{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Er det helt umuligt? {{forumTopicSubject}}

Er det helt umuligt at finde en halvpart/låner til min kære hest?
Han er ikke tilredt (er man velkommen til at gøre) men jeg betaler gerne 1500 kr om måneden til opstaldning uanset hvor henne. (self et GODT HESTEVENLIGT sted)

Sagen er den at jeg ikke har tid til ham lige i øjeblikket da jeg har baby og skole, men jeg NÆGTER at sælge ham, da han betyder rigtig meget for mig, og jeg kan ikke undvære ham for evigt.
Men syntes bare det er møg svært.
Han er verdens sødeste hest, total cool og meget glad for menneskekontakt.
Han bliver sjældent bange osv smiley
Men alligevel er der ikke særlig meget rift om ham. smiley

Hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det helt umuligt?
  • #1   25. jul 2015 Måske fordi han ikke er tilredet? smiley

    Ved det ikke det var bare en idé smiley Men han ser meget sød ud så du skal nok finde en! smiley


  • #2   25. jul 2015 Tænker også det er pga at den ikke er tilredet/rytter tilvendt
    Det kan skræmme lånere væk da det typisk er noget man vælger før man får egen hest og derfor helst vil starte ud med en redet hest smiley


  • #3   25. jul 2015 Jeg forstår ikke at der er ingen der vil have part/låner ham!
    Min gamle part (som nu er min egen hest) var overhovedet ikke tilredet, han kunne Intet, han var skide nervøs for ALT, men jeg faldt for ham og han er nu tilredet, er utrolig rolig og han er bare en fantastisk hest.
    Der skal nok komme en! smiley hvis jeg havde pengene ville jeg gerne tage i mod ham ;))
    Prøv at sætte annoncer op i din nærmeste købmand, eller lig ham op på en facebookgruppe. Jeg fandt Blesi ved en annonce hos min købmand smiley


  • #6   25. jul 2015 Jeg søgte en part til min egen også. I lang tid... Måske i over et halvt år, men det var intet jeg bekymrede mig om da det ikke hastede. Det var bare en tanke jeg havde.

    Jeg søgte længe, der var i forvejen få der søgte en part i mit område, så det gjorde det ikke lettere, at hun ikke er helt tilredet endnu, og at jeg måske træner min hest anderledes end de fleste i mit område. Så jeg regnede faktisk ikke med, at det ville ske.

    Men pludselig mærkede jeg, at nu skulle jeg ligge en annonce på facebook - 5 min. efter skrev en interesseret, som også er Blikas part i dag. Hun er den sødeste, mest forståelige pige jeg nogensinde har mødt, og jeg er glad for at jeg ikke hastede afsted med at finde en part.

    Nu ved jeg ikke hvor længe du har søgt part, men min erfaring er i hvertfald, at det er svært at finde til utilredne heste, da det er det de fleste gerne vil - altså ride. Selv ville jeg ikke have et problem med en part der var utilredet, eller ikke kunne rides, fordi jeg elsker gåture og jordarbejde.

    Men det kommer meget an på den enkelte person. Jeg håber du finder en part til din skønne skønne skønne bedste ven. smiley


  • #7   25. jul 2015 Line:
    Han er omkring 165 cm smiley
    Han er utrolig fantastisk til at komme ind i nye flokke, han smasker med det samme han møder nye, og han er generelt bare utrolig cool og vil rigtig gerne en hel masse.
    Han har gået på fold lige ved siden af en stor landevej, der har kørt traktorer på folden og han har været ude og gå et par ture og der har han ikke sagt noget til diverse. Han går højst lidt hurtigere, men ikke noget man ikke kan stoppe igen smiley
    Han har et fantastisk sind, meget rolig og tager pænt imod nye ting, han skal bare lige ha 2 sek til at se tingene an og så vil han gerne smage lidt på alt. smiley
    Han bliver kaldt pensionisten fordi han er ligeglad med alt og altid tager tingene stille og roligt smiley
    Har haft sadel liggende på ryggen (uden udstyr) og haft små børn oppe og sidde, og han sagde intet til noget af det smiley
    Han bryder sig IKKE om at blive efterladt, men tager man HAM væk fra flokken er der ikke noget.
    Han kalder lidt i starten, men så længe man viser at man passer på ham, stoler han på en smiley
    Han kravlede gerne ned i lommen på folk hvis han kunne.



    Ja, det er nok fordi han ikke er tilredet, men jeg er desværre blevet en kylling efter at jeg har fået bebs -.-'
    Vil hellere end gerne hjælpe med tilridningen så det skulle ikke være et problem smiley
    Og han skal snart igang, for han elsker at bruge hovedet smiley
    Og ja, han er bare lige så skøn som han ser ud, har haft ham siden han var 2 måneder gammel, og han blev 4 år i maj, så i kan nok se hvorfor jeg ikke kan sælge ham smiley


  • #8   25. jul 2015 Havde han været 10 cm større så ville jeg gerne smiley men ja det er fordi han ikke er tilredet. Jeg selv har haft flere parter hvor jeg har måtte starte forfra eller i det hele taget påbegynde tilridningen. Men altså mange er lidt forvente eller kræsne smiley

  • #9   26. jul 2015 Jeg tænker, at det er fordi det at tilride en hest kræver meget tid og erfaring. Og samtidig med at låner (så vidt jeg kan forstå) har de andre udgifter udover opstaldning også, så bliver det også en del penge. Sådan ville jeg i hvert fald have det, da man normalvis bliver betalt for at tilride en hest og ikke selv skal være den betalende. smiley

  • #10   26. jul 2015 Nøj hvor ser han skøn ud smiley havde jeg haft mit eget så havde jeg bestemt set ham som en kammerat til Tindur smiley men er selv i gang med tilridningen af Tindur så jeg har ej heller tiden eller pengene til et tilridnings projekt mere... smiley

    Mvh TT


  • #11   26. jul 2015 Som nogle af de andre også skriver er det højst sandsynligt fordi, at den ikke er tilredet. Tilridning kræver tid og energi, som de fleste parter simpelhen ikke har. Dem som vælger part frem for, at købe hest er typisk fordi, at de enten vil have en hest de kan ride på nogle gange om ugen, eller se om de overhovede har løst/interessen til, at få egen hest.
    Tilridning kraver også erfaring og er typisk ikke noget man kan gøre én mand ved noget arbejde.
    -men super lækker hest, og håber da, at der kommer en person, som vil ligge energien i den. smiley


  • #12   26. jul 2015 Jeg har fundet i budgettet at jeg kan betale 2000 kr + smed og dyrlæge, men tror i det ville være nok til at få ham tilredet? smiley
    For det er synd at han bare går og keder sig


  • #14   26. jul 2015 Så længe man har lyst smiley
    Så skal jeg ikke stresse over at han ikke bliver redet mens min bebs er lille smiley


Kommentér på:
Er det helt umuligt?

Annonce