{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Hjælp til lidt forskelligt {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg har lige nogle spørgsmål som jeg håber og tror i kan svare på.
Hvordan kan man se at en hest bærer sig selv?
Hvordan kan man se at hesten har bagbenene med under sig og bruger dem rigtig?
Og til sidst hvordan kan man se at hesten bliver redet bagfra?
I alle de år jeg har haft med heste at gøre har jeg aldrig lært hvordan man kan se de ting og jeg synes det er lidt pinligt at jeg ikke ved det og vil bare så gerne være med til at kunne se de ting når så mange andre kan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til lidt forskelligt
  • #1   11. jan 2016 Jeg har i mange år fået det forklaret, kikket og haft dyr underviser i en del af tiden. Og sorry to say jeg kan stadig ikke se med det blotte øje, om hesten er redet ned for hånd, eller korrekt i bæring. Naturligvis i de yderste og gralde tilfælde ja, men alm. Hverdag nej, men sætter hesten baginden ind og bær, bør du f.eks kunne se koden bagtil trykkes ned mindst eller mere end fortil. Hvorimod er den på forpart, bære denne og koden bagtil skubber mere fra.

    H is du ser en hest nærmest padler bagud med bagben, er den ikke inde under sig og løfte op. Men ja jeg syntes ikke det er nemt at se. Så læner mig op af folk, med foratand på det, og som ved hvad de snakker om.


  • #2   11. jan 2016 Hvordan kan man se at en hest bærer sig selv?
    Når ryggen er enten "lige" eller "buet op" - du kan se det bagerst på ryggen. Jeg vedhæfter lige et billede, så du kan fornemme det

    Hvordan kan man se at hesten har bagbenene med under sig og bruger dem rigtig?

    Hesten skal træde op over sit eget spor til den side hvor hesten er bøjet til (så typisk til indvendige side) jeg vedhæfter et billede i næste kommentar (som også viser en hest med fint løftet ryg)

    Og til sidst hvordan kan man se at hesten bliver redet bagfra?
    En kombination af de 2 øverst og en del mere. Det kræver træning at se og måske skal du sætte dig sammen med en dygtig træner eller dommer og lade ham/hende vejlede dig smiley


    profilbillede
  • #3   11. jan 2016 Jeg har venligst lånt billederne smiley

    og husk, der er en del mere man skal holde øje med, for at se det, men de 2 ting er de ting der for mig er lettest at se smiley

    http://cdn-scale.ntacdn2.net/simple/50b147bc08030df7ff792cf69e106bdc46c75db4/hn_nak3dmmiq37n3qhmyjkroqf7lb0zeu3y_500_375.jpg


    profilbillede
Kommentér på:
Hjælp til lidt forskelligt

Annonce