937 visninger
|
Oprettet:
Vedr. købekontrakt. {{forumTopicSubject}}
Kære, søde hjælpere.
Jeg står og skal lave en købekontrakt ifm. at jeg har solgt min pony. Men... jeg bryder mig under ingen omstændigheder om, at skulle opgive mit cpr-nummer til en vidt fremmede (i hvert fald ikke de sidste fire).
Er en købekontrakt ikke gyldig, hvis ikke det fulde cpr-nummer fremgår på kontrakten, eller er det ikke så vigtigt? Hvis cpr-nummeret er vigtigt, er der så en der kan fortælle mig hvorfor? Gerne med henvisning til regelsæt.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Trine
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
nu ved jeg ikke hvad for en kontrakt du har, og om du selv har lavet den eller hentet en fra nettet.. den her fra ridehesten skal man ikke bruge cpr nr
tror heller ikke jeg har oplyst til mit cpr nr når jeg har solgt
maj 2010
Følger: 23 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 48
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
feb 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 19
Hilsen Mette
aug 2008
Følger: 163 Følgere: 146 Heste: 10 Emner: 225 Svar: 1.653
fx solgte jeg min fars bil og havde ikke fået cpr nummer af ham..
men papirene kunne ikke underskrives unden cpr da de ellers ikke kune bevise at det egentlig var dem person som solgte.. man kan altid udgive et andet navn men ikke så tit et andet cpr.
maj 2010
Følger: 23 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 48
Emma V: Ja det har du ret i... så burde en skriftlig uden cpr.nr. jo også gælde.
Stephanie: Ja det har du ret i... ved at der er forskel på, om man handler privat og erhverv. De gange vi har købt bil, hos en forhandler, har vi også skulle skrive vores cpr.nr. men ikke de gange vi har handlet privat.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Skal penge overføres, vil jeg godt være helt sikker på folk er hvem de er, og deres tlf. Nr passer med navn og add.
Men cpr nr nope ser jeg ingen grund til at skrive.
Vedr. købekontrakt.