{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

vægttab {{forumTopicSubject}}

hej allesammen
Jeg har en shetlænderhoppe der går i løsdrift, hun får her hø og så er der nedbidt græs på folden. samt hun får 100g horselux easy og loppefrøskaller

Hun er dog for tyk og vil gerne have hende ned i vægt
Pt træner vi i longe og med gå ture, vi træner 4-5 gange i ugen

Hvad har i andre gjort med jeres heste for at få vægten ned smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vægttab
  • #1   28. jan 2018 Ville fjerne krybbefoder og kun give vitaminer smiley til at starte med også mere motion er altid godt

• #3   28. jan 2018 Er der tjekket for orm?

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #4   28. jan 2018 øg intensiteten af træningen, så den forbrænder flere kalorier.

• #5   28. jan 2018 Jeg synes umiddelbart at kørsel giver en del mere motion, også fordi ejere tit er mere venligt stemt for at køre en tur i terrænet på 2 timer end at arbejde på en bane i to timer

• #6   28. jan 2018 Mere træning, gerne mere tempo.
    Kan høet begrænses en smule, min dyrlæge anbefalede at jeg blandede lidt halm i høet, altså ryster det op så det er godt blandet, så står de stadig og æder længe men man kan reducere hømængden lidt... Det og godt med motion hjalp min til at tabe 150 kg. (1'er pony)
    Min måtte få 3-4 kg halm blandet i 6 kg hø i døgnet, tænker at du kan sige 2-3 kg hø + 1,5 kg halm?

• #7   28. jan 2018 Nu går hun jo som sagt i løsdrift, så det er svært at kontrollere det 100p hvor meget hø hun spiser og boks er ikke en mulighed for ponyen

• #8   28. jan 2018 Hvordan er de andre heste hun går med, huld, str. kan man gøre så de andre heste får deres hø højere oppe og hun så "nøjes" med at støvsuge det de smider ned?
    Det har jeg set nogen der har gjort, så den lille nøjsomme ikke foråd sig.
    Håber ideerne kan hjælpe, eller sætte tænker i gang smiley

• #9   28. jan 2018 hun går i løsdrift med 4 andre shetlænder, som også har noget bredde, dog er det ikke mine, de spiser ikke ekstremt, men skifter meget mellem hø og nippegræsset

• #10   28. jan 2018 Hvordan udfordre høet?

Hvis du kan ændre fodringsmetoden, så det tager længere tid at hive høet ud, så får den spist mindre pr time.
    Fx hø kasse med 4 lodrette sider og et låg af Rio gitter, der lægger ovenpå, eller bland halm i høet. Ikke for at de skal æde halm, men for at de skal bruge tid på at pille hø strå ud af halm strålene. Det tager tid at sortere...

Men ja, sjov aktivitet. Kør ud i landskabet.

• #11   28. jan 2018 de får det på jorden, men spiser faktisk ikke aggresivt, går lidt til og fra hele dagen derude, så de spiser egentligt ikke deres hø hurtigt. det svære ved det med hø er jo at det er ude ved opstaldning

• #12   28. jan 2018 Horselux easy er ikke KUN vit/min. Fodrer selv med det. Giv kun vit/min læg hø i småmasket hønet og longer med temposkift smiley

Mvh TT

• #13   28. jan 2018 jeg kan ikke lave om på høets udfodring, da hun er opstaldet i løsdrift og derfor er det ikke mig der styre hvordan hendes hø udfodres

• #14   28. jan 2018 Hvis man fodrer direkte på jorden, mener jeg at halvdelen af grovfoder går til spilde fordi det trampes ned/ blæser væk, rodes sammen med jord mv.

Hvis du kan få lov til at sætte en beholder op, så kan man minimere tabet.
    Det kan være noget så simpelt som gitteret fra en vanddunk på palle.
    Pris måske 100-200 kr.
    Fordi ponyerne skal arbejde lidt for at hive foderet ud sænkes æde hastigheden, men de har stadig adgang til nok foder

• #15   28. jan 2018 #13

Jeg har den fordom, at de fleste mennesker gerne tager imod en gave.
    Især hvis det er en ting, som er meget brugbar og direkte medfører at man kan spare en del af foderbudgettet ved at eliminere spild.
    At sige nej til en gave, er lige så tosset som at sige nej til chokolade... (Selvom folk kan have deres grunde - jeg ved ikke lige hvad grundene kan være...)

"hej min ven! Her den anden dag sad jeg og ledte efter noget helt andet på dba.dk, men jeg snublede over denne hø beholder. Jeg har hørt at når man lægger grovfoder direkte på jorden, så spilder man op mod halvdelen - skal vi ikke prøve med sådan en beholder? Jeg giver? "

Kommentér på:
vægttab

Annonce