{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

Vedr. købekontrakt. {{forumTopicSubject}}

Kære, søde hjælpere.

Jeg står og skal lave en købekontrakt ifm. at jeg har solgt min pony. Men... jeg bryder mig under ingen omstændigheder om, at skulle opgive mit cpr-nummer til en vidt fremmede (i hvert fald ikke de sidste fire).

Er en købekontrakt ikke gyldig, hvis ikke det fulde cpr-nummer fremgår på kontrakten, eller er det ikke så vigtigt? Hvis cpr-nummeret er vigtigt, er der så en der kan fortælle mig hvorfor? Gerne med henvisning til regelsæt.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Trine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedr. købekontrakt.
  • #1   12. jan 2016 http://www.ridehesten.com/Filer/Koebekontrakt.pdf

nu ved jeg ikke hvad for en kontrakt du har, og om du selv har lavet den eller hentet en fra nettet.. den her fra ridehesten skal man ikke bruge cpr nr
    tror heller ikke jeg har oplyst til mit cpr nr når jeg har solgt

• #2   12. jan 2016 Jeg har hentede den fra Heste-Nettet, og i den fra Landscenteret Hest, er der også brug for cpr-nummer.

• #3   12. jan 2016 okay.. kan ikke lige mindes om jeg brugte cpr nr sidst jeg brugte den fra heste-nettet... men kan i hvert fald godt forstå dig i at du ikke har lyst til at oplyse dit cpr nr til en vildt fremmed

• #4   12. jan 2016 Rent juridisk holder en mundtlig aftale, så der er ikke noget krav om du skal skrive dit fulde cpr nummer i kontrakten.
    Hilsen Mette

• #5   13. jan 2016 når jeg har solgt heste og biler for den sags skyld så er det for at kunne bevise at det er mig som har solgt og ikke bare et random cpr og navn. det har jeg fået af vide at flere firmaer jeg har solgt til..

fx solgte jeg min fars bil og havde ikke fået cpr nummer af ham..
    men papirene kunne ikke underskrives unden cpr da de ellers ikke kune bevise at det egentlig var dem person som solgte.. man kan altid udgive et andet navn men ikke så tit et andet cpr. smiley

• #6   13. jan 2016 Dolly: der er i hvert fald et felt, hvor man skal skrive sit cpr.nr. i.

Emma V: Ja det har du ret i... så burde en skriftlig uden cpr.nr. jo også gælde.

Stephanie: Ja det har du ret i... ved at der er forskel på, om man handler privat og erhverv. De gange vi har købt bil, hos en forhandler, har vi også skulle skrive vores cpr.nr. men ikke de gange vi har handlet privat.

• #7   13. jan 2016 Hvad skal folk med dit cpr nr ? Nej ser ingen grund til det skrives. Kan godt følge man lige tjekker folks oplysninger ser et kørekort eller andet. Men handes der kontant og de får ponyen er der jo ikke mere i det.
    Skal penge overføres, vil jeg godt være helt sikker på folk er hvem de er, og deres tlf. Nr passer med navn og add.

Men cpr nr nope ser jeg ingen grund til at skrive.

Kommentér på:
Vedr. købekontrakt.

Annonce