{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Bule? Dyrlæge eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Igår så jeg min hest havde en bule som lignede en væskeindsamling, mellem forbene (lige før der hvor gjorden sidder)
Hun var ikke vildt øm eller lign. Men red hende self ikke.
Jeg tænkte først jeg ringer til dyrlægen imorgen (idag) og får dem ud.
Men andre på gården synes at jeg skulle lade det være da det ville falde ned igen om 2-3 dage og jeg allerede kunne ride hende igen der.
Jeg hælder stadig til dyrlægen men hvis han siger det samme er det jo også helt dumt, at få ham ud til at sige det samme.

Så nu vil jeg høre hvad siger ? ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af aftræk fra badeværelset i loft til taghætte 2.000 kr.
  • Vandinstallation til opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Skift af vaskemaskine 650 kr.
  • samling af sænke/hæve bord fra Jysk 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bule? Dyrlæge eller ej?
  • #1   23. sep 2015 Hvis den ikke virker særlig øm, og hesten ikke ellers er påvirket f.eks. virker sløv, har feber o.lign. så ville jeg også vente med at ringe efter dyrlægen smiley

• #2   23. sep 2015 Det er lidt svært at sige hvad du skal, når der ikke er billede, eller beskrivelse af størrelse.. smiley

Hvis det 'bare' er en lille bule på et par cm. så kan det lige så godt være insektbid..
    Jeg ville give et nogle dage og hvis ikke det er væk eller faldet i størrelse, så ringe til dyrlægen..

• #3   23. sep 2015 Det er rigtig svært at sige når man ikke har set hesten, men min holdning er at man skal lytte til sig selv.
    Kun du kender din hest, det er din mavefornemmelse der fortæller dig dig noget.

Better safe than sorry..

Jeg har "tit" dyrlæge ude til noget som andre ville vente med, men jeg vil hellere have dyrlæge ud en torsdag, end se tiden an og stå med infektion lørdag/søndag.
    Mine heste er sjældent halt mere end 7 dage før de står ved dyrlægen til tjek.
    For jeg lytter til min mave.

Mht. din er der sikkert ikke noget galt, der er mange ting der kan give buler, men det kan også være en byld som skal tømmes.
    Du kan jo altid tage et billlede af det, ringe til dyrlægen og forklare og så evt sende billedet, så kan de selv vurdere smiley

-ellers lyt til dig selv..
    er der ikke noget er det ca 700 kr for at få det at vide, men er det er jo ikk meget hvis det udvikler sig til noget værre.

• #4   23. sep 2015 Jeg ville vente et par dage. Min gamle pony fik sig et ordentligt spark på brystet så han fik en kæmpe bule og lignede 2 patter.. Efter en 3 dage var det sunket en hel del, og på 5 dagen var det væk smiley

• #5   23. sep 2015 Er det varmt?
    Har den feber?
    Spiser den som vanligt?
    Er den halt eller på anden vis bevægelseshæmmet?
    Har den på anden vis ændret adfærd?
    Hvor stor er bulen?

Umiddelbart ville jeg vente et par dage, dog senest evaluere inden weekenden, så du ikke pludselig står med noget akut i weekenden som kan blive en dyr fornøjelse. Du kan evt ringe til dyrlægen, det koster ikke noget, evt sende et billede til dyrlægen med ovenstående fakta.

• #6   23. sep 2015 Bulen er er ret stor kan prøve at tage et billed, den virker ikke anderledes overhovedet, tænker at jeg lader det være til torsdag og det der stadig får jeg dyrlægen ud ?
    Hun var hoppet ud af sin boks den dag ifølge personalet så det kunne nok være derfor ellers er det nok fra folden, da hun går på rent hoppe fold (som er en hoppet fold)

Feber har jeg ik tjekket.

• #7   23. sep 2015 har den evt lagt ned så forhovene kan have trykket der og lavet en hævelse?

• #8   23. sep 2015 Miv: Det kan jeg self ikk sige om hun har gjordt, men muligvis den var ihvertfald en ordenligt bule hævelse der ligner en væskeindsamling smiley

• #9   23. sep 2015 min lavede engang sådan en fordi han havde lagt og sovet med det ene forben op under sig

• #10   23. sep 2015 Jeg kunne ikke lade være dyrlægen kom ud og den skal have et par dages ro med noget til bulen også skal den ud på fold også gå med hver dag, også hvis det ikk er bedre i næste uge ringe igen smiley

Kommentér på:
Bule? Dyrlæge eller ej?

Annonce