{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hø/træpiller forbrug pr hest
  • #1   25. jul 2015 Jeg bruger træpillesmuld, og bruger ca 250 kg til opstart af boksen. Herefter ca 20-30 kg pr uge, alt efter hvor stort et "svin" der bor i boksen.

Forbrug af hø er svært at sige, fordi der er forskel på hø og det har jo også betydning, hvor meget græs hun evt har adgang til.
    Man siger som en huskeregel 1 kg hø pr 100 kg hest, så de fleste heste ville kunne klare sig med 6-7 kg hø om dagen.
    Jeg har dog en hest, som absolut ville blive bollefed af 1 kg hø pr 100 kg hest. Og så en hest som ville tabe sig vildt på så mager en kost. Så der må man nok kigge på hestens huld og så justerer ind.

MVH Charlotte

• #2   25. jul 2015 Jeg bruger 8-10 pakker i opstart og 3 pakker om ugen efterfølgende smiley
    En hest skal have 1.5 kg hø pr 100 kg hest smiley
    Dog før vores fjoller som ikke går til ridning kun 5 kg hø/wrap dagligt også fri halm smiley

• #3   25. jul 2015 Jeg bruger ca 200 kg i opstart og derefter 25 kg om ugen.

Min får en del hø, ca 15 kg om dagen. Så har han noget at tygge i, og jeg slipper for at give ham for meget krybbefoder.

• #5   25. jul 2015
    Hø/wrap i slowfeeder hvor du evt. blander rundt med godt halm - minimum 2 kg pr. 100 kg hest. Hvis hesten så også er tyk så skær ned på foderet så den får et minimum af det fx et foder der skal gives med 100 g pr. 100 kg hest eller kun vitaminer og lucerne.

Bruger enten 1 sæk med 15 kg i om ugen, eller en sæk med 25 kg i hver 2 - 3 uge, det er lidt forskelligt.

• #6   25. jul 2015 Er lige opstartet på træpiller stod før på spåner og har brugt 6 sækker indtil nu i opstart og det skal så 2 ind nu her mandag :). Er lidt hysterisk med de piller der smiley . Min går ude i 12 timer og på græs. Han ligger lige nu på 6-9 kilo wrap om dagen . Til vinter 10-15 kilo:)

• #7   26. jul 2015 Jeg giver træpiller ude i stalden, det er meget forskelligt, bruger nok 5 til start også er det forskelligt hvor tit jeg smider nyt ind kommer meget an på hesten og hvor meget den sviner!! Vi giver hø de får 4 kilo pr dag delt op over to omgange 2 kilo når de kommer ind ind og derefter 2 kilo aftenhø til natten!! Vil du vide mere så skriv:-)

Kommentér på:
Hø/træpiller forbrug pr hest

Annonce