{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Diarré/løs mave {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Min hest har haft Diarré/løs mave og meget luft i maven i en lille uges tid nu. De fik hø i rundballer på marken i lørdags, så han har kunne æde alt det han vil. Han fik for 3 uger siden samme slags hø, også fik han så samme slags hø igen her i lørdags, så jeg er i tvivl om det bare høet der påvirker han mave lidt eller om årsagen er en anden.
Kender i noget, som skulle være rigtig godt til diarré/løs mave? (Vil self kontakte dyrelægen, hvis det bliver værre eller står på lidt længere tid)
Jeg er i vildreve for sidste vinter var vi hele turen igennem med diarré hele vinteren og han tabte sig utrolig meget, og årsagen fandt jeg aldrig ud af. Men han ser super godt ud nu og hans afføring har været rigtig fin hele sommeren.
Det kan self godt være høet der påvirker hans mave lidt, men det kan ligeså godt være noget andet.
Så har i nogle ideer til noget der kan hjælpe på det? Eller synes i jeg skal se tiden an? (For det kan jo være høet, synes bare ikk det var så slemt sidst han fik samme slags hø)
På forhånd tusind tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diarré/løs mave
  • #1   24. sep 2015 Er den tjekket for orm?

    Ysy har jeg fået fortalt er godt til heste med tynd mave smiley


  • #2   24. sep 2015 Nej han er ikke tjekket for orm. Han fik sidst en ormekur i jan/feb måned, mener jeg det var smiley

  • #3   24. sep 2015 Så ville jeg få han tjekket for orm, også bændelorm. De er ofte skyld i de får tynd mave smiley

  • #5   25. sep 2015 Det er meget normalt at tjekke sin hest i forår og efterår for orm. smiley

    Der ud over.. Hvis det ikke er orm kan jeg anbefale at give den husk i sit foder. Min har også lidt dårlig for tiden, og mit bud er at det er fordi den wrap han får, er lidt for god. smiley


  • #6   25. sep 2015 er det tørt hø den får? Tænker at hvis det er wrap hø så er det gæring som den ikke tåler så godt og derfor vil jeg anbefale den får helt tørt hø.
    Det hjælper som regel også med at give udblødte roepiller med noget profeed hvis det afføringen er lettere tyndt kan knust bukkehornsfrø bruges i stedet for profeed
    og så få tjekket orm også smiley


  • #8   25. sep 2015 frægræs er bestem ikke det bedste spise.. det svare til halm næsten der er næsten inen foderværdi i.. så det kun noget heste skal have til og gumle på ikke som foder

  • #9   25. sep 2015 Det er helt tørt hø han får, super lækkert og velduftende, så høet er der ikke noget i vejen med smiley
    Og ja får hurtigst muligt sendt en gødningsprøve afsted til dyrelægen, så det kan blive afklaret om det er orm eller ej, og i så fald det ikke er, så må jeg tage den derfra og ellers se, hvad dyrelægen har at sige.
    Ellers vil jeg prøve lidt af det i forslår smiley


  • #10   25. sep 2015 Få evt tjekket for blodorm. Det kan også være grunden

  • #11   25. sep 2015 Mærkeligt med høet. For hø ad libitum bør ikke kunne give tynd mave. Medmindre der noget ukrudt i som din hest altså ikke kan tåle... Ville forsøge at tildele halm. Og håbe han ville supplere lidt. Og ja så har dyrlægen masser gode produkter man bruge. Hvis det fortsætter mere end et par dage.

  • #12   25. sep 2015 Lagde lidt halm ud til ham i går, som han gerne ville spise. Han er kommet fra høet og hen på en mark, hvor der er noget mere græs end, hvor han gik før. Men tror ikke det er høet, for det er noget rigtig godt hø.
    Men jeg ringer til dyrelægen på mandag, og siger at jeg gerne vil have fortaget en gødningsprøve, så jeg kan få be- eller afkræftet om det er orm, og er det ikke det, så må jeg, hvad dyrelægen siger smiley


  • #13   25. sep 2015 Evt husk at give ham lidt hø og halm løbende så han ikke får det pludselig foderskifte. Heste maver er sarte og kan let slås i stykker. Og tager lang tid for dem at bygge maven op.

    God bedring med ham.


  • #14   25. sep 2015 Tina C: Han er ikke kommet på nyt foder, han får det foder han altid har fået. Eller hvad tænker du på med foderskift?
    Og mange tak.


  • #16   26. sep 2015 Okay det kan godt være det er det hun mener Maja smiley Har aldrig fodret med frøgræs. Ved bare det hø vi fodre med er af super kvalitet smiley
    Men nu må jeg se, hvad dyrelægen siger på mandag. En ting er sikker skal i hvert fald have fortaget en gødningsprøve, for orm skal han tjekkes for ligemeget hvad, men får dyrelægen herud, så kan han lige tjekke ham igennem. Men kan i hvert fald ikke mærke på min hest, at han har det. Han er frisk, som en havørn og han kom galopperende ned til mig her til aften, så det er dejligt, at det ikke påvirker ham smiley


Kommentér på:
Diarré/løs mave

Annonce