2.307 visninger
|
Oprettet:
bomløs sadler hvad burger i {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen hvilke bomløs sadler rider i med og hvorfor gerne billeder
Hvad ridder i?
Hvad mærke og model rider i med?
Hvor gammel er jeres hest som rides med den?
Glider jeres rundt/frem og tilbage?
Og hvorfor valgte i den sadle?
Tak på forhånd
Kh tenna
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 225 Heste: 6 Emner: 52 Svar: 661
Hvad mærke og model rider i med? - Christ, lammeskindsadel
Hvor gammel er jeres hest som rides med den? - 4 år
Glider jeres rundt/frem og tilbage? - Den ligger super, men kan godt skøjte lidt
Og hvorfor valgte i den sadle? - Fordi min gamle sadel ikke passede, og jeg gad ikke ofte mange tusindekroner, på en sadel til mulen nu, når hun forhåbentlig ændre sig en del over ryggen den nærmeste fremtid
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
Jeg har en barefoot cheyenne str. 0, til hende, og hun er 5 år gammel. Den glider ikke frem eller tilbage, som sadler ellers plejer at gøre på hende, fordi hun er tøndeformet. Til gengæld drejer den rundt, hvis man prøver at stige op fra jorden.
Jeg valgte den fordi den ikke var så dyr, og fordi den passer til mit behov, som ikke er så stort.
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 71 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.314
Hvad ridder i? Primært dressur, men også ture og springning
Hvad mærke og model rider i med? Red med en Baloun C1, har en Butterfly Fehlenhof nu.
Hvor gammel er jeres hest som rides med den? Han var 15 da jeg køte den, 16 da jeg solgte den, og er nu 17
Glider jeres rundt/frem og tilbage? Nej, men den "faldt sammen" fortil, og ramte hans manke. Jeg prøvede en masse forskelligt, men endte op med at sælge den, og anskaffe mig en butterfly.
Og hvorfor valgte i den sadle? Fordi man sidder fantastisk i en Baloun, og fordi den lå godt på ham i starten. Det gjorde den bare ikke efter den var blevet redet til :(!
Butterfly sadlen fordi jeg fik den anbefalet af sadelmager, snuppede et par turer i en staldkammerarts, og endte op med at købe den :D!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Dressur, tur og springning bliver sadelen brugt til.
Rider i en Barefoot London på en 10 årig hoppe.
Sadelen glider hvis man stiger op fra jorden eller sidder skævt, eller træder meget ned i den ene bøjle ( fx hesten drejer den ene vej, man selv drejer den anden vej ). Sadelen har jeg oplevet glide, da hesten var klippet - men det tror jeg lige så meget er underlaget.
Valgte sadelen efter ½ år uden sadel, hvor jeg ikke havde råd. Købte London sadelen brugt og valgte en bomløs fordi jeg så ikke skal have fat i sadelmager hvert andet øjeblik og London modellen fordi jeg primært rider dressur.
Blogger
Følger: 87 Følgere: 1943 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.507
Jeg rider med en Barefoot Cherokee str. 1 fordi man ikke kan få dem i mindre str. Men sadlen passer hende rigtig godt, og hun går rigtig godt med den. Jeg er simpelthen så glad for den.
Blika er 4 1/2 år gammel, så hun er ikke så gammel og udvikler sig stadig mht. muskler og bredde. Men sadlen er rigtig god, fordi den tilpasser sig hende gradvist som hun udvikler sig.
Jeg kan ikke sidde op uden den drejer rundt, men ellers sidder den virkelig godt på hende. Jeg oplever ikke at den glider rundt.
Jeg valgte denne sadel, fordi jeg havde en fornemmelse om at det var en rigtig god sadel, jeg fik den tilbudt af en veninde, og så slog jeg til. Jeg har ikke fortrudt det siden! Jeg var helt sikker på, til at starte med at jeg skulle have en bomløs - jeg var bare ikke helt klar over hvilken.
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 287 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.716
sep 2007
Følger: 62 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 612
Hvad mærke og model rider i med? Har en christ lammesadel jeg har redet med midlertidigt. Har nu en butterfly mary på prøve, og køber sådan en
Hvor gammel er jeres hest som rides med den? 5 i år.
Glider jeres rundt/frem og tilbage? Lammesadlen kan godt glide en smule til siderne. Butterfly'en ligger bare perfekt!
Og hvorfor valgte i den sadle? Vælger den fordi jeg skal have en rigtig dressursadel og godt kan lide fleksibiliteten i en bomløs.
Kan sige jeg på min gamle hest red i en contact, blev aldrig fan af at være i den, og er heller ikke begejstret over de ligger på hestens manke.
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.007
Hvad mærke og model rider i med? En sensation G3 med G4 sæde
Hvor gammel er jeres hest som rides med den? Hesten er 9 år og jeg har haft den i 3 år
Glider jeres rundt/frem og tilbage? Nej den bliver hvor den skal, dog kan den ryge lidt til en af sidderne hvis der kommer noget ubalance fra rytter
Og hvorfor valgte i den sadle? Jeg har prøvet et hav af forskellige sadler, men hesten blev ved man at vokse ud f bomsadlerne. Så har endelig blot brugt en lammefætter end til jeg lånte en sensation af en bekendt og jeg måtte bare have mig min egen. Jeg synes den er fantastisk at ride i
Blogger
Følger: 87 Følgere: 1943 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.507
Tro mig, du er ikke den første, det er altid det første jeg får at vide, når folk læser hendes navn
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 264
Tur, dressur, spring ec.ec.
Hvad mærke og model rider i med?
Trekker Master 2 i dressursaddel
Hvor gammel er jeres hest som rides med den?
købt til en 8 års fuldblod, og bruges nu på en 13 året fjordhest
Glider jeres rundt/frem og tilbage?
Nej på ingen måde
Og hvorfor valgte i den sadle?
Fordi min fuldblod ikke ville gå med en bom saddel, og så er den mest behagelig saddel jeg nogle sinde har prøvet.
Men min saddel er bomløs, men ikke cobjern løs.
og den ligner en helt Alminde klassisk engelsk dressursaddel, så må bruges til stævne brug.
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
Alt :P.
Hvad rider I med?
En barefoot Cheyenne drytex :).
Hvor gammel er jeres hest?
Hun er 13 :).
Glider den?
Ja, hvis jeg ikke får den spændt ordentligt eller hun vil den ene vej og jeg den anden :P.
Hvorfor den?
Jeg havde ikke penge til at købe spritny sadel med sadelmager hver anden måned :P. Så valget faldt på en bomløs.
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 5 Svar: 221
Rider i Barefoot Madrid, Barefoot Cherokee og en Barefoot Ride-on-Pad.
Hestene er 21 år, 12 år og 6 år
De ligger alle, hvor de skal hele tiden, hvis rytteren sidder i balance.
Jeg bruger dem, fordi det er dem mine heste trives med. Og fordi det er dem, jeg bedst kan mærke hestenes brug af muskler gennem.
bomløs sadler hvad burger i