{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Wintec - for og imod.... {{forumTopicSubject}}

Jeg er meget i tvivl omkring wintec sadlerne. Men umiddelbart kan jeg godt lide dem.
Men jeg har tidligere haft en som jeg ikke var helt tilfreds med - kan dog ikke huske modellen, men mener det var en kombisadel.
Mit problem er at jeg gerne vil have store støtter ved benen og samtidig et ret dybt sæde - i en springsadel.

Hvordan er jeres mening omkring springsadlerne og muligvis kombisadlerne. Fordele og ulemper.

Håber der er nogen der gider at tage sig tid og byde ind med noget brugbart... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wintec - for og imod....
  • #2   13. jul 2015 Jeg har for tre uger siden erhvervet mig min første Wintec springsadel - også med flytbare og udskifteligt støtter, hvilket gør det nemmere at tilpasse sadlen til rytteren også.
    Jeg har købt en Wintec 500 med Cair luftpudesystem - hvilket jeg indtil videre ikke kan klage over. smiley


    profilbillede
  • #3   13. jul 2015 Lige et billede mere smiley

    profilbillede
  • #4   13. jul 2015 Hvis du vil have dybt sæde og store støtter i en springsadel, så er det bedste bud en Kieffer Nobert Koof..

    Ang. wintec, så bliver det aldrig en sadel jeg ville have hængende. Slet ikke når de efterhånden koster det samme som lædersadler.
    En af mine veninder havde en wintec Isabell Werth, og den ødelagde ryggen på hesten, da luftpude systemet bare ikke fungerede til hendes hest.
    For selvom man kan skifte kopfjern, og der er luftpude system i, så er det ikke ensbetydende med at de kan lægge på alle heste.. Selvom rigtig mange er af den holdning/overbevisning..

    Men som sagt.. Jeg ville hellere købe en lædersadel i et kvalitetsmærke der har et par år mere på bagen, end en wintecsadel..


  • #5   13. jul 2015 Wintec er en super fin sadel til prisen, og den er meget let at tilpasse både hest og rytter. Sadlen har ikke et helt vildt dybt sæde, men bestemt ikke dårligt alligevel.
    Jeg bryder mig dog ikke om at ride i dem, men jeg tror det er fordi jeg har prøvet en lidt bedre kvalitetssadel, og så kan man bestemt godt mærke forskel når man kommer tilbage i en Wintec. Men til prisen er der som sagt en rigtig god sadel med mange kvaliteter.


  • #6   13. jul 2015 Jeg har været rigtig glad for både mine Wintec og bates sadler smiley
    Man skal bare huske at selvom der er udskifteligt kopfjern og cair-stystem, så er det ikke ens betydende med at sadlerne kan ligge på alle heste smiley


  • #7   13. jul 2015 H ad med tekna sadlerne, de er heller ikke så dyre. smiley

  • #8   13. jul 2015 Sjovt at Nobert koofén kommer på banen, for det er jo absolut min foretrukne sadel - synes aldrig at jeg har siddet bedre end i den jeg havde. Det kan godt være at det må blive sådan en igen - hvis ellers den kan komme til at ligge på min hest.
    Men dejligt med lidt for og imod for Wintec sadlerne - er dog stadig lidt i syv sind. Må se hvad tiden bringer for min numse og hestens ryg... smiley


  • #10   13. jul 2015 Jeg hader ganske simpelt Wintec sadlerne smiley Synes det er nogle elendige papsadler at sidde i - og alligevel har jeg en Wintec 500 dressursadel m. uldstopning smiley
    Dette var bestemt heller ikke lige min ønskesadel, MEN den passer min unghest som den skal, hun går rigtig godt med den og den ligger godt, og det var den eneste sadel jeg havde råd til (havde ikke ret mange penge, og den er købt brugt). Så indtil jeg har pengene til en ordentlig sadel for både hest og rytter, så må jeg "lide" med min forfærdelige sadel, for selvom jeg hader at ride i Wintec sadler, så er det vigtigere for mig at sadlen passer hesten end den passer rytteren (men helt optimalt at den passer begge parter smiley )


  • #11   13. jul 2015 wintec er bananformede så hvis en hest har meget lige ryg så passer den ikke til hesten, luftpuder eller ej smiley
    Min datter har en springsadel i wintec (det var den eneste der var lille nok) og den sidder hun super i men jeg synes jeg har en del besvær med at få den til at ligge helt optimalt på ponyen...


  • #12   13. jul 2015 Jeg kan personligt ikke fordrage Wintecsadler. Og det gaelder baade spring, dressur og kombisadler. Har aldrig i mit liv redet i en jeg kunne lide. Og de er absolut ikke lavet til ryttere med lange ben. Og saa synes jeg ogsaa de er grimme og billige at se paa. Jeg ville vaelge et andet maerke.

  • #13   13. jul 2015 Imod Wintec. Har haft en 5000 spring. Hårdt fladt sæde og ingen støtte. Jeg har også redet i kombi og dressur og ingen fan af de heller. Så ville jeg hellere kigge på Hdr e.l.

    Mvh TT


Kommentér på:
Wintec - for og imod....

Annonce