{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Ansvarsforsikring af hesten? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal have en ansvarsforsikring på min hest (den lovpligtige).
Dog kan jeg ingen steder finde den uden at jeg skal købe andre forsikringer (f.eks. livsforsikring (hest) eller indbo) sammen med?
Hvor kan man nøjes med KUN at betale for ansvarsforsikringen for hesten?
Vi har ingen andre forsikringer i husholdningen, da fællesøkonomien ikke er til det.

Håber i kan hjælpe mig!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ansvarsforsikring af hesten?
  • #1   9. jan 2016 Dansk hesteforsikring, de burde have det

• #2   9. jan 2016 Har de ikke. Jeg skal købe livsforsikring til hesten også siger de...

• #3   9. jan 2016 Hvorfor ikke betale for indbo forsikring således at hesten er forsikret med? smiley

Mvh TT

• #4   9. jan 2016 Fordi at indbo er en fælles udgift, som min partner ikke har råd til at betale pt og i nærmeste fremtid.

• #5   9. jan 2016 mener du kan hos tryg 175kr eller sådan noget

• #6   9. jan 2016 Men hvorfor står du ikke bare selv for den pga din hest og så kan din partner begynde at betale for den når han har råd? I kan jo bare lave det sådan at sker der noget med inboet før han betaler så får du pengene smiley

Mvh TT

• #7   9. jan 2016 Synes ikke det er fair at jeg skal betale for hans ting. Hvis hans ting bliver stjålet (som er en del af indbo) så skal indbo pengene jo gå til de ting af hans der stjæles ligemeget hvem der har betalt forsikringen. Og jeg gider ikke stå og betale en hulens masse penge ud af vinduet for absolut ingenting. Og han får råd når han er færdig med sin uddannelse om 6 år og så skylder han mig seks års forsikring i mellemtiden og det synes jeg er åndsvagt. smiley
    Jeg har heller ikke økonomien til at kaste mine penge ud af vinduet og når jeg i forvejen skal betale ekstra mange ting for min kæreste pt pga Ingen indtjening så tæller hver en øre... Derfor ønsker jeg udelukkende ansvarsforsikringen uden alt muligt tilkøb som jeg ikke har råd til. smiley

• #8   9. jan 2016 Ved Tryg er det også et tilvalg, så man skal betale for livsforsikring som er grundforsikringen for at kunne vælge ansvar oveni -.-'
    Det står ved dansk hesteforsikring at man kan ansvarsforsikre op til 50 heste uden livsforsikring. Problemet er bare at i deres tilmelding til forsikring, så kan man ikke kun vælge ansvar -.-' Vil prøve at ringe til dem på mandag og høre ad.

• #9   9. jan 2016 Altså jeg tænker, det jo sjovt nok også dine ting der dækkes af indbo ?

Feks Alka kan man betale månedligt, ca 150kr om måneden det 75kr til hver, det må man da kunne finde penge til ? Især hvis man holder dyr?

• #10   9. jan 2016 en indbo vil også dække hvis din sadel bliver solgt, eller du ryger af og skal have ny hjelm

• #11   9. jan 2016 Vi har intet af værdi i indbo. Jeg har værdi sager for Maks 500 kr så det ser jeg ingen grund til at forsikre. xP
    Og nej min kæreste kan ikke finde pengene til det da han har en Maks indtjening pt. På 2000 kr og en husleje på 4000. Han skylder mig i forvejen 5000 samt sin mor 5000. Jeg ønsker derfor ikke at ligge yderligere udgifter på ham når de ikke er livsnødvendige og det er vores indbo altså ikke. Synes det er irriterende at jeg sådan skal gå i økonomiske detaljer og i ikke bare kan forstå at jeg altså bare KUN vil have mig en ansvarsforsikring. Er det virkelig for meget at forlange? smiley

• #12   9. jan 2016 Det er desværre for meget at forlange hvis ingen rigtig udbyder det, så det jo derfor vi prøver at hjælpe med en løsning. du spørg om hjælp og folk prøver at være søde at hjælpe dig...

• #13   9. jan 2016 Der er ingen som har skrevet at der ikke er nogen som udbyder det? Spørg netop om hvilke steder som udbyder det og ikke hvad jeg kan købe i tilkøb.
    Og jeg søger en udgift som kun vedrører min økonomi, min hest og ikke min kæreste. Hvis der absolut ikke er nogen steder som udbyder det så nå jeg bare betale livsforsikring oveni. Men derfor kan jeg vel stadig have lov til at få af vide om folk kender nogle steder hvor der kun sælges ansvar uden at jeg skal begrunde med budget og regnskab hvorfor jeg kun vil have en ansvarsforsikring?

• #14   9. jan 2016 Tror du ska ringe lidt rundt og forhøre dig.
    Det ser ik ud som om, at det står direkte nogen steder, egentlig lidt underligt.
    Men ellers ka du få nogle meget lave livsforsikringer.

Håber da ikke hytten brænder ned ved jer, for så får I en økonomisk øretæve.

• #15   9. jan 2016 Tænker måske at hvis du har det forhold til din kæreste så burde I måske ikke leve sammen.. Det er dyrt at have hest.. Så måske ikke økonomien er til det pt... Vi forsøgte bare at hjælpe! Undskyld for det!

Mvh TT

• #16   9. jan 2016 Horsephoto: Det bliver skam ikke noget problem da størstedelen af vores egendele står opbevaret (vi har jo to sæt af alt da vi flyttede sammen) og i den pris er forsikring i forhold til værdiforrringelse, brand skader osv med i prisen, og det vi ikke har der er opbevaret hos svigerforældrene som har indbo forsikring smiley
    TT: Min økonomi er skam ikke noget problem, vil bare ikke af med flere penge end højst nødvendigt, samtidig er jeg nærrig og en såkaldt 'pricehunter' smiley og min kæreste er bare kommet i en uheldig situation med en rygskade som gjorde han måtte stoppe på sin praktikplads og ifølge kommunen ikke har ret til penge. Han kæmper pt med en sag med dem. Og så burde vi ikke være sammen 0.o Det kan du da overhovedet ikke udtale dig om når du hverken kender mig eller min kæreste??? Og du har ingen grund til at undskylde jeg uddyber bare mine ønsker til emnet og præciserer hvad jeg leder efter, for at give jer muligheden for at vejlede i en anden retning som ikke involverer fællesøkonomien smiley
    Men der er jo så intet andet at gøre end at ringe til diverse forsikringer og få et tilbud smiley

• #17   9. jan 2016 Hvis man ser en fremtid, og elsker sin kæreste så er det ligemeget hvem der betaler hvad så længe det hele løber rundt! Jeg troede det var lidt som i gode og onde dage.. Hvis ikke.. Hvad er vitsen med at leve sammen..?! Det er bare min mening.

Mvh TT

• #18   9. jan 2016 Ville give TT ret jeg har været med til at betale min kæreste gæld af der var på over 100.000 fordi at jeg ville grene vi kunne flytte på landet på et tidspungt og det kunne vi ik med den gæld så jeg hjælp glad ik kun pågrund af drømmen om at bo på landet men fordi jeg elsker ham
    Det skal siges han hjælper os mig og os med hest når det gniber nogen gange fx med dyrlæge regninger

Nå men prøv at ringe til tryg der inde skulle du grene kunne få en ansvarforsikning i hver flad hvad jeg kan se uden du behøver havde andre forsikeringer hos dem smiley

• #19   9. jan 2016 Min kæreste VIL ikke lade mig betale hans ting da han stresser over det. Han VIL betale halvt af alt, ellers føler han sig nytteløs og begynder at stresse. Det HAR vi nemlig prøvet før, så igen synes jeg ikke i skal udtale jer om ting i ikke kender til i detaljerne!

• #20   9. jan 2016 Her gør vi nemlig hvad der er bedst for hinanden og det finder vi ud af igennem samtale og vurdering af alternativer. Jeg har tilbudt ham at betale hans del af udgifterne (og gæld til moren) med det vil han simpelthen ikke. Så skal jeg købe forsikringer i skjul og lyve over for ham og det synes jeg slet ikke man kan tillade sig -.-' For et forhold bygger sig ihvertfald ikke på løgne, men på gensidig respekt og kommunikation. Ikke alle forhold er ens og det må i da i det mindste kunne forstå, ellers så hold jer ude af mit privatliv, da det ABSOLUT IKKE er dette emnet handler om!

• #23   9. jan 2016 Ja der ville jeg så sige til min kæreste at jeg vælger at købe en indbo således at jeg kan få en billig ansvarsforsikring på hesten som jo er lovpligtig.. Det måtte han så bare acceptere, for hvorfor skulle jeg betale meget mere pga. Hans stolthed... Det er jo heller ikke fair.. smiley

Mvh TT

• #24   9. jan 2016 Det er desværre ikke kun stolthed, han går simpelthen ned med stress (og efterfølgende depression) over det. Han får hjælp til at håndtere det, og det bliver bedre (før ville han hellere have minus på kontoen end at låne penge og da slet ikke tage imod penge), men vi er efterhånden så langt at jeg kan give lidt dyre gaver til ham uden han føler han skal give en tilsvarende dyr gave tilbage smiley
    Fylla, med 'seks års indbo' mente jeg selvf. Halvdelen af beløbet fra de seks års indbo. smiley

• #25   9. jan 2016 ej må hvor det være svært for ham godt han da kan få hjælp smiley held og lykke med at finde ud af det hele smiley

• #26   10. jan 2016 Oki.
    Men der er mere i det, end bare tingene der er brandt.
    Der er osse alt det andet, der følger med en brand, som man måske ik selv har mulighed/overskud for, at betale eller skaffe.

Jeg har selv levet uden, i en periode, men blev enig med mig selv om, at det var et dumt sted, at spare.
    Har self osse værdier, for mere end 500 smiley smiley

• #27   10. jan 2016 Vi regner også med at købe indbo når vi flytter til mere permanent bolig, da vi der skal have købt det meste fra nyt (og skaffe os af med alt det andet bras). Og så bliver værdien jo noget højere smiley

• #28   10. jan 2016 Problemet med ikke at have en indboforsikring er jo også, at udover at dække ved tyveri og brand, så fungerer den også som jeres ansvarsforsikring, hvis du eller din partner skulle komme til at skade andre eller deres ting ved et uheld.

Men hvis det ikke er noget du ønsker at sikre dig mod, så kan etuforsikring måske hjælpe dig.

• #29   10. jan 2016 Tak

Kommentér på:
Ansvarsforsikring af hesten?

Annonce