back on track - tilvænning {{forumTopicSubject}}
jeg har idag fået et back on track pande/nakke stykke til hesten, ind ad døren.
jeg har dig hørt, at man så lidt efter lidt skal tilvænne hesten det. idag har hun haft det på i ca 15 min.
hvor længe skal jeg trække tilvænning og hvor længe kan hun kan det på?
hun er nemlig en Bette smule stiv øverst på nakken i atlas, massør er inde over!
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
Jeg synes det fungerer godt med at sige, at når man ikke føler, at det virker længere - som regel en gang om måneden - så giver man det en lille mild vask og holder en uges pause
sep 2007
Følger: 38 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 125 Svar: 454
men SKAL hesten gå med det hele døgnet? min hest går i løsdrift. havde tænkt jeg ville putte det på så snart vi skulle ride, træne fra jord, gå ture eller hvad vi laver.
pausen skal jeg nok huske når det er!
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
Og nej det skal den ikke. Kun for at få maksimal effekt. Jeg bruger dog kun selv mit rygbælte, når jeg rent faktisk har ondt og det virker jo stadigvæk fint nok. Jeg vil dog sige, at du skal proppe det på, mens du strigler, sådan at det kan få lov til at "virke" lidt, inden du begynder at kræve noget af hesten.
Og du skriver bare til mig, hvis du bliver i tvivl om noget. Jeg har god erfaring med BOT, både til hest og mennesker
sep 2007
tusind tak, det virkelig pænt at dig!
feb 2010
Følger: 32 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 315
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.788
Det gjorde der til min knæ bandage.
Der står:
"At starte med at bruge Back on Track produkter bør ske gradvist. Start med at anvende produktet 1-maks. 4 timer de første 2-3 dage indtil kroppen kan så få lejlighed til at vænne sig til den effekt som stoffet giver.
Hos dyr bør man bruge yderligere 2-3 dage på at trappe op før man anvender eksempelvis et dækken hele natten.
Grunden til at vi anbefaler at starte med maksimum 4 timers brug er, at nogle personer oplever smerter, hovedpine eller andet ubehag i starten. Dette skyldes den øgede blodgennemstrømning, som faktisk er en god indikation af den keramiske stofs effekt. Den gamle kendte smerte kan hos nogen opstå efter kort tids brug. Hvis smerten bliver for meget, lader man være med, at bruge produktet mere den dag og i stedet starte langsommere op over de kommende dage indtil kroppen har vænnet sig til effekten.
Efter den indledende periode bør man øge brugen til mindst 8 timer dagliget, gerne længere, dog max 12 timer. Allerede efter få timer opleves ofte reduktion af smerter i spændte muskler og inflammatoriske led. Længerevarende smertetilstande kan kræve flere dage, op til 10-20 dage, før smerten aftager.
Efter de første 2-3 dage, er det vigtigt at fortsætte med at bruge produktet intensivt i mindst 10, helst 20 dage, inden man kan vurdere effekten. Da det keramiske stof reflektere i flere af kroppens varmestråler når vi bevæger os, bliver effekten større, hvis vi bruger det når vi er i bevægelse. Men Back on Track virker også når vi er i ro, selv når vi sover.
Fortsæt med at anvende produktet i overensstemmelse med det mønster, du selv har funder frem til, eller brug det i tre uger og hold en pause i den fjerde uge, sidstnævnte for at undgå at kroppen vænner sig til effekten. Følsomheden for denne tilvænning er individuel. For at opnå maksimal effekt, skal det keramiske stof være i direkte kontakt med huden (hvis det er nødvendigt, kan et tyndt stof af bomuld sættes imellem)."
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 782
sep 2007
hvordan kunne du mærke det Lene T. fortæl endelig ?
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 782
sep 2007
det gælder vel så bare om at mærker efter hos hesten og se om hvordan den ændre sig hvis det er på hvor længe.
back on track - tilvænning