{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Vægttab {{forumTopicSubject}}

Jeg har endelig fået både lov og mulighed for at købe Kasper som har været min helpart de sidste 3 år smiley

MEN! han er fed så det vil noget, så når han bliver flyttet til min arbejdsplads skal han på slankekur!

Hvis i har nogle tips og idéer at dele ud af så lytter jeg gerne. Og har i selv stået med en fed hest vil jeg gerne se resultatet og meget gerne høre hvordan i har opnået det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægttab
  • #1   13. dec 2015 FÅ ham på andet strøelse end halm.. smiley

Sørg for der er masser af hø i god kvalitet, så han ikke mangler, og derfor vil grovæde når han har noget..
    Jeg har haft god erfaring med roepiller.. Det giver god mæthedsfornemmelse i lang tid, der er noget for maven at arbejde med, og der er ikke rigtig noget i det, andet end fyld.. Og så bare nøjes med at give vitaminer/mineraler der ud over.. smiley

God motion i små mængder.. Skridtture i terræn, små trav intervaller.. Men alt med måde - hesten skal også kunne holde til det.. En overvægtig person kan heller ikke intervaltræne i en time.. smiley

Sørg for den ikke kommer på græs og få den væk fra græsfolde i foråret når spirerne begynder at komme op af jorden.

• #2   13. dec 2015 Ville sige PRÆCIS det samme som Sanne K... smiley

• #3   13. dec 2015 Vil nok lige tilføje at det er en god ide at få tjekket om hesten har orm.. FÅ taget den helt store test for både bændelorm osv.

• #4   13. dec 2015 En hest kan ikke føle mæthed. Men ja, roepiller er godt for maven.
    Sørg for at vide hvad hesten får og spise. Dens kerne skal helst være uden meget sukker og stivelse.
    Du skal gå/skridte mange ture på den, det hjælper!
    Ellers sørg for at den har noget at gumle i, og står på andet end halm.

• #5   13. dec 2015 Overvej eventuelt en slowfeeder til høet. smiley Min hest får hø i slowfeeder i boksen. Det vil sige at hun er længere tid om at spise en lidt mindre mængde hø, men hun stadig har til hele natten.
    Den fungerer super for hende, for selv med hø ad libitum på folden spiser hun roligt både på fold og i stald, og hun holder "spisepauser" helt af sig selv. smiley

• #6   13. dec 2015 Pas på ikke at stire dig blind på vægt tab lige nu. Når du overtager hesten flytter den osv er der rigtig meget den skal vænne sig. Og når du flytter den vil du sikkert helt naturligt øge dens motion. Overvægt kan være rigtig skidt, men syntes nu ikke de billeder der er af den viser det slemt. Derimod hvad jeg kan se, skal du passe rigtig meget på ryggen, da det ser ud til den har tendens til at bue ned. Og derved ikke bær sig med ryggen.

Men som der siges masser godt hø, opblødte roepiller, og ikke mindst masser foldtid og gerne lange skridtture. Øger forbrændingen smiley men husk ikke at stresse den for meget med foderskifte og slankekure før den er faldet til, osv. Kan være enormt hårdt for dyr at skulle flyttes.
    Tillykke med ham.

• #7   13. dec 2015
    Grovfoder i slowfeeder, har du mulighed for noget grovfoder med analyse på lavt FE indhold - så er det super fedt. Andet strøelse end halm.

Grovfoder på folden, som ikke skal være en græsfold - og sommergræs duer heller ikke til en fed hest.

Og motion - lidt er bedre end ingenting. Så kan du ikke nå og ride en tur på en time, så er det bedre at han bare kommer ud og rør sig 15 min og får pulsen op end slet ikke.

Nøjes med vitamin/mineraler og en klat lucerne - roepiller finder jeg ikke nødvendigt, vil hellere give hesten mere grovfoder.

• #8   13. dec 2015 Ridning i sand er rigtig godt for kondien, siger de kloge smiley

• #9   13. dec 2015
    Ridning i sand er hårdt - ligesom det er for mennesker.
    Så for en hest uden kondi og muskler, er det ikke optimalt.

Kommentér på:
Vægttab

Annonce