{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Ansvarsforsikring alene {{forumTopicSubject}}

Hej,

Hvem kan I anbefale til ansvarsforsikring af hest, hvor man ikke har andre forsikringer ved dem? Ingen sygeforsikring, ingen liv, ingen uanvendelighed, KUN ansvar.

Indtil nu har jeg haft ansvar under indbo, men de vil ikke ansvarsforsikre hesten når jeg stopper med at have indbo ved dem. Jeg får ikke en ny dansk indboforsikring, så jeg kan ikke have den via indbo igen.
Det er formentlig kun for nogle få måneder, men der er også en risiko for længere tid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ansvarsforsikring alene
  • #1   4. jan 2021 Prøv at spørg Agria, tror måske de har ren ansvar

  • #2   4. jan 2021 Er det ikke dig, der flytter til Norge?
    Tror du skal sikre dig, at forsikringen dækker i Norge, hvis du tegner den i DK.
    Kan du ikke tegne en i Norge?


  • #3   4. jan 2021 Maria: Dem prøver jeg at tage fat i.

    Sunshine: Jo, det er det. Men hesten flytter ikke samtidig med mig og min indboforsikring, så der vil komme et slip på 1-3 måneder hvor jeg bor i Norge og hesten i Danmark. Jeg tror desværre ikke en norsk forsikring dækker smiley
    Jeg kan også risikere at hesten bliver i Danmark, så har jeg samme udfordring.

    Nu har jeg tænkt tanken, så hvis jeg ikke gør noget, så løber den sikker ud foran en bil eller gennempløjer en have smiley


  • #4   4. jan 2021 Kan du ikke "sælge" hesten til en ven/inde indtil du kan flytte hesten til Norge? Så er den dækket i det tidsrum af ny ejers indboforsikring. Når du så er klar til, at flytte den til Norge, så "køber" du den igen. Tegner en norsk forsikring til du flytter hjem til DK igen. Dog er jeg ikke bekendt med hvordan norske forsikringer dækker og tegnes og hvilke der findes og virker.
    Ny "ejer" skal bare meddele sin forsikring om købet af hesten.


  • #5   4. jan 2021 Sunshine, et lån er vel nok... da jeg lånte hest, var den da dækket af min indboforsikring.

    Hønen: Måske du kan låne hesten til dine forældre eller lign. som så har en forsikring der dækker den... Bare husk at oplyse forsikringen om det.


  • #6   4. jan 2021 Agria er også i Norge, så måske der er mulighed for at tage din forsikring med smiley

  • #7   5. jan 2021 Før du laver fancy ting med forsikringen - tjek lige, at forsikringen vil dække.
    Jeg kan fx ikke dække over heste andre ejer med min husstandsforsikring, hvis jeg husker nærlæsningen korrekt.

    Og, hvis forsikringen påstår, at det er en proforma overtagelse af ejerskab, hvordan pokker vil du så modargumentere?
    Hesten, vil den stå hos den alternative ejer? Vil alternativ ejer betale hestens regninger?
    Jeg kunne godt frygte, at en alternativ persons forsikringsselskab kunne afvise påstand om ejerskab.


  • #8   5. jan 2021 Prøv at spørg ETU Forsikring 74 72 86 00

  • #9   5. jan 2021 Jeg er også klart mest til ikke at "låne" ud eller "sælge". Hesten bliver jo temmelig tydeligt stående på MIN gamle adresse (vi bor lige nu samme sted, men den er opstaldet "ude"). En anden lille hage er at hesten skal flyttes som flyttegods, så jeg er bange for at det bider mig i røven hvis jeg pludselig skal fortoldes af hesten, fordi den er købt i Danmark og dermed ikke længere flyttegods.

    Hesten skal kun have ansvar for at være dækket ind på de dyre regninger man ikke kan løbe fra. Bliver den dyr i dyrlægeregninger en søndag aften, så dør den.
    Jeg ser lige på ETB også, og så har Melanie da en god pointe med Agria smiley


Kommentér på:
Ansvarsforsikring alene

Annonce