{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.516 visninger | Oprettet:

back on track - tilvænning {{forumTopicSubject}}

jeg har idag fået et back on track pande/nakke stykke til hesten, ind ad døren.

jeg har dig hørt, at man så lidt efter lidt skal tilvænne hesten det. idag har hun haft det på i ca 15 min.

hvor længe skal jeg trække tilvænning og hvor længe kan hun kan det på? smiley

hun er nemlig en Bette smule stiv øverst på nakken i atlas, massør er inde over!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  back on track - tilvænning
  • #2   28. jan 2016 Hvad Bettina siger.
    Jeg synes det fungerer godt med at sige, at når man ikke føler, at det virker længere - som regel en gang om måneden - så giver man det en lille mild vask og holder en uges pause smiley

• #3   28. jan 2016 Okay, ja så skader de 15 min da ikke ??

men SKAL hesten gå med det hele døgnet? min hest går i løsdrift. havde tænkt jeg ville putte det på så snart vi skulle ride, træne fra jord, gå ture eller hvad vi laver.

pausen skal jeg nok huske når det er! smiley tak, er lidt grøn indenfor brug af BOT, har bare hørt og læst så meget godt om det.

• #4   28. jan 2016 Nej nej det skader overhoved ikke!

Og nej det skal den ikke. Kun for at få maksimal effekt. Jeg bruger dog kun selv mit rygbælte, når jeg rent faktisk har ondt og det virker jo stadigvæk fint nok. Jeg vil dog sige, at du skal proppe det på, mens du strigler, sådan at det kan få lov til at "virke" lidt, inden du begynder at kræve noget af hesten.

Og du skriver bare til mig, hvis du bliver i tvivl om noget. Jeg har god erfaring med BOT, både til hest og mennesker smiley

• #5   28. jan 2016 jeg havde godt gået med tanken om at putte det på allerede når jeg kom ud i stalden så det sad på under strigling og sådan smiley

tusind tak, det virkelig pænt at dig! smiley

• #6   28. jan 2016 jeg starter altid op med 1 time og så 1 1/2 time, 2 timer osv. jeg har selv nakkestykket og bruger det primært når jeg har ham i hænder, f.eks. når jeg strigler, rider, går tur eller bare når han står i boks smiley

• #7   28. jan 2016 Følger der ikke en vejledning med? smiley
    Det gjorde der til min knæ bandage. smiley

Der står:
    "At starte med at bruge Back on Track produkter bør ske gradvist. Start med at anvende produktet 1-maks. 4 timer de første 2-3 dage indtil kroppen kan så få lejlighed til at vænne sig til den effekt som stoffet giver.

Hos dyr bør man bruge yderligere 2-3 dage på at trappe op før man anvender eksempelvis et dækken hele natten.
    Grunden til at vi anbefaler at starte med maksimum 4 timers brug er, at nogle personer oplever smerter, hovedpine eller andet ubehag i starten. Dette skyldes den øgede blodgennemstrømning, som faktisk er en god indikation af den keramiske stofs effekt. Den gamle kendte smerte kan hos nogen opstå efter kort tids brug. Hvis smerten bliver for meget, lader man være med, at bruge produktet mere den dag og i stedet starte langsommere op over de kommende dage indtil kroppen har vænnet sig til effekten.

Efter den indledende periode bør man øge brugen til mindst 8 timer dagliget, gerne længere, dog max 12 timer. Allerede efter få timer opleves ofte reduktion af smerter i spændte muskler og inflammatoriske led. Længerevarende smertetilstande kan kræve flere dage, op til 10-20 dage, før smerten aftager.

Efter de første 2-3 dage, er det vigtigt at fortsætte med at bruge produktet intensivt i mindst 10, helst 20 dage, inden man kan vurdere effekten. Da det keramiske stof reflektere i flere af kroppens varmestråler når vi bevæger os, bliver effekten større, hvis vi bruger det når vi er i bevægelse. Men Back on Track virker også når vi er i ro, selv når vi sover.
    Fortsæt med at anvende produktet i overensstemmelse med det mønster, du selv har funder frem til, eller brug det i tre uger og hold en pause i den fjerde uge, sidstnævnte for at undgå at kroppen vænner sig til effekten. Følsomheden for denne tilvænning er individuel. For at opnå maksimal effekt, skal det keramiske stof være i direkte kontakt med huden (hvis det er nødvendigt, kan et tyndt stof af bomuld sættes imellem)." smiley

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 782
    #8   30. jan 2016 Jeg bruger det selv og jeg mærker tydeligt hvis jeg har haft det på for længe af gangen, det hjælper dog straks jeg tager det af

• #9   30. jan 2016 Nej for jeg har købt den brugt. eller det vil sige den er som ny, men købt fra privat smiley så tusind tak for beskrivelsen! jeg gemmer den lige.

hvordan kunne du mærke det Lene T. fortæl endelig ? smiley

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 782
    #10   30. jan 2016 I mit tilfælde er det en ødelagt skulder hvor jeg bruger bluserne, og har jeg det på for længe bliver der meget uro hvor det så hjælper at tage det af men jeg havde det så også på hele dagen, og nu har det hjulpet så meget så jeg sjældent har brug for det, modsat da det var værst hvor jeg næsten blev helt desperat for at få den på hvis jeg kom af sted uden fordi det hjalp med det samme

• #11   30. jan 2016 Okay på den måde! skønt at høre det faktisk virker. smiley

det gælder vel så bare om at mærker efter hos hesten og se om hvordan den ændre sig hvis det er på hvor længe.

Kommentér på:
back on track - tilvænning

Annonce