714 visninger
|
Oprettet:
Vægttab {{forumTopicSubject}}
Jeg har endelig fået både lov og mulighed for at købe Kasper som har været min helpart de sidste 3 år
MEN! han er fed så det vil noget, så når han bliver flyttet til min arbejdsplads skal han på slankekur!
Hvis i har nogle tips og idéer at dele ud af så lytter jeg gerne. Og har i selv stået med en fed hest vil jeg gerne se resultatet og meget gerne høre hvordan i har opnået det
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2144 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Sørg for der er masser af hø i god kvalitet, så han ikke mangler, og derfor vil grovæde når han har noget..
Jeg har haft god erfaring med roepiller.. Det giver god mæthedsfornemmelse i lang tid, der er noget for maven at arbejde med, og der er ikke rigtig noget i det, andet end fyld.. Og så bare nøjes med at give vitaminer/mineraler der ud over..
God motion i små mængder.. Skridtture i terræn, små trav intervaller.. Men alt med måde - hesten skal også kunne holde til det.. En overvægtig person kan heller ikke intervaltræne i en time..
Sørg for den ikke kommer på græs og få den væk fra græsfolde i foråret når spirerne begynder at komme op af jorden.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
mar 2011
Følger: 56 Følgere: 204 Heste: 10 Svar: 2.040
Sørg for at vide hvad hesten får og spise. Dens kerne skal helst være uden meget sukker og stivelse.
Du skal gå/skridte mange ture på den, det hjælper!
Ellers sørg for at den har noget at gumle i, og står på andet end halm.
jun 2008
Følger: 114 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.493
Den fungerer super for hende, for selv med hø ad libitum på folden spiser hun roligt både på fold og i stald, og hun holder "spisepauser" helt af sig selv.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Men som der siges masser godt hø, opblødte roepiller, og ikke mindst masser foldtid og gerne lange skridtture. Øger forbrændingen
Tillykke med ham.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Grovfoder i slowfeeder, har du mulighed for noget grovfoder med analyse på lavt FE indhold - så er det super fedt. Andet strøelse end halm.
Grovfoder på folden, som ikke skal være en græsfold - og sommergræs duer heller ikke til en fed hest.
Og motion - lidt er bedre end ingenting. Så kan du ikke nå og ride en tur på en time, så er det bedre at han bare kommer ud og rør sig 15 min og får pulsen op end slet ikke.
Nøjes med vitamin/mineraler og en klat lucerne - roepiller finder jeg ikke nødvendigt, vil hellere give hesten mere grovfoder.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Ridning i sand er hårdt - ligesom det er for mennesker.
Så for en hest uden kondi og muskler, er det ikke optimalt.
Vægttab