767 visninger
|
Oprettet:
Bule? Dyrlæge eller ej? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Igår så jeg min hest havde en bule som lignede en væskeindsamling, mellem forbene (lige før der hvor gjorden sidder)
Hun var ikke vildt øm eller lign. Men red hende self ikke.
Jeg tænkte først jeg ringer til dyrlægen imorgen (idag) og får dem ud.
Men andre på gården synes at jeg skulle lade det være da det ville falde ned igen om 2-3 dage og jeg allerede kunne ride hende igen der.
Jeg hælder stadig til dyrlægen men hvis han siger det samme er det jo også helt dumt, at få ham ud til at sige det samme.
Så nu vil jeg høre hvad siger ? ??
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.518
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2148 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.482
Hvis det 'bare' er en lille bule på et par cm. så kan det lige så godt være insektbid..
Jeg ville give et nogle dage og hvis ikke det er væk eller faldet i størrelse, så ringe til dyrlægen..
dec 2007
Følger: 158 Følgere: 153 Heste: 15 Emner: 56 Svar: 553
Kun du kender din hest, det er din mavefornemmelse der fortæller dig dig noget.
Better safe than sorry..
Jeg har "tit" dyrlæge ude til noget som andre ville vente med, men jeg vil hellere have dyrlæge ud en torsdag, end se tiden an og stå med infektion lørdag/søndag.
Mine heste er sjældent halt mere end 7 dage før de står ved dyrlægen til tjek.
For jeg lytter til min mave.
Mht. din er der sikkert ikke noget galt, der er mange ting der kan give buler, men det kan også være en byld som skal tømmes.
Du kan jo altid tage et billlede af det, ringe til dyrlægen og forklare og så evt sende billedet, så kan de selv vurdere
-ellers lyt til dig selv..
er der ikke noget er det ca 700 kr for at få det at vide, men er det er jo ikk meget hvis det udvikler sig til noget værre.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Heste: 12 Emner: 19 Svar: 815
Har den feber?
Spiser den som vanligt?
Er den halt eller på anden vis bevægelseshæmmet?
Har den på anden vis ændret adfærd?
Hvor stor er bulen?
Umiddelbart ville jeg vente et par dage, dog senest evaluere inden weekenden, så du ikke pludselig står med noget akut i weekenden som kan blive en dyr fornøjelse. Du kan evt ringe til dyrlægen, det koster ikke noget, evt sende et billede til dyrlægen med ovenstående fakta.
okt 2007
Følger: 121 Følgere: 120 Heste: 3 Emner: 329 Svar: 2.315
Hun var hoppet ud af sin boks den dag ifølge personalet så det kunne nok være derfor ellers er det nok fra folden, da hun går på rent hoppe fold (som er en hoppet fold)
Feber har jeg ik tjekket.
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 979
okt 2007
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 979
okt 2007
Bule? Dyrlæge eller ej?