{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løsdrift om vinteren??
  • #1   22. jul 2015 Ja alle kan gå I løsdrift

• #2   22. jul 2015 et læskur er en god idé smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #3   22. jul 2015 Det kan de sagtens, hvis forholdene er gode. smiley

• #4   22. jul 2015 Alle kan gå i løsdrift smiley kommer den om sommeren så når den at sætte pels således at du forhåbentlig kan undgå dækken smiley men hvis den ikke kan holde huld med grovfoder ad libitum (hø) og et godt og passende fuldfoder så må du nok smide et dækken på desværre smiley

Mvh TT

• #5   22. jul 2015 Ja under de rette forhold kan alle racer gå i løsdrift året rundt smiley

• #6   22. jul 2015
    Alle racer kan gå i løsdrift, om hesten så trives er noget andet :o) Nogen heste duer bedst til boks, andre bedst til løsdrift og for nogle er det ligemeget.

• #7   22. jul 2015 Ja alle kan gå i løsdrift smiley jeg har både haft fjordhest, Shetter, dv'er og haflinger i løsdrift. Min dv'er havde ikke voldsom meget vinterpels og min haflinger var klippet, så fik de bare dækken på efter hvor koldt der var, og de frøs på intet tidspunkt smiley men jeg har altid givet dem frøgræs og hø ad libitum hele vinteren, og det er med til at de kan holde varmen smiley og så stod de på fast bund med tørv og spåner, så ingen bare pletter i bunden!

• #8   22. jul 2015 Min pinto går i løsdrift med en knabstrupper og fuldblod. Helt uden problemer.. smiley

• #9   23. jul 2015 Ja alle kan gå i løsdrift, hvis de ellers har det godt med flokken, så burde alle kunne trives i løsdrift, men der kan være ting som desværre er menneske skabte som gør at en hest måske ikke kan gå i løsdrift..

Min DV vallak går i løsdrift, han er dog nød til at have dækken på om vinteren da han ellers taber sig helt vildt, men har han dækken på er der ingen problemer og han elsker det smiley

• #10   23. jul 2015 Vores flok i løsdrift består af en fuldblod, en fuldblod trakenerbl. En DV. To islændere, en fjordblanding og der kommer snart en shetter.
    Ganske uharmonisk flok men alle trives og mangler ikke noget.
    Fuldbloden og DV er begge over 20 og de får dækken på om vinteren. Det er træls men nødvendigt.
    Jeg har altid haft hest i løsdrift og jeg har aldrig mødt en der ikke kunne gå i løsdrift. Jeg har mødt enkelte heste der trivedes dårligt i løsdrift, men de kunne godt gå der.

• #12   23. jul 2015 Jeg kan ikke komme tanke om en grund til, at en race ikke skulle kunne smiley
    Min egen DV'er er jeg nødt til at have i løsdrift/døgnfold hele året rundt, for han kan simpelthen ikke stå på boks. Han bliver stadig klippet og får et dækken på, og det fungerer helt fint for os - mest for ham dog, jeg ville helst have ham på boks om vinteren smiley

• #13   23. jul 2015 Jeg har hørt nogle påstande om enkelte heste, der ikke kan holde varmen i løsdrift eller som af anden grund ikke trives med det. Men hvis der er godt stråfoder ad libitum, gode vitaminer/mineraler, gode bundforhold og rig mulighed for ly/læ og bevægelse, så skal hesten godt nok være ret sart hvis ikke den trives i en løsdrift smiley

• #14   23. jul 2015
    Lisette B - Min kan ikke holde varmen, trods grovfoder ad libitum. Det sker også når hun bare står på fold at hun fryser med heldagsregn og blæst.

Og da hun ikke er en hest, der tør gå ind i et læskur når der står andre heste, samt hun er så "smart" at hun går væk fra grovfoder når det begynder at regne - så er det ret let og fryse :o).

Også er hun bare socialt akavet, så det skal virkelig være heste hun trives med - max 1-2 andre hvis hun skal deles om grovfoder med dem, ellers får hun ikke noget at spise men står bare og kigger på de spiser.

• #15   23. jul 2015 Krikken - jow, men så er løsdriften jo heller ikke optimal! Der bør være flere læ/ly steder, mange stationer med stråfoder, og man er jo nødt til stadig at fodre hver enkelt hest, så den holder huld, selvom de står i løsdrift. Erfaring siger mig, at man kan indrette sig ud af problemerne. Desværre er løsdrifter ofte ikke særlig smart indrettet, og så går det ud over nogle heste - det dutter jo ikke, og nej, så er det ikke optimalt smiley

• #16   23. jul 2015
    Men dyret tør stadig ikke gå ind i et læskur, hvis der står en anden hest i og hun er også dum nok til ikke og gå hen til fx et andet sted med mad, men står bare og glor på at de andre spiser to meter væk :o). Ligesom hun derfor heller ikke ville gå hen til et andet læskur.

Og ja, det at hun fryser trods adgang til grovfoder :o)

• #17   24. jul 2015 Men så er hun også en af de heste jeg vil kategorisere som særlig "sart" smiley

Kommentér på:
Løsdrift om vinteren??

Annonce