Vægttab {{forumTopicSubject}}
Hej forum.
Først vil jeg gerne sige at jeg ikke er hesteperson, men bare har fundet ud af at her er rigtig mange gode svar at hente. Håber i kan hjælpe mig!
Jeg er en pige på 15, som ønsker at tabe mig. Jeg er ikke overvægtig, men vil bare gerne have lidt fedt af her og der så jeg ser godt ud til sommer.
Jeg har downloadet en app til min telefon hvor jeg skal optælle mine kalorier hele dagen og så er det som et regnestykke der skal gå op - og faktisk synes jeg det er ret sjovt. Den udregnede for mig at jeg måtte indtage ca. 950 kcal. om dagen, udover dem som blev forbrændt ved motion. Jeg er så begyndt på "kuren" og har været på den i lidt over en uge, og det har gået ret godt. Synes ikke jeg har ændret synderligt meget i mine vaner og indtag af mad, men blot sat motionsniveauet op. Men, jeg kan godt mærke at jeg efterhånden begynder at blive konstant sulten. Selvom jeg lige har spist aftensmad, skriger min krop på mere mad. Jeg tror det er pga. den mere motion jeg er begyndt at få, men samtidig ønsker jeg jo at smide nogle kilo, så skal jeg begynde at spise mere? Ønsker ikke at sætte mange muskler, da jeg i forvejen er ret trænet, ønsker bare lige at smide et par kilo.
Det skal også nævnes at jeg faktisk indtager omkring 1700 kalorier om dagen, men bare forbrænder rigtig mange af dem.
Håber i kan hjælpe!
nov 2008
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 4 Svar: 2.343
apr 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
nov 2008
apr 2014
nov 2013
Følger: 10 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 25 Svar: 197
okt 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 91
Held og lykke!
nov 2008
Du kan i hvert fald bruge en app, som hedder ShapeUp
nov 2013
Følger: 10 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 25 Svar: 197
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.002
Helt ening med at du skal have ca 1300 kcal, hvis du vil tabe dig.
apr 2014
nov 2008
Men du kan altså ikke holde et vægttab på 950 kalorier - så går din krop simpelthen i hi - og så taber du dig ikke, fordi kroppen holder på energien.
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.471
Mit råd til dig er at du skal finde ud af hvor mange kcal du skal indtage på en dag for at opretholde din vægt. Der er det vigtigt du inkluderer din motion også. Når du har fundet det antal kcal, så trækker du 500 kcal fra. Det er det du MAKSIMALT må være fra de kcal der skal til for at du opretholder din vægt. Er du mere end 500 kcal fra, så risikerer du at din krop tror du sulter, når den tror det, så sænker den stofskiftet og du vil derved opleve at du ikke taber dig og måske endda tager på, på trods af du reelt er i kcal underskud.
Hvis du har yderligere spørgsmål, så skriv gerne.
Vægttab