{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Hvad skal man huske at spørge om, når man søger underviser? {{forumTopicSubject}}

Puha, jeg føler mig lidt lost her, haha. smiley

Efter 5 lange års søgen, har jeg nu ENDELIG (muligvis) fundet mig en underviser! Netop som jeg var ved at opgive... smiley

Men... Som man måske lidt kan regne ud, har jeg altså stået uden underviser i over 5 år, og hvad "værre" er, er det faktisk første gang jeg uden mine forældre har fundet mig en..
Jeg har i årevis haft en nær ven af familien jeg kunne læne mig op af (siden jeg var ung teenager), og hun har lært mig langt det meste jeg ved, men hun er desværre flyttet til sjælland (jeg bor i jylland), så det er meget sjældent hun kommer herover.. smiley

Jeg har så de sidste ca 5 år ledt efter en underviser, kun afbrudt af 2 hesteløse perioder.
Nu har jeg som sagt muligvis fundet mig en. smiley
Jeg har skrevet lidt med hende her til aften, og fortalt lidt om min unge pony og egne problematikker der skal arbejdes med, som hun er helt med på og klar til at arbejde med, og står selv for, at vi arbejder i et tempo hvor både jeg og hesten kan følge med, hvilket er enormt vigtigt for mig, så det er jo kanon! smiley

Jeg har så aftalt med hende, at jeg kommer forbi hende en dag, og ser hvordan hun træner og håndtere, da det (logisk nok) er vigtigt for mig, at det er en fremgangsmåde jeg kan stå ind for, og så er jeg enormt kræsen, da jeg jo træner klassisk/akademisk, og her vil jeg helst ikke gå for meget på kompromis, men, trænere i den dur, hænger ikke just på træerne her i området.. smiley

Men hvad pokker skal man huske når man står overfor en evt underviser?
Er der noget man skal huske, at spørge om, oplyse (udover basis informationer om sig selv og hesten selvfølgelig), hvad...?
Jeg er virkelig på bar bund her, haha. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal man huske at spørge om, når man søger underviser?
  • #1   13. dec 2015 Jeg synes faktisk ikke man behøver spørge/forklare/sige det store... Hvis man har nogle specifikke "krav" (ift ens kræsenhed, der er jeg selv smiley ), så er det mest fair at oplyse det og ellers så husk på, at det også er vigtigt at der er kemi mellem dig og underviser.

Husk at sige fra, hvis du synes underviser går for langt. Du må jo gerne være med til at forme undervisningen, det er jo dig som kender hesten, og når underviser er indforstået med at tage det i jeres tempo, så er det mere end fair at du sætter tempoet smiley

..... og ellers prøv det ! smiley

• #2   13. dec 2015 Jeg plejer heller ikke at spørge om en masse og plejer faktisk nærmere og gøre det omvendt - bestille dem til en times undervinsning, hvor vi tuner ind på hinanden. Synes som regel den første gang går med at underviseren spørger ind til det man gør og man får forventningsafstemt dér. Men det er da fedt at du har mulighed for at se vedkommende træne først smiley

Og så vil jeg bare sige: vær åben! Jeg har selv møgsvært ved at få ny underviser ind på banen og er altid hammer kritisk - men der er det jo heldigt at vi har vores sunde fornuft og hvis vi tænker "hvor pokker vil h*n hen med det her?" så må man jo gerne spørge. Når jeg får undervisning spørger jeg mange gange ind til hvad de gerne vil opnå med det de beder os om, siger højt hvis noget er ekstra-super-duper svært og jeg bliver frustreret - generelt siger jeg bare mine tanker højt; også hvis jeg ikke helt køber det jeg bliver bedt om. På samme måde når jeg er ude og undervise, så spørger jeg jævnligt om vi er på det rette spor og slutter altid med og spørge hvad de har fået ud af undervinsingen og om der er noget vi skal ændre til næste gang - om vi nåede nok. Det kan man selvfølgelig ikke sikre at ens underviser gør - men de aller fleste undervisere vil jo gerne fange deres kunder og vil også gerne rykke sig for at møde dem hvor de befinder sig smiley

Held og lykke - håber i har fundet jer en fremadrettet underviser smiley

• #3   13. dec 2015 Hvis du har spurgt om prisen så tænker jeg ikke at du skal huske andet end at spørge hvorfor.. Hvorfor hun mener du skal ride/gøre sådan og sådan smiley

Mvh TT

• #4   13. dec 2015 SilverFlake: Hun er allerede oplyst om, at det er enormt vigtig for mig, at mine grund værdier bliver overholdt (dog ikke specificeret, det tager vi når vi kommer så langt), vil hun have mig til at overtræde dem, så står jeg af, der har jeg squ trænet heste i for mange år til, at jeg tillader de bliver bøjet, haha. smiley

Umiddelbart over sms (godt nok) virker kemien god, jeg synes hun er rigtig sød at skrive med og virker meget behagelig, og at hun selv slutter af med et "jeg glæder mig til at møde jer", kan kun bringe et smil frem. smiley

F&F: Da jeg står med en ung fyr på knapt 4, som er så godt som rå, så ville det være svært at få en egentlig undervisnings time ud af det, uden der på forhånd er snakket bare lidt om, hvad der skal arbejdes med. Ellers ville det hurtigt blive til en times snak i stalden. smiley

Hun bor heldigvis ikke så langt væk, og som allerede nævnt, så er jeg noget kræsen og træner i en anden kasse end normalen, så jeg foretrækker at se hvordan andre arbejder, end de for lov med min hest, haha. smiley

Åååh ja, det med at være åben bliver nok lidt svært... smiley
    Dog har jeg allerede advaret hende lidt om, at jeg er ved at være "gammel og sat" og nok er blevet en anelse firkantet. smiley
    Men hey, indrømmelse er vel det første skridt på vejen? smiley

Mange tak, jeg vil helt sikkert huske det med, at huske at spørge løs, og det med at "tænke højt". smiley

Tak tak, det håber jeg også. smiley

TT: Prisen er det styr på, den + kørsel var oplyst i hendes opslag. smiley
    Bonus er så, at det er en pris selv en fattigrøv kan være med på. smiley

• #5   14. dec 2015 Vær åben, som en anden også skriver.

Og så giv hende en chance over en 4-5 gange, for det er ikke nemt at skifte underviser / starte igen.
    Du vil helt sikkert komme til at gå på kompromi en gang i mellem.

Det er godt at vide hvad man selv står for, men man skal passe på at det ikke forhindre en i at udvikle sig smiley

Held og lykke med det hele.

PS det fede ved ridning er at man hele tiden kan lære nyt og udvikle sig. Selv efter over 40 år med heste smiley

• #6   14. dec 2015 Karin: Jeg tænker også, at det lige kræver nogle gange, inden man er helt på samme side. smiley
    Og ja, der skal sikkert nok blive et eller andet, haha. smiley

Det kan virkelig sætte et stopklods ja! Heldigvis er jeg blevet noget bedre, end da jeg var ung og verdensmester, haha. smiley
    Jeg forsøger altid at lære nyt, også omkring andre ting, som jeg egentlig ikke beskæftiger mig med, og så kan man jo altid lære mere og blive dygtigere i den "kasse" man er i, inden for de tusindvis der findes inden for heste. smiley

Mange tak. smiley

Kommentér på:
Hvad skal man huske at spørge om, når man søger underviser?

Annonce