{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor er travere så billige?
  • #1   4. mar 2007 At det er kaseret travheste ;).

• #2   4. mar 2007 Fordi en traver er en væddeløbs hest og IKKE en ridehst.

• #3   4. mar 2007 har ikk lagt mærke til det før, men nu du siger det?

ville regne med det er fordi de ikke kan rides? eller fordi de er svære at styre og holde i fornuftigt tempo??

• #4   4. mar 2007 at de ikke er optimale til koncurance brug og en hygge hest kan man ikke tage særlig meget for (:

• #5   4. mar 2007 traveren kan skam sagtens bruges som ridehest ! smiley

• #6   4. mar 2007 jeg syntes ellers der er mange travere herinde som bliver brugt som ridehest.

• #8   4. mar 2007 Ja Travere er også gode rideheste!

• #9   4. mar 2007 Glennie A smiley Marie Carhrine A
    Hvorforsiger du det sådan?????
    En taver kan SAGTENS ride konkurence plan???

• #10   4. mar 2007 Se min gamle traver. Den kunne da sagtens rides smiley

• #11   4. mar 2007 Travere er tit gode rideheste, men dog mest som skovturs heste, men bruges også til dressur og spring, og de fleste har svært ved at gallopere, også de er tit meget varme i hovedet, derfor d;

• #12   4. mar 2007 fordi di hurtigt skal på peinson(staves) heh min farfar,s sammenbores datters mand opdretter travheste

• #13   4. mar 2007 ~*Line og Riel´ TEAM SH*~* S : Hvaa skræker den bare bene og løber hurtigere ?

...

trave er fine hygge heste og heste til små stævner de kommer aldrig til at gå over 60 på c-plan .

• #14   4. mar 2007 nogle af dem er tit blevet kaseret fordi de ikk dur til travløb.. man kan godt få en rigtig god ridehest ud af dem, men nogle af dem vil ikk egne sig til stævne men andre kan sagtens.. det er jo forskelligt fra hest til hest lige som det er med andre racer..

jeg vil endelig sige at travfolk forlanger en billigere og mere rimelig pris for traver som de ikk kan bruge, da de ikk lige frem kun tænker på pengene..

• #16   4. mar 2007 Der er desuden mange fordomme om travere. Men de fleste travere er bare heller ikk jordens bedste rideheste xD

Nogle springer tilgengæld mega godt ! Har kendt op til flere der har gået MA for hest osv.
    Men det er ikke alle, men dem der har ok gangarter og har let ved at galopere er for det meste også ret nemme at træne med osv indenfor ridning. smiley

• #17   4. mar 2007 Det er blevet diskuteret mange gange hvorfor en traver ikke er en ordenlig ridehest.. selvfølgelig kan de rides... men de vil aldrig kunne komme ret langt i sporten, mange traver går ret sjovt... og det gør det takter forkert.. og mange af dem kan heller ikke galopere ordenligt...

men traver er så billige fordi de blive kaseret som travhest på banerne.. og kan derfor bruges som hyggehest til folk.. smiley

• #18   4. mar 2007 ~*Line og Riel´ TEAM SH*~* S : Det jo hvordan man ser en god øning .

hvis den skal være helt rigtig skal den ikke gå hurtigere men komme op og blære sig tage bagbene op under sig og sine forbene frem, måske gå en smule hurtigere men ikke sådan som man ser de fleste heste på la plan det oftes forkert .
    Leda er blevet bedre nu men da jeg fik hende løb hun også selv hurtigere gør de fleste heste da de ikke har bæring nok til at gøre det på den korrekte måde.

• #19   4. mar 2007 ligemeget hvad i siger, så er travere IKKE rideheste!

De er løbs heste, de er avlet som løbs heste, og de har derfor nogle anderledes gangarter.

De kan sagtens rides, og er gode springere, men man må IKKE sælge dem, og sige det er rideheste.
    Selv efter 3 år, kan man levere hesten tilbage, hvis man har fået den solgt som værende ridehest, og det viser sig det er en travhest.

• #20   4. mar 2007 enig med Rikke T .

Jeg har haft meget at gøre med traver , og de altså fine som ridehest . Og har nogle fine ganarter ! Faktisk synes jeg der er mange der er roliger end andre ikk trav heste .

• #22   4. mar 2007
    ~*Line og Riel´ TEAM SH*~* S : tror jeg ikke du kan hvis du ser en traver øger psyko godt er ked af at sige det.

• #23   4. mar 2007 <b>Travere hedder ikke travere for ingenting !!

• #24   4. mar 2007 • • Frk-Figo!• • Team FalkeFamilie !

Hva vil du så kalde de travere som IKK dur til travløb..

• #25   4. mar 2007
    • • Frk-Figo!• • Team FalkeFamilie ! : Den fangede jeg ikke helt ?

• #26   4. mar 2007 Kan nogen anbefale mig at købe en traver?
    Den skal kun bruges til let dressur og små spring og en god tur udenfor. Og små stævner på klub plan...

• #27   4. mar 2007 Bambi

Ja , du kan godt købe en traver smiley
    Det kan jeg varmt anbefale , men nogle er selg bedre end andre . Du skal ikk bare tage den billigeste , hivs du forstår

• #28   4. mar 2007 Stald søgård *team natteravnene* .
    enig

• #29   4. mar 2007 Bambi elsker: det kan JEG!

• #30   4. mar 2007 okay

• #31   4. mar 2007 Jeg kender en der har en traver som hun springer MB på...
    En travhest blir startet for den er 2 år....derfor holder de ik så længe...men man ka uden tvivl bruge den som ridehest.

• #32   4. mar 2007 <b>Jeg syntes at jer der har en eller anden klam fordom om travere, skulle ta' et kig på fx. Bukse herinde? ligner han en traver når han rider dressur?
    Glem jeres fordomme, de er ligeså gode som alle andre heste!. Der er endda mange som er gode til at springe fordi de har en så stor bagpart!</b>

• #33   4. mar 2007 vi har lov at havde vores mening hastrup bare fordi du har en traver behøver du ikke blive sur over vores holdninger !

• #34   4. mar 2007 Shella - bliver skam heller ikke sur, eller det skulle ikke lyde sådan :).

• #35   4. mar 2007 Selvfølgelig er der ALTID undertagelser.
    Travere der ikke kan bruges til travløb o.s.v
    og selvfølgelig findes der så sikkert også travere med gode gangarter.

Men for at generalisere, synes jeg ikke at en traver er en ridehest. (igen, selvfølgelig er nogle) og deres gangarter synes jeg måske heller ikke er noget at råbe hurra for, selvom nogle herinde altså mener det.
    Men jeg synes ikke en traver er ridehest til mere end lette klasser og klubstævner og den slags...

• #36   4. mar 2007 Tja - det er vel også et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.

• #37   5. mar 2007 Nu er det såen jeg har en traver. Og ude på gården hvor vi står er der ingen fordomme mod traver, men de var over rasket over at crys for det 1. slet ik lignede en traver. 2. At crys har den skøndeste gallop man kan forstille sig. Jeg fik crys da hun var 9år så høje dressur klasser kommer vi aldrig til at ride, men hvis jeg ville ha en OL hest havde jeg så valgt en traver?? Måske hvis jeg havede haft den fra start, men min lille pru kan det jeg kræver af hende. Og når hun ik kan mer ja så forsætter jeg på hendes datter som er ½ traver. Så traver kan bruges som ride heste. Men det er self ik alle der har talenter, men det er jo heller ik alle rideheste der har talent så de går som hygge heste.

• #38   5. mar 2007 Hej,

Hvis du overvejer at købe en traver skal du være meget opmærksom på galoppen. Travheste har ofte problemer med deres galop. Ligeledes ændrer deres trav sig ofte efter de har været trænet for sulky. Man kan selvfølgelig ikke generalisere og selvfølgelig findes der udmærkede travere som rideheste, men oftere gør de sig bedst på springbane og som turheste. Men det kommer helt an på hvad dit ambitionsniveau er. Jeg vil foreslå dig at tage din underviser med dig hvis du vil købe dig en traver eller en hver anden hest (men især for at være opmærksom på om det er en hest som du gangartsmæssigt kan komme til at lave til en dressurhest)- ligeså meget for at du ikke køber en hest som træningsmæssigt kan blive en for stor mundfuld for dig! Og selvfølgelig skal du være opmærksom på at travere bliver startet allerede som 2 års, hvilket slider hårdt på dem da de slet, slet ikke er færdige med at vokse - det kan bevirke en nedsat holdbarhed!!

Mette

• #39   6. mar 2007 Det er rigtigt som mette siger at de fleste traver starter løb som 2 årige, men hun glemmer at fortælle at selv inde for travsporten får hesten pauser til at vokse. Alså det er ik derfor hesten bliver solgt billigt. Hvorfor skulle ejer sælge hesten for 50,000 hvis den ik ka gå løb mer?? Den kan ha faldet for alders grænsen el den bare ik har talent for trav. Hvis du havde en ridehest men du opdagede den ik havde talent for hverken dressur el. spring men kun kunne gå skovture ville du så sælge den for 50,000??? Nææ for ingen vil købe en skovturs hest for de penge. Hvis der er en hoppe af go afstamning inden for trav og den af den ene eller anden grund ik ka gå løb og ejer ik selv vil avle kan hoppen sælges for betydlig mer end 10,000 som en traver til ridehest max vil koste.

• #40   21. mar 2007 Jeg kan virkelig ikke forstå, der er så mange her inde, der kan blive fornærmet, over at der er nogle, der siger at travheste GENERELT ikke er særlige gode dressurheste. For helt ærlig det er de GENERELT ikke. De er blevet avlet med henblik på at gå væddeløb og ikke dressur, og det er der jo ikke noget galt i? Jeg kunne personligt aldrig finde på at købe en travhest og bruge den til dressur, det ville for mig være ligesom at købe en bluse, og bruge den som bukser. Det er ikke det, den er beregnet til. En traver kan generelt sagtens bruges til ridehest hvis man vil bruge den som turhest, hygge hest o.s.v
    Ja der ER nogle travere, der kan gå ordenligt dressur, men det er meget få. Jeg tror ikke de fleste her inde, der siger negative ting om traveres kapacitet til dressur, er fordomsfulde, og ikke ved noget om hestene, de forholder sig vel bare til sandheden? Jeg kan da godt forstå, at dem der har travheste, kan blive lidt ked af at høre det, men hvis det er det folk mener, jamen så fred være med det? Det kan godt være at jeres traver kan gå dressur, men så har I også være heldige med jeres heste smiley
    Jeg kan ikke forstå, hvorfor I bliver så defensive, for det er jo bare vores holdninger, og hvis jeres heste virkelig er så gode, som I siger, så burde vores holdninger da ikke betyde så meget? smiley I skal da selvfølglig have lov til at sige jeres menning, men der kommer tit en meget hård, negativ og defensiv tone i jeres indlæg synes jeg smiley

• #41   21. mar 2007 Nu bliver der ik spurgt om traver kan bruges til dressur hest, men hvorfor de sælges billigt. Ang traver kan man blive ved i evighed at diskuter hvorvidt man kan bruge en traver til dressur el aj. Nogle har været heldige med deres traver andre er glade bare de kan ride i skoven på dem. Tror det er med traver som med køreheste ( alså de mer tunge heste ik koldblods) Der er også nogle der mener at de aldrig kan bruges til dressur, men igen nogle gange kan man være heldig og finde en hest der kan hvis det nu er såen en man nu gerne vil prøve sig frem på. Alle har hver sin forventninger til fremtiden så hvis man har store planer er en dv´er jo den bedste. Små planer tja så kan en traver være go nok.

Kommentér på:
hvorfor er travere så billige?

Annonce