil skrive under eller ej så helt fint du ikke føler for det smiley men alligevel Tusind tak for rådet da vi tager alle råd og kommentarer med os videre i arbejdet om at undgå at kommunen lukker gården smiley

• #12   21. jun 2015 Jeg har underskrevet! Jeg har selv min daglige gang på en 4h-gård, hvor mine 2 heste bla er opstaldet. Jeg ville ikke kunne leve uden vores dejlige gård i Præstø, hvilket i sikkert heller ikke kan med Toftegården !

• #13   21. jun 2015 Tak smiley vi er rigtig mange som er glade for gården samt den kommer mange børn til gode så vi er helt klart mange som meget gerne vil bevare den smiley

• #14   21. jun 2015 Det kan jeg godt forstå!!:)

Kommentér på:
Nej til lukning af Toftegården i Albertslund!

Annonce