{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

Salg/ part/ valg? {{forumTopicSubject}}

Har lige brug for at høre hvad andre tænker..
Jeg står i den situation at jeg har en 4års DV, som ikke får den ønskede opmærksomhed.
1. Enten tænker jeg at han skal sælges, da jeg ikke har tiden/ modet 100%.
2. Eller os skal jeg have ham opstaldet et sted med ridehal og finde en sød part til ham.
Hvis det blir løsning 2, hvad ville man kunne finde et fornuftigt opstaldnings sted til med hal (Esbjerg) til ca i pris :)?
Hvad ville man kunne tage for en part, som må have ham 3-4 gange i ugen, ride/ uddanne ham til præcis hvad man har lyst (jeg selv vil kun ride let dressur), og må ride stævner osv hvis dette lyster (hvor jeg kan hjælpe med transport)?

Andre der har børn og igang med uddannelse - kan i finde nok tid til hesten :)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg/ part/ valg?
  • #1   11. sep 2015 Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med opstaldning, men angående hvad du kan tage for det, så synes jeg overhovedet ikke du kan tage noget som helst for det smiley
    Det du leder efter er jo en der kan uddanne din hest, ride den op og gøre den vant til en ny dagligdag som ridehest, og så er det faktisk DIG der skal betale rytteren, når præmisserne er sådan.
    Når det er sagt, så tror jeg også at det vil være muligt for dig at finde en gratis part, såfremt du er indforstået med at det er en 'amatør' du vil få som rytter, med alt hvad dette nu indebærer smiley
    I hvert fald er det helt andre baner, end at rytteren skal betale dig smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   11. sep 2015 Altså, du kan selvfølgelig vælge af få en part, og derved stå med udgifter på en hest som du reelt set ikke bruger, ellers kan du sælge.

    hvis du syntes tiden er presset nu, hvor du "kun" er under uddannelse, så får du heller ikke tid når du får fuldtidsjob, og før at børnene er store - også er tiden stadig knap, med mindre at du vil tilsidesætte tiden med dine børn/mand for din ridning.

    jeg har personligt valgt ridning fra, da jeg hellere vil bruge tiden på min familie, end i stalden.


  • #3   11. sep 2015 Havde jeg været dig så havde jeg solgt, af den grund at jeg altid mener at når man ikke har tiden og derfor søger part, så skal parten IKKE betale, andet end ridehuskort selv og halv smed.

    Du beder trods alt nogen om at uddanne din hest - hvilket ikke bare er nem arbejde og der skal lægges masser af tid i det.


  • #4   11. sep 2015 Jeg har ikke børn, og de trænger en helt anden opmærksomhed end mine 5 dyr (ekskl hest), men de tager nu alligevel tid. Jeg har 5 timers dyreklinik arbejde samt ca. 70 studietimer (fjernstudie) om ugen + min hest, og selvom nogle uger er ved at falde fra hinanden så ville jeg ikke undvære noget af det.

  • #5   12. sep 2015 Hvad med at overveje udlån smiley

  • #6   12. sep 2015 Tak for jeres svar.
    Skal dog lige siges hesten er redet en smule og jeg selv kan stå for uddannelsen af den hvis jeg vælger det..
    Udlån er helt sikkert ikke en mulighed pga tidligere erfaringer med dette.


  • #7   12. sep 2015 Jeg er meget enig med Sofie. Jeg synes ikke, man kan tage noget for en part på en unghest, der er under uddannelse smiley og du kan jo ikke sige, at du selv står for uddannelsen, hvis det er det, du vil, for alle, der sætter sig op på en unghest, vil unægteligt være med til at præge den.
    Og det er så den anden ting: jeg kunne selv aldrig drømme om at finde en part til en unghest, jeg selv påtænker at beholde. Det kan give rigtig meget forvirring ved hesten, men den vil jo også blive præget med en helt anden ridestil, end ens egen.
    Så jeg synes helt sikkert, at et salg er den rigtige løsning for dig. Savner du hestene og ridning, vil det være langt mere fordelagtigt at finde en ældre, mere garvet hest, som du så kan have en part til - og det kan du godt tage en skilling for smiley


Kommentér på:
Salg/ part/ valg?

Annonce