{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Et stærkere bid? {{forumTopicSubject}}

Hej HG min veninde har en skøn DV hoppe som der er meget spræl i! Men hun reagere ikke rigtig på bidet. Når man galopere tar hun biddet og er ikke altid helt nem at stoppe! Jeg tænkte så om man skulle have et stærkere bid som hun ville ku' mærke mere i munden. Lige nu har hun alm. To delt men hvad vil i forslå hvis hun skal have nyt bid??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et stærkere bid?
  • #1   30. okt 2015 At smide et stærkere bid i munden på den bliver en ond cirkel. Træn stopsignalet i stedet for.

• #2   30. okt 2015 Igen, som jeg på de andre forummer om dette har skrevet:

IKKE nyt bid... Genlær den at stoppe.
    Det er et bedre resultat, end at proppe et stærkere bid på.

• #3   30. okt 2015 Var faktisk også selv i tvivl om det bare ville gøre det endu være!

• #4   30. okt 2015 Et stærkt bid virker måske 6 måneder, men så bliver den døv i munden og overser signalerne igen, og så kan I starte forfra. Træn den i stedet til at kunne gå på et normalt bid.

• #5   30. okt 2015 Hej TS
    Det er jo den evige diskussion og det er suverænt din veninde som må tage beslutningen.

Vi kender ikke alle forudsætninger ud fra hvad du skriver - er det generelt i galop eller i flok eller på tur eller blandet?

Og hvordan bliver den stærk? Overhører den helt stopsignalet eller er den bare "træg" at stoppe?

Men, men, men der er mange meninger om det.

Jeg er af den erfaring at det kan være godt at prøve sig frem. Der er ikke et sort/hvidt resultat.

Eksemplet kan være at hesten bliver stærk og trækker fordi den er ivrig, hvis det fx. er i flok man rider, kan man måske lægge et tre-rings-bid (pessoa) på. Det kan godt være tredelt i midten (det hesten har i munden) men har altså tre ringe hvor tøjlen kan fæstes i og man kan så vælge. De fleste der bruger dette bid, bruger den midterste ring.

Ellers er der nogle heste der går rigtigt godt på et lige og udelt bid, fx. et jagtkandar. For andre, lyder det helt vildt, de vil måske hellere bruge en anden type bid.

Men din veninde skal selv prøve sig frem og finde det der passer bedst. Og øve stopsignal og halve parader generelt. Heste er også forskellige af temperament, nogle tænder nemt af, andre er meget rolige.

Det er svært helt konkret at sige hvad din veninde skal gøre. Der er så mange bid derude og det er en bidjungle efterhånden. Mange taler også om myler-bid. Og igen nogle har god erfaring, andre ikke. Jeg synes de flagrer og ligger uroligt i hestens mund.

Der er ikke nogen egentlig løsning men din veninde kan prøve sig frem.

• #6   30. okt 2015 Kan varmt anbefale Stübben Easy-control... ??
    Det virker, også på lang sigt... ;):)

• #8   30. okt 2015 jeg kan anbefale at bruge Clinton Andersons metoder, du kan finde ham på youtube, han har noget til næsten alle problemer smiley

• #9   30. okt 2015 Et andet bid kan fint være løsningen men ikk nødvendigvis fordi det er et skarpere bid. Et blidere kan give en ligeså god effekt vis hesten trives bedre på det. Prøv jer frem mellem de forskellige alm bid og træn stop og halve parader

• #10   30. okt 2015 Det handler ikke om at hesten skal mærke biddet mere i munden. Det løser jo altså IKKE problemet at den løber smiley Men for mig lyder det til at det handler om, at signalerne lige skal finpudses, og det er her, det går galt.

• #11   30. okt 2015 Jeg er enig med Julie S, prøv nogle andre bid (hvis hun ikke allerede har gjort det), måsker fungerer hendes hest bare ikke på præcist det bid smiley

Kommentér på:
Et stærkere bid?

Annonce