{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

Pony og vægt:) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen:)
Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan kaste lys over. Jeg har en maks 1'er pony på 24. Stadig konkurrence aktiv i spring og springer 80-90 baner. Jeg fik ham "vejet" idag med et vægtnålebånd og umiddelbart vejer han 385kg.

Er det for meget? Han ser ud til at være i fin huld, ribbenene er som de skal være, gemt bag skind og pels men kan mærkes ved at køre hånden ned af siden. Han sveder ikke ret meget under træning, til trods for vi arbejder igennem i godt og vel en times tid hver dag (med få fridage i ugerne). Han er på fuld græs nu, og vil bare høre om i synes der er for meget vægt eller hvordan. Jeg synes umiddelbart at det virker okay?

Vibeke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pony og vægt:)
  • #1   21. jul 2015 Hvor ser han fin ud i den alder.
    Bruger målebånd til mine heste, Dyrlægen mener det måler for lidt.

• #2   21. jul 2015 Ligesom med mennesker så ville jeg ikke tænke så meget på tallene fra vægten så længe hesten ser fin ud i huld, er glad og tilfreds og arbejder som den skal.
    Men umiddelbart syntes jeg ikke det lyder voldsomt for en konkurrence-pony - Den har jo sikkert en del muskler også.

• #3   21. jul 2015 Tak tak:) det her er dog mere ham nu, men der kan man jo ikke se maven;)

profilbillede
  • #4   21. jul 2015 Lige præcis. Og ville nok mene at kondien er god og formen er der hvis han ikke sveder efter en times ridning (let/moderat). Har vi springtræning, så sveder han da men sket ikke som nogle andre heste gør:) lidt på halsen, mellem bagbenene og så under sadlen og gjorden. Det der med at skumsvede har jeg ikke set ham gøre i et par år nu? smiley

• #6   21. jul 2015 Han er skam sund og glad;) umiddelbart ville jeg jo også mene det var som. Det skulle være, men blev sku lidt i tvivl idag, og ville hellere lige høre om hvad jeres måske vejede ( hvis i også havde en som ham) smiley

• #7   21. jul 2015 Målebånd kan være OK til at give et praj om hesten er til den tykke eller tynde side, mere seriøst skal man ikke tage det. Gå ud og se på din hest; Fungerer den optimalt i træningen? Er den til den lidt for vågne eller lidt for sløve side? Er den ellers dækket ind?
    Det er meget forskelligt hvilket huld heste trives bedst med og ud fra din beskrivelse, trives din pony fint med det huld den har.

• #9   21. jul 2015 Tak:) det var lige det jeg tænkte jeg ville høre;) han er fuld af energi til træning så vil mene at han er som han skal være:) tak for det allesammen smiley

Kommentér på:
Pony og vægt:)

Annonce